بایدن به فرماندار نیویورک: استعفا بده!

کدخبر: ۴۳۰۹۷۷
رئیس جمهور آمریکا همنوا با دیگر مقامات این کشور کناره گیری فرماندار نیویورک از سمت خود را به دلیل رسوایی جنسی خواستار شد.
بایدن به فرماندار نیویورک: استعفا بده!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار استعفای فرماندار نیویورک به دلیل رسوایی جنسی شد.

در پی افشای رسوایی جنسی اندرو کومو، جو بایدن نیز کناره گیری او از فرمانداری نیویورک را خواستار شد. رئیس جمهور آمریکا گفت: او باید استعفا کند و من مطلع هستم که ممکن است قانونگذاران ایالتی تصمیم به استیضاح او بگیرند.

«چاک شومر» رهبر اکثریت سنا و یکی از سناتور‌های نیویورک هم پس از اعلام نتایج این تحقیق، خواستار کناره‌گیری کومو از سمتش شده بودند.

کومو در بخشی از سخنان خود گفت: «می‌خواهم اعلام کنم هرگز با کسی نادرست برخورد نکرده و کسی را آزار ندادم. من ۶۳ ساله هست و تمام زندگی من برای عموم عیان است.»

اندرو کومو ۶۳ ساله از سال ۲۰۱۰ در سمت فرمانداری نیویورک فعالیت می‌کند و در چند ماه گذشته در دور تازه‌ای از اتهامات فساد اخلاقی افتاده و به آزار جنسی و رفتار ناشایست علیه زنان متهم شده است. رفتار‌های کومو اخیرا در محل کار به دلیل شکایات کارمندان خانم او شدیدا تحت کنترل قرار گرفته است.

پیش از این حدود ۵۰ قانونگذار دموکرات از جمله نمایندگان نیویورک در کنگره آمریکا از کومو خواسته بودند از سمت خود کناره‌گیری کند. کومو، اما این ادعا‌ها را رد کرده و از استعفا خودداری می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید