سعودی‌ها، دیکتاتور تونس را در قبرستان بقیع دفن کردند

کدخبر: ۳۰۴۲۶۱
اقتصادنیوز؛ خبرگزاری "نیوز ورد" امارات روز یکشنبه از مدینه گزارش داد که مقامات سعودی، "زین العابدین بن علی" دیکتاتور مخلوع تونس را "قبرستان بقیع" به خاک سپردند.
سعودی‌ها، دیکتاتور تونس را در قبرستان بقیع دفن کردند

به‌گزارش اقتصادنیوز، براساس خبر این خبرگزاری، وی که پس از انقلاب مردم تونس به عربستان فرار کرده بود و در جده به سر می برد،  پنجشنبه گذشته در سن 83 سالگی در بیمارستانی در این شهر جان باخت، اما مقامات عربستان دیروز بعد از نماز عصر جسد او را در قبرستان بقیع در مجاورت مسجد النبی (ص) دفن کردند.

این گزارش حاکی است که جسد دیکتاتور تونس در حالی توسط تعدادی معدود از افراد خاص به بقیع منتقل شد که کفن او برخلاف عرف که همیشه سفید رنگ است، به رنگ سبز بود.

 

 

اگرچه پیشتر خبر مراسم خاکسپاری بن علی توسط یکی از دامادهای او در اینستاگرام اعلام عمومی شده بود، اما هیچ رسانه ای آنرا تایید نکرده بود تا اینکه خبرگزاری فرانسه و برخی رسانه های عربی از جمله "العربیه" عربستان و رسانه های اماراتی و نیز روزنامه صهیونیستی "تایمز آو اسرائیل" سرانجام عصر دیروز آنرا تایید و بطور محدود اطلاع رسانی کردند.

زین العابدین بن علی اولین دیکتاتوری بود که در پی آغاز شورش‌های همگانی در جهان عرب سرنگون شد و ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ به دنبال اعتراضات خیابانی از این کشور به عربستان - پناهگاه دیکتاتورهای فراری- گریخت و سالها بدون هیچ خبر و یا موضع‌گیری خاصی به حیات خود ادامه داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید