عضو دفتر سیاسی جنبش حماس: اسرائیل خواستار آتش بس شد

کدخبر: ۲۸۲۳۷۱
اقتصاد نیوز: یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد، بعد از گسترش حملات موشکی مقاومت در شهرهای اشغالی، اسرائیل میانجیگرانی را جهت بررسی آتش‌بس اعزام کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  تسنیم، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، عصر دیروز طی اظهاراتی خاطرنشان کرد: در جریان تنش اخیر، بعد از آن‌که مقاومت فلسطین دامنه بمباران شهرهای اشغالی را تا 40 کیلومتر گسترش داد اسرائیل میانجیگرانی را به گفت‌وگو در مورد آتش‌بس اعزام کرد.

الحیه تصریح کرد: اتاق عملیات مشترک مقاومت به وضوح در پاسخ به تجاوز اخیر اسرائیل، به وضوح نمود پیدا کرد؛ زمانی‌که سیاست‌های را تدوین و درباره نحوه پاسخ و زمان آغاز و پایان توافق کرد.

وی تأکید کرد: دور اخیر تنش، پاسخی به تجاوز رژیم اشغالگر و هدف قرار دادن تظاهرات‌کنندگان و مبارزان از سوی این رژیم و طفره رفتن مستمر آن در اجرای تفاهم‌ها بود.

این عضو حماس متذکر شد: سلاح مقاومت هرگز روی میز مذاکرات نبوده و نخواهد بود. مقاومت در حال توسعه مستمر امکانات خود است.

خلیل الحیه در ادامه افزود: هیچ‌کسی با مقاومت جهت پایان دادن به راهپیمایی‌های بازگشت و کنترل ابزار آن چانه‌زنی نمی‌کند و ما قبول نمی‌کنیم که کسی با ما در این‌باره چانه‌زنی کند.

روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» در گزارشی با عنوان «خسارت‌های آخرین رویارویی با غزه» نوشت: اسرائیل در نبرد اخیرش علیه نوار غزه در جبهه جنوبی روزانه متحمل بیش از 17 میلیون دلار معادل 61.5 میلیون شکل (واحد پول اسراییل) خسارت شده است.  برهمین اساس با توجه به دو روز جنگ در فلسطین اشغالی، اسراییل معادل 34 میلیون دلار زیان متحمل شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید