لاوروف: ترور سلیمانی پیامدهای جدی برای منطقه به همراه دارد

کدخبر: ۳۱۹۴۲۳
اقتصادنیوز: وزیر امورخارجه روسیه در گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود تاکید کرد که ترور سردار سلیمانی منجر به دور جدیدی از تنش‌ها خواهد شد و پیامدهایی جدی برای ثبات منطقه به همراه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود از اقدام دولت این کشور برای به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی انتقاد کرد و  نسبت به عواقب آن برای منطقه هشدار داد.

بنابر گزارش خبرگزاری اینترفکس، لاوروف در این گفت‌وگو تصریح کرد: ترور سلیمانی پیامدهای بسیار جدی برای صلح و ثبات منطقه به همراه خواهد داشت و موجب دور جدیدی از تنش‌ها می‌شود.

وزیر امورخارجه روسیه همچنین از پمپئو خواسته است تا دست از استفاده غیرقانونی از نیروی نظامی خود برای رسیدن به اهدافش در عرصه بین‌المللی بردارد و با نشستن پای میز مذاکره به مشکلات رسیدگی کند.

به گزارش ایسنا، در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهانش و چند تن از فرماندهان حشدالشعبی عراق در نتیجه حمله هوایی آمریکا در بامداد جمعه، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، به شهادت رساندن وی را  اقدامی تروریستی و جنایتکارانه عنوان کرد و با اشاره به اقدام تروریستی نیروهای مسلح آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همراهان وی در فرودگاه بین‌المللی بغداد، اعلام کرد: در سال های اخیر و بر اساس تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و قطعنامه های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم، شهید قاسم سلیمانی نقش مهمی در کمک به مردم و دولت های برخی کشورهای منطقه، به درخواست آنها، در شکست دادن خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی مانند داعش و دیگر گروه‌های تروریستی تعیین شده توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد داشت و مقامات کشورهای مذکور نیز به طور گسترده و مکرراً به این اقدامات شهید سلیمانی اذعان کرده بودند.

نماینده کشورمان در سازمان ملل تأکید کرد: این عمل یک اقدام جنایتکارانه و مصداق بارز تروریسم دولتی بوده و نقض فاحش اصول اساسی حقوق بین‌الملل، به ویژه اصول مصرح در منشور سازمان ملل متحد محسوب می‌شود و موجب مسئولیت بین‌المللی آمریکا است.

تخت روانچی همچنین با غیر قانونی دانستن این اقدام آمریکا گفت: این سیاست ریاکارانه که مغایر با تعهدات بین‌المللی آمریکا در مبارزه با تروریسم، از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت است، به طور جدی تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی در مبارزه با تروریسم بین‌المللی را تضعیف می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید