واکنش آیت الله سیستانی به شهادت سردار سلیمانی

کدخبر: ۳۱۹۲۷۵
اقتصادنیوز: آیت الله سیدعلی سیستانی درباره حوادث اخیر عراق از جمله حمله به پایگاههای حشد شعبی، حوادث اخیر بغداد و حمله شب گذشته آمریکا که باعث شهادت سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس وشماری دیگر از یارانشان شد، بیانیه مهمی صادر کردند.
واکنش آیت الله سیستانی به شهادت سردار سلیمانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا مرجعیت عالی دینی در این بیانیه عنوان کردند: یک حمله وحشیانه منجر به شهادت شماری از قهرمانان نبردهای پیروزی بر داعش شد.

در بیانیه حضرت آیت الله سیستانی که از طریق نماینده ایشان در خطبه های نماز جمعه امروز کربلا قرائت شد، آمده است:

رویدادها به سرعت در پی هم رخ می دهد و بحران ها اوج می گیرد و کشور در حال عبور  از خطرناکترین پیچ وخم هاست؛ از تجاوز جنایت کارانه به پایگاههای نیروهای عراقی در شهر القائم که منجر به شهادت و مجروح شدن دهها نفر از فرزندان رزمنده ما شد گرفته تا حوادث تاسف باری که بغداد در چند روز گذشته شاهد آن بوده است و در نهایت حمله وحشیانه شب گذشته در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد که منجر به شهادت شماری از قهرمانان نبردهای پیروزی بر تروریست های داعشی شد. این حمله نقض آشکار حاکمیت عراق و منشورهای بین المللی است. همه این وقایع و وقایع دیگر، هشداری است مبنی بر اینکه کشور در شرایط بسیار سختی قرار گرفته است.

به این ترتیب، طرف های مربوطه را به خویشتن داری و رفتار حکیمانه دعوت می کنیم و دست دعا به سوی خداوند متعال و قادر بالا می بریم و از خداوند قادر می خواهیم که عراق و مردمش را از شر اشرار و کید دشمنان و خدانشناسان دور نگه دارد: اللَّهُمَّ إِلَیْکَ أَفْضَتِ الْقُلُوبُ وَ مُدَّتِ الْأَعْنَاقُ وَ شَخَصَتِ الْأَبْصَارُ وَ نُقِلَتِ الْأَقْدَامُ وَ أُنْضِیَتِ الْأَبْدَانُ، اللَّهُمَّ قَدْ صَرَّحَ مَکْنُونُ الشَّنَآنِ وَ جَاشَتْ مَرَاجِلُ الْأَضْغَانِ، اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ تَشَتُّتَ أَهْوَائِنَا، وَکَثْرَهَ عَدُوِّنَا وَقِلَّهَ عَدَدِنَا، فَفَرِّجْ عنا یَا رَبِّ بِفَتْحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ، وَ نَصْرٍ مِنْکَ تُعِزُّهُ، بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ، آمِینَ رَبَّ الْعَالَمِینَ”.(بار خدایا، دلها به تو نزدیک شده و گردنها به سوى تو کشیده شده و چشمها به درگاه تو خیره و پاها به آستان تو به راه افتاده و بدنها نزار گردیده. بار خدایا، کینه هاى پنهان آشکار گشته و دیک کینه ها به جوشش آمده. بار خدایا، به تو شکوه مى کنم، نبودن پیامبرمان را و فراوانى دشمنانمان را و کمی تعدادمان را پبار خدایا، پس با گشایشی هرچه سریع‌تر و نصرتی توانمند از جانبِ خودت این گرفتاری‌ها را از ما برطرف فرما ای مهربانترین مهربانان )

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک