پاسخ سناتور آمریکایی به خطیب‌زاده/ رئیس جمهور بعدی آمریکا برجام را پاره می کند؟

کدخبر: ۴۵۱۹۴۹
تد کروز در واکنش بهپیام توئیتری سعید خطیب زاده گفت: در آینده هر رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا هرگونه توافق با ایران که به تأیید کنگره نرسیده باشد را پاره خواهد کرد.
پاسخ سناتور آمریکایی به  خطیب‌زاده/ رئیس جمهور بعدی آمریکا برجام را پاره می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «تد کروز» سناتور تندروی جمهوری‌خواه آمریکایی، به پیام توئیتری «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص این‌که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا باید به جامعه جهانی در خصوص ارزش داشتن امضایش، تضمین دهد، واکنش نشان داد.

وی در این‌باره نوشت که در آینده هر رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا هرگونه توافق با ایران که به تأیید کنگره نرسیده باشد را پاره خواهد کرد.

کروز پیش از این، با انتقاد از سخنان بایدن مبنی بر پایبندی به برجام و عدم خروج از آن، اعلام کرده بود: «جو بایدن هیچ‌گونه اختیار قانونی برای دادن چنین تعهدی ندارد. هر توافقی با ایران چنانچه به تأیید سنا نرسد و به معاهده تبدیل نشود- چیزی که بایدن می‌داند اتفاق نخواهد افتاد- هر رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه دیگر در آینده بار دیگر آن را پاره خواهد کرد».

خطیب‌زاده در واکنش به این اظهارات، نوشته بود که «جهان حقیقتا به آنچه آقای کروز بدان اعتراف می‌کند واقف است: اینکه رژیم‌ها در واشنگتن سرکش هستند. این مسئولیت رییس‌جمهور آمریکاست که جامعه بین‌الملل-از جمله تمام اعضای برجام- را قانع کند که امضایش واقعا معنایی دارد. این امر مستلزم تضمین‌های عینی است. هیچ‌کس چیزی کمتر از این را نمی‌پذیرد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید