حمله امام جمعه تهران به دولت به بهانه اف‌ای‌تی‌اف: بس کنید، آیا برجام کافی نبود

کدخبر: ۳۱۱۰۰۲
اقتصادنیوز: خطیب نماز جمعه تهران گفت: این حقوق‌هایی که مسئولان دریافت می‌کنند، از سفره ملت و از جیب همین مردمِ جنوب شهر و شهید داده‌ها و مدافعان بزرگوار حرم است؛ اگر همین‌ها یاد خدا را داشته باشند، گرانی‌ها و فاصله‌ها را تحمل نمی‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۱۷آبان) تهران، لزوم توجه به یاد خدا را مورد تأکید قرار داد و گفت: این موضوع، مخصوصاً درباره مسئولان و حقوق بگیران ملّت، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان و مزدبگیران ملّت، خود را ارباب نبینند، تصریح کرد: این حقوق‌ها از سفره ملت و از جیب همین مردم است. از سفره همین مردم جنوب شهر و شهید داده‌ها و مدافعان بزرگوار حرم است.

صدیقی ادامه داد: مسئولان اگر خدا را یاد کنند، عائله خدا را از یاد نخواهند برد؛ گرانی و فاصله طبقاتی را تحمل نمی‌کنند؛ رنج رنجورها را برنمی‌تابند، برای رضای خدا، قسط و عدل و رعایت حقوق مردم را نصب‌العین خودشان قرار می‌دهند. همچنین نوکری مردم را برای خودشان افتخار می‌دانند. 

اهم صحبت‌های او به نقل از ایسنا، ایلنا،فارس و تسنیم از این قرار است: 

*تأسف‌آورتر این است که هنوز هم عده‌ای پیگیر تصویب لوایح مرتبط باFATF هستند و گاهی هم دروغ می‌گویند. گفتند در جلسه سران قوا توافق شده است و آن را به بیت رهبری مرتبط کردند که بعد هم تکذیب شد. آیا برجام کافی نبود که آقایان می‌خواهند مضیقه‌های بیشتری را به ملّت تحمیل کنند؟ 

*بس کنید، به ملّت تکیه کنید، به وعده‌های الهی دل ببندید و جهادگرانه کمر ببندید و از مردم کمک بخواهید و جوانان عزیز را به‌کار بگیرید تا نیازی به اینطور ذلّت‌ها نداشته باشید.

*ملت ایران در طول سال های فراوان خیانت آمریکا نسبت به این کشور بزرگ را دیده است و شاهد جنایات آن در سال ۱۳۳۲ در قبال دولت ملی آن هم علیرغم اعتماد مصدق به آمریکا بود، مانند همه کسانی که به آمریکا اعتماد می کنند و بعد از آن توسری می خورند. امروز مسئولان ما باید از این مسائل درس بگیرند و بدانند مصدق که مخالفتی با آمریکا نداشت چگونه با او رفتار شد و ما اگر مرگ بر آمریکا نگوییم کار به کار ما ندارد.

* مصدق به آمریکا اعتماد کرده بود اما آنها او را از کار برکنار و تا آخر عمر در یک روستا، محدود کردند و یک رژیم منحوس و بی کفایت را روی کار آوردند و همه چیز این مملکت را در دوران پهلوی به غارت بردند و از زمانی که امام(ره) علیه آمریکا قیام می کرد و انقلاب ما به پیروزی رسید آنچه آمریکایی ها می توانستند برای براندازی نظام اسلامی و ضربه زدن به منافع ملت بزرگ به کار ببرند از هیچ چیزی مضایقه نکردند.

*مسئولان و حقوق بگیران خود را ارباب نبینند، این حقوق‌هایی که مسئولان دریافت می‌کنند، از سفره ملت و از جیب همین مردمِ جنوب شهر و شهید داده‌ها و مدافعان بزرگوار حرم است؛ اگر همین‌ها یاد خدا را داشته باشند، گرانی‌ها و فاصله‌ها را تحمل نمی‌کنند.

*همواره در سنگر مقاومت اسلامی باید مراقب دشمن بود و از نیرنگ‌های دشمنان ایران اسلامی غافل نشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید