10 ادعای جنجالی علیه ترامپ در کتاب جدید «باب وودوارد»

کدخبر: ۲۳۶۹۷۱
اقتصادنیوز: در کتاب جدید باب وودوارد، روزنامه‌نگار مطرح ادعاهای جنجالی در خصوص برخی مقامات کاخ سفید از جمله دونالد ترامپ مطرح شده است:
10 ادعای جنجالی علیه ترامپ در کتاب جدید «باب وودوارد»

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از بی‌بی‌سی؛ در کتاب جدید باب وودوارد، روزنامه‌نگار برجسته آمده است:

  1. جیمز متیس، وزیر دفاع، ضمن توجه نشان دادن به این اظهارات آقای ترامپ، بعد از گفتگو با رئیس جمهوری به یکی از دستیارانش گفته: "ما هیچ کدام از این کارها را نخواهیم کرد."
  2. اما آقای ترامپ امروز در حضور خبرنگاران با رد چنین دستوری گفت: "این هرگز مد نظر قرار داده نشد و قرار هم نبود مد نظر قرار داده شود."
  3. همچنین در این کتاب به نقل از آقای متیس گفته شده آقای ترامپ هوشی معادل "یک دانش‌آموز کلاس پنجم یا ششم" (۱۰ تا ۱۱ ساله) را در درک مسایل خارجی دارد.
  4. باب وودوارد می‌گوید گری کوئن، مشاور ارشد اقتصادی و راب پورتر، رئیس دبیرخانه ویژه کاخ سفید اسناد را از روی میز آقای ترامپ بر می‌داشتند تا مانع از امضای آنها شوند. در صورت امضای این اسناد، آمریکا از توافق‌نامه نفتا و توافق تجاری با کره جنوبی خارج می‌شد.
  5. به نقل از آقای پورتر گفته شده "انگار ما دائما روی لبه پرتگاه حرکت می‌کنیم."
  6. به نقل از جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید گفته شده: "ما در دیوانه‌خانه هستیم، این بدترین شغلی است که تا کنون داشته‌ام"
  7. جان داوئد، وکیل سابق آقای ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را یک دروغگوخوانده و به او فحش داده است
  8. آقای ترامپ، رینس پریبوس، رئیس دفتر سابق خود را به موش تشبیه کرده و گفته است او فقط این ور و آن ور می‌دوید
  9. آقای ترامپ به ویلبور راس، وزیر بازرگانی خود گفته است به او اطمینان ندارد. ترامپ به او گفته بوده "دیگر نمی‌خواهم مذاکره‌ای کنی، توانایی لازم را دیگر نداری."
  10. روابط آقای ترامپ با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه سابق پس از انتشار گزارش‌هایی که در آن آقای تیلرسون، رئیس‌جمهوری آمریکا را "سبک‌مغز" خوانده بوده بهبود نیافت.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید