دولت ترامپ مخالف تحریم‌ ترکیه است

کدخبر: ۳۱۷۷۶۷
اقتصادنیوز: وبسایت "دیلی بیست" گزارش داد، دولت آمریکا مخالف اقدامات قانونگذارانی است که به دنبال تحریم ترکیه بابت خرید موشک از روسیه هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وبسایت دیلی بیست گزارش کرد، وزارت خارجه آمریکا در یک یادداشت هفت صفحه‌ای برای سناتورها اعلام کرد که تلاش برای تحریم ترکیه بر خلاف "قانون ارتقای امنیت ملی آمریکا و جلوگیری از احیای داعش" است که قرار است به سنا ارائه شود.

بر اساس این قانون، آمریکا تحریم‌هایی را علیه ترکیه بابت خرید سیستم‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسی اعمال می‌کند و فروش جنگنده‌های اف-۱۶ یا اف-۳۵ و قطعات آن را به آنکارا منع می‌کند.

در این یادداشت همچنین آمده که اعمال این تحریم‌ها علیه آنکارا بر روابط تجاری ترکیه و آمریکا در زمینه دفاعی اثر مخرب می‌گذارد و آنکارا را به خرید تسلیحات از روسیه وابسته می‌کند.

وبسایت دیلی بیست همچنین در ادامه این گزارش آورده است، یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا عضویت و نقش ترکیه را در ائتلاف نظامی ناتو ستوده و گفته است: ناتو با ترکیه قوی‌تر است. ترکیه برای چندین دهه یک شریک مهم برای امنیت جامع ناتو بوده است.

این مقام ارشد همچنین روسیه را به ایجاد اختلاف بین آمریکا و ترکیه متهم کرد و گفت: ما برای حفظ همکاری قوی در داخل ائتلاف تلاش می‌کنیم.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند، سیستم‌های پیشرفته روسی با سیستم‌های دفاعی ناتو تطابق ندارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید