رئیس جمهور مطرح کرد

تصمیم نهایی درباره بازگشایی حرم امام رضا و نماز عید فطر/ مراسم روز قدس با مسئولیت سپاه به شکل خودرویی برگزار می‌شود

کدخبر: ۳۳۷۸۲۰
اقتصادنیوز: رئیس جمهور گفت: روز عید فطر بنا شد در سراسر کشور نماز عید فطر باشد اما در مکان‌های بزرگ مثل مصلی‌ها برگزار نشود و در مساجد برگزار شود.
تصمیم نهایی درباره بازگشایی حرم امام رضا و نماز عید فطر/ مراسم روز قدس با مسئولیت سپاه به شکل خودرویی برگزار می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین،  حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان در جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا، با بیان اینکه صحن‌های اماکن مقدس به صورت محدود بازگشایی می‌شود، گفت: بعد از ماه مبارک رمضان، صحن‌های روباز حرم مطهر امام رضا(ع) و دیگر اماکن مقدس از ابتدای ماه شوال به صورت محدود در برخی ساعات بازگشایی می‌شود.

وی گفت: بازگشایی فعلا به صورت ۳ساعت صبح و ۳ساعت عصر خواهد بود.

* برای روز قدس دو تصمیم گرفته شد، اول اینکه در شهرهای سفید که ۲۱۸ شهر می‌گوییم، روز قدس هم برگزار می شود و با مراعات همه پروتکل های بهداشتی نه به صورت راهپیمایی بلکه به صورت حضور در نماز جمعه برگزار می شود. اما در تهران هم اینکه هیچ خبری نباشد نمی شود قرار شد مسئولیت آن را سپاه بر عهده گیرد و در محدوده خاصی با خودرو بصورت نمادین برگزار شود. 

* روز عید فطر بنا شد در سراسر کشور نماز عید فطر باشد اما در مکان‌های بزرگ مثل مصلی‌ها برگزار نشود و در مساجد برگزار شود. مسأله بعدی اماکن مقدسه در مشهد، قم و شاهچراغ قرار شد بعد از ماه مبارک، صحن ها باز می شود و رستوران ها هم باز می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید