ظریف در پاسخ به نماینده دلواپس: هیچ کس به اندازه من از توان موشکی دفاع نکرده است

کدخبر: ۳۲۱۹۳۳
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه تاکید کرد که در شرایط کنونی با توجه به هجمه‌های استکبار جهانی حفظ وحدت ایجاد شده از هر امری ضروری تر می‌باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف در  جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مجتبی ذوالنور در رابطه با اظهارات وی در خصوص پولشویی و توان موشکی جمهوری اسلامی بیان کرد: بنده ابتدا شهادت سردار سلیمانی را خدمت همه نمایندگان تسلیت می‌گویم. در دور قبلی که بنده برای پاسخگویی به سوال آقای ابطحی در مجلس حاضر شدم به هیات رئیسه اعلام کرده بودم که جلسه اضطراری شورای عالی امنیت با حضور شهید سلیمانی به منظور بررسی آخرین تحولات عراق در ساعات ۳ بعد از ظهر قرار است برگزار شود. هیات رئیسه نیز به بنده اعلام  کردند که شما ساعت ۲ در مجلس حاضر شوید و ۴۵ دقیقه به سوال پاسخ دهید و سپس بروید.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده نیز ساعت ۲ در مجلس حضور یافتم اما جلسه با تاخیر شروع شد و بنده بعد از دو نوبت سخنرانی با کسب اجازه از محضر نمایندگان جلسه را در ساعت ۳ و ۱۰ دقیقه ترک کردم و با نیم ساعت تاخیر به جلسه شورای عالی امنیت ملی رسیدم. بنده اگر سوءتفاهمی برای نمایندگان پیش آمده است عذرخواهی می‌کنم. بنده قصد بی احترامی را به نمایندگان نداشتم.

وزیر امور خارجه در ادامه تصریح کرد: اما آن چه موضوع سوال است در خصوص اظهارات بنده در خارج از کشور است، بنده در همه عرصه‌های بین المللی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران محکم ترین دفاع را از همه سیاست‌های جمهوری اسلامی چه آنهایی که بنده در شکل گیری آنها نقش داشتم و چه آنهایی که در شکل گیری آنها نقشی نداشتم کرده‌ام. شاید دیدگاه‌های ما با هم متفاوت باشد اما همه در عمل یک سیاست را اجرا می کنیم و بنده نه تنها به تعهد خودم یعنی اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی متعهد هستم بلکه از آن نیز دفاع می‌کنم.

ظریف در ادامه تاکید کرد: همه دفاع بنده از شعارهای جمهوری اسلامی را در هند، آستانه و دوحه شنیده‌اند بنده مسئولیت دفاع از سیاست‌های جمهوری اسلامی را برعهده دارم و هیچ گاه کار خود را سخت نمی‌کنم. صحبت‌های بنده در خصوص بحث موشکی و پولشویی بزرگنمایی شده و آن چه بنده گفتم درست منتشر نشد.

وی در ادامه تاکید کرد: صحبت‌های بنده در خصوص توان موشکی جمهوری اسلامی ایران دقیقا پیرو فرمایش حضرت امام در سال اول انقلاب بود، ایشان فرمودند این فرهنگ ایثار و شهادت است که ما را در برابر دشمن پیروز می‌کند نه سلاح‌ها. بنده در یک سخنرانی نیم ساعته در دانشگاه تهران از توانمندی‌های دفاعی کشور تقدیر کردم و به فرمایش امام اشاره کردم که آن چه امروز ما را در برابر دشمن مقتدر می‌کند سلاح ما نیست بلکه فرهنگ ایثار و شهادت مردم ما است. بنده این را از حضرت امام و رهبری یاد گرفتم.

وی در ادامه تاکید کرد: نیروهای مسلح می‌دانند که هیچ کس به اندازه من از توان موشکی جمهوری اسلامی در خارج دفاع نکرده است. سخنرانی بنده را یک خبرگزاری دست‌کاری کرد اما آن چه که بنده گفتم، پیرو فرمایش حضرت امام بود. سخنان بنده نیز در خصوص پولشویی واضح است. بنده گفتم دامن نظام از پولشویی مبرا است. از آن جا که ما قوانین پولشویی و CFT را تصویب نمی‌کنیم همه دولت را محکوم می‌کنند اما قوه قضاییه و وزیر اقتصاد بارها اعلام کردند که منافعی در این وسط وجود دارد اما دامن نظام جمهوری اسلامی از پولشویی مبرا است.

وی در ادامه با تاکید بر این که دشمن امروز ملت ایران را نشانه گرفته و تحت فشار قرار داده است بیان کرد: فاجعه ترور سپهبد سلیمانی و کشته شدن تعدادی از هموطنانمان در کرمان و سقوط هواپیمای اوکراینی  همگی ما را به یکدیگر نزدیک می‌کند.  در سفر به هند به بنده اعلام کردند که در ۴۳۰ شهر هند برای سردار سلیمانی مراسم برگزار شده است از هند تا لبنان ، الجزایر و ایران همگی با خون سردار سلیمانی یکدست شدند. ما همه یک ملت هستیم و با عقاید مختلف زیر یک پرچم فعالیت می‌کنیم و با وحدت می‌توانیم مقتدرانه در برابر استکبار جهانی بایستیم.

ظریف در ادامه با تاکید بر این که دشمن در مقابل مردم ایران احساس ضعف می‌کند بیان کرد: آمریکایی‌ها در تحلیل‌های خود برنامه نابودی فردو را کشیدند اما پشت آن نوشتند اگر ما فردو را خراب کنیم این مردم متحدتر و منسجم تر در برابر ما می‌ایستند و آن گاه خطر جدی تری ما را تهدید می‌کند. حضرت آقا به همین دلیل تاکید داشتند که شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای دشمنان ترسناک تر است. اگر ما قدرت ملت را قبول نداشتیم در شهادت حاج قاسم دیدیم که مردم همه یک دست شده و در برابر استکبار ایستادند.

وی در ادامه با اشاره به بودجه دو تریلیونی نظامی سالیانه آمریکایی‌ها بیان کرد: آن چه که قطعا ما را در برابر تجهیزات نظامی آمریکا قدرتمندتر می‌کند سلاح ما نیست بلکه قدرت اتحاد مردم است ما باید خود این را باور کنیم. توان دفاعی جمهوری اسلامی برای دنیا مشخص است اما توان فرهنگ ایثار و شهادت ما بسیار بالاتر است بنده در جلسه‌ای خصوصی با آقای کری حضور داشتم ایشان گفتند چرا فردو را ساختید اگر ما بخواهیم آن را خراب می‌کنیم بنده در پاسخ به ایشان بیان کردم به فرض این که شما فردو را خراب کنید آن گاه چه پاسخی برای ملت دارید. آقای کری همانجا اعلام کردند برای همین است که ما نمی‌خواهیم با شما وارد جنگ شویم. آمریکا با بودجه دو تریلیون دلاری فکر می‌کند می‌تواند دنیا را نابود کند اما ما با این منطق با آمریکا رو به رو نمی‌شویم. قدرت ما برگرفته از توان مردمی و فرهنگ ایثار و شهادت کشور است.

وزیر امور خارجه در پایان بیان کرد: در خصوص پولشویی نیز بنده تاکید کردم که دامن نظام از پولشویی مبرا است اما قطعا آمریکا با تحریم‌هایش باعث  شده تا گروهی زالوصفت از خون مردم تغذیه کنند و این جنایت آمریکا علیه ملت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید