یک ایرانی رئیس وزارت دادگستری آمریکا می‌شود؟ + عکس وکیل ایرانی

کدخبر: ۲۵۳۵۹۷
اقتصادنیوز: ترامپ در حال بررسی نامزدی یک ایرانی برای پست ریاست وزارت دادگستری ایالات متحده است.

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از اسپوتنیگ؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در حال بررسی نامزدی ماکان دل‌رحیم ، که ریاست بخش ضد تراست وزارت دادگستری و دستیاری دادستان کل ایالات متحده آمریکا را برعهده دارد، برای پست ریاست وزارت دادگستری ایالات متحده است.

 

بر اساس اطلاعات موجود، سابقه دل‌رحیم در سمت حال حاضرخود که از سپتامبر 2017 در آن مشغول به فعالیت است مورد تایید کاخ سفید بوده است. دل‌رحیم تا پیش از اهراز این پست به عنوان معاون مشاور حقوقی در کاخ سفید مشغول به خدمت بوده است.

لازم به ذکر است که مجلس سنا پیش از این وی را برای احراز پست قبلی تایید کرده است و این ممکن است پروسه انتخاب وی را برای پست ریاست وزارت دادگستری تسهیل کند.

به گفته منابع، ممکن است دونالد ترامپ، متئو اوتاکر که در حال حاضر سرپرست وزارت دادگستری است را برای احراز پست ریاست انتخاب کند.

ماکان دل‌رحیم، حقوقدان ایرانی‌-آمریکایی است که در سال 1962 در ایران متولد شده است، وی ریاست بخش ضد تراست وزارت دادگستری و دستیاری دادستان کل ایالات متحده آمریکا را برعهده دارد. او پیشتر سمت معاونت مشاور حقوقی رئیس‌جمهوری را در کاخ سفید برعهده داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید