ارزیابی رئیس جمهور ترکیه از سفرش به پنجمین نشست «سیکا»

کدخبر: ۲۸۹۳۴۵
اقتصاد نیوز: رئیس جمهور ترکیه گفت: مسئله سوریه، تروریسم و تحریم‌های یک جانبه پیامدی جز آسیب زدن به صلح و ثبات ندارد.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود به بررسی و ارزیابی سفرش به پنجمین نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا «سیکا» که در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان برگزار شد، پرداخت.

در متن این پیام توئیتری آمده است: 'در این نشست تاکید کردم که حوادث منطقه و جهان نه تنها منجر به نظم بین‌المللی نشده بلکه متاسفانه آن را برهم می‌زند. در این میان ترکیه تلاش می‌کند از پویایی منطقه در راستای شکل دادن به صلح، رفاه و ثبات بهره ببرد.

مسئله سوریه، تروریسم و تحریم‌های یک جانبه پیامدی جز آسیب زدن به صلح و ثبات ندارد. این کنفرانس می‌تواند زمینه‌ای ایجاد کند که در عرصه‌های جهانی گام‌های مشترکی در راستای حل مسائل منطقه‌ای‌ و جهانی از جمله موضوع قدس برداشت.

در حاشیه این نشست دیدارهایی با حسن روحانی، شی جین پینگ و شوکت میرضیایف روسای جمهور کشورهای ایران، چین، ازبکستان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر که منجر به تقویت روابط دوجانبه خواهد شد، داشتیم.

امیدوارم نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا مایه خیر و برکت برای همه ما باشد. همچنین از تاجیکستان به عنوان میزبان این برنامه و سران تمامی کشورهای شرکت کننده به پاس حمایت‌شان از این کنفرانس تقدیر و تشکر می‌کنم.''

پنجمین نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان به میزبانی رئیس جمهور این کشور و با شرکت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، قاسم جومرت توکایف رئیس جمهور قزاقستان و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان برگزار شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید