انصارالله یمن: امارات منتظر عملیات های کوبنده در خاک خود باشد

کدخبر: ۳۰۴۲۶۴
اقتصادنیوز؛ "عبدالوهاب المحبشی" عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: امارات در صورت خارج نشدن از یمن باید منتظر حملات کوبنده در خاک خود باشد.
انصارالله یمن: امارات منتظر عملیات های کوبنده در خاک خود باشد

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، المحبشی افزود: امارات تاکنون ضربات محکمی از ارتش و کمیته های مردمی دریافت کرده است و در صورت ادامه تجاوز، باید منتظر ضربات غیرمنتظره ای در عمق خاک خود باشد.

وی بیان کرد: قطعا متجاوزان به یمن در صورت ادامه تجاوزها در روزهای آینده با غافلگیری های بیشتری روبرو خواهند شد.

المحبشی گفت: تنها راه نجات عربستان و امارات از باتلاق یمن، پایان دادن به تجاوز و جنایت ها و دخالت در امور داخلی یمن است.

وی اضافه کرد: اگر آن ها دست از تجاوز برداشتند، عملیات های ما در خاک آن ها متوقف و در غیر این صورت حملات ادامه می یابد.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: ارزش نفت عربستان برای آمریکا از خون بیگناهان یمنی بیشتر است و همه جنجال های رسانه ای اخیر ریشه در این تفکر دارد.

المحبشی اضافه کرد: تنها چیزی که برای غربی ها در جهان اسلام مهم است نفت و امنیت اسرائیل است.

وی افزود: به رغم ضربه های کاری که متجاوزان از ارتش و کمیته های مردمی یمن دریافت کرده اند ممکن است به رغم اختلافاتی که با یکدیگر دارند به تجاوزهای خود ادامه دهند و این حماقت، بی تدبیری و لجاجت آن ها را نابود می کند.

المحبشی اظهار کرد: میزان حمایت آمریکا از عربستان به اندازه پولی است که از این کشور دریافت می کند.

وی بیان کرد: آمریکا و اروپا از ابتدا جنگ یمن را مدیریت می کردند ولی امروز اروپا در مشکلات خود گرفتار است و متجاوزان و حامیان آن ها خسته شده اند و توانایی اقدام بزرگی ندارند.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: بانک اهداف گسترده ای در کشورهای متجاوز داریم و کاهش نیافته است و حتی امکان دارد در صورت نیاز، یک مکان را در چند نوبت هدف قرار دهیم.

المحبشی افزود: یمن یک کشور مستقل و تاثیرگذار در منطقه است و دخالت آمریکایی و عربی را در امور خود نمی پذیرد.

یمن از ۶ فروردین ۱۳۹۴ مورد حمله عربستان و کشورهای عضو ائتلاف تشکیل شده از سوی ریاض برای این حمله قرار دارد و در این مدت هزاران یمنی شهید و یا زخمی شده اند.

مشکلات ناشی از محاصره یمن و ادامه بمباران های مراکز غیرنظامی همچنین موجب کمبود مواد غذایی و دارو در این کشور شده و هزاران نفر از جمله زنان یمنی باردار در سال های اخیر در یمن به خاطر سوء تغذیه با مشکل مواجه شده و یا از دنیا رفته اند.

سازمان های بین المللی بارها نسبت به این فاجعه انسانی هشدار داده است و رزمندگان یمنی نیز به دنبال بی تفاوتی برخی کشورهای غربی حامی عربستان و ادامه ارسال سلاح به ریاض دست به کار شده و اقدام به حملات پهپادی به تاسیسات نفتی و نظامی عربستان کرده اند.

تنگ شدن عرصه بر ائتلاف ایجاد شده از سوی عربستان برای حمله به یمن موجب شده است تنها چند کشور غیرمطرح افریقایی مانند سومالی در آن باقی بمانند و مابقی از آن خارج شوند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن، شنبه گذشته در واکنش به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های «بقیق» و «خریص» در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد که در نتیجه ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد و بهای نفت در بازار جهانی افزایش و شاخص بورس عربستان بیش از ۲ درصد کاهش یافت.

نیروهای انصار الله روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت متوقف نشدن تجاوز نظامی، تهدید کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید