بازنگری فلسطین در تمامی توافقات امضا شده با اسرائیل

کدخبر: ۲۸۵۸۱۵
اقتصاد نیوز: نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که در تمامی توافقات امضا شده با اسرائیل بازنگری به عمل خواهد آمد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌ الیوم، محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: ما در شورای ملی و مرکزی فلسطین در توافقنامه‌های امضا شده با اسرائیل تجدیدنظر خواهیم کرد. نمی‌توان همچنان اسرائیل را به رسمیت شناخت در حالی که تل آویو ما را به رسمیت نمی‌شناسند.

اشتیه همچنین تصریح کرد: اسرائیل سعی دارد جنگی را علیه تاریخ ما به راه بیندازد و روایت ما درباره مسجدالاقصی و نیز روایت مسیحیان را تحریف کند و روایتگری یهودیان را جایگزین آن کند، اما اسرائیل هر کاری کند، تاریخ ما را تحریف نخواهد شد چرا که ریشه‌های ما در زمین محکم است.

شورای ملی فلسطین سه سال پیش اعلام کرد، تا زمانی که اسرائیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت بشناسد، رویکرد فلسطین مبنی بر به رسمیت شناختن اسرائیل را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت: رویکردهای مرحله جدید ترسیم می‌شود و مهمترین این رویکردها تقویت استقامت و پایداری شهروندان در اراضی فلسطین است و ما برای تقویت استقامت شهروندان، پایان دادن به اختلافات، وحدت جغرافیایی، جمعیتی و موسسات ملت فلسطین تلاش خواهیم کرد. ما خواهان رشد و توسعه اقتصادی استان‌های فلسطینی هستیم.

اشتیه از فلسطینی‌هایی که خارج از اراضی فلسطین زندگی می‌کنند، خواست که به سرزمین خود بازگشته و در آن سرمایه گذاری کنند. وی تاکید کرد که دولت هرگونه تسهیلاتی را به آنها ارائه خواهد داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید