نتیجه حملات روز انتخابات افغانستان؛ 40 کشته و 200 زخمی

کدخبر: ۳۰۵۳۰۰
اقتصادنیوز؛ در نتیجه ۱۲۳ حمله در روز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سراسر این کشور، دست کم ۴۰ نفر کشته و نزدیک به ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.
نتیجه حملات روز انتخابات افغانستان؛ 40 کشته و 200 زخمی

به‌گزارش اقتصادنیوز، خبرگزاری پژواک افغانستان به نقل از اداره امنیت ملی افغانستان نوشت: این حملات در حالی صورت گرفته است که مامورین اطلاعاتی، با دستگیر کردن ده‌ها شبه نظامی از وقوع حملات و انفجارهای بیشتر جلوگیری کرده اند.
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته (شنبه) ساعت هفت صبح به وقت محلی آغاز شد و ساعت ۱۷ بعداز ظهر نیز پایان یافت. این انتخابات با ثبت نام ۱۳ نامزد ریاست برگزار شد.
بر اساس اطلاعات منابع مختلف، ۶۴ مورد از این حملات توسط طالبان صورت گرفته بود و ۵۹ حمله دیگر را تا کنون کسی بر عهده نگرفته است. بیشترین حملات در ولایت «ننگرهار» این کشور رخ داده است.
هرچند نهادهای امنیتی از تامین امنیت در روز انتخابات و کشته‌ شدن تنها ۳ نفر و زخمی ‌شدن ۳۹ نفر دیگر خبر دادند؛ اما یافته‌های نیویرک تایمز نشان می‌دهد که در روز انتخابات در سراسر افغانستان ۴۰ نفر در نتیجه خشونت‌ها کشته و ۱۹۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
این حملات خشونت آمیز در ۲۶ استان رخ داده است اما از ۱۰ استان تلفات جانی گزارش شده است. هرچند تعداد تلفات ممکن است بیش از این آمار باشد چرا که تماس تلفنی با برخی از این مناطق امکان پذیر نیست.
وزارت کشور افغانستان از کشته شدن دست کم ۲۵۱ شورشی بین نیمه شب جمعه و روز شنبه خبر داد.
این چهارمین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بود که علی رغم تهدیدهای طالبان و مخالفت های داخلی روز شنبه برگزار و توسط نهادها و ناظران داخلی نظارت می شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید