یک زن افغانستانی که برنده انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا شد

کدخبر: ۲۳۸۳۹۶
اقتصادنیوز: یک زن آمریکایی افغان‌تبار برنده انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت نیوهمپشایر آمریکا شد.
یک زن افغانستانی که برنده انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا شد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از خبرگزاری محلی نیوهمپشایر و بی‌بی‌سی؛ صفیه وزیر که ۲۷ سال دارد، توانست در انتخابات مقدماتی ایالتی، رقیب جمهوریخواه خود را که برای چهار دوره در مجلس ایالتی نیوهمپشایر نمایندگی کرده بود، شکست بدهد.

او در حالی پیروز این انتخابات شد که دیک پتین، رقیب کهنه‌کارش در هنگام کارزار انتخاباتی همواره می‌گفت که پناهنده بودن خانم وزیر بر کمپین او تاثیر منفی می‌گذارد.

خانم وزیر در واکنش گفته بود: "این ایالت برای ۱۱ سال خانه من بوده است. من می‌فهمم که او [رقیب جمهوری‌خواهش] در اینجا بزرگ شده اما اکنون من در اینجا هستم. من افتخار می‌کنم که بگویم که نیوهمپشایر خانه من است."

ریک بالی، رئیس حزب دموکرات‌های نیوهمپشایر، گفت که نامزدی صفیه وزیر نشان‌دهنده "تغییرات نسلی، جنسیتی و قومی در منطقه بوده است".

این زن آمریکایی افغان‌تبار شش سال داشت که با خانواده از افغانستان به ازبکستان رفت و در سال ۲۰۰۷ با مادرش در آمریکا پناهنده شد.

او در دبیرستان/لیسه کنکورد فارغ التحصیل شد و در سال ۲۰۱۳ شهروندی آمریکا را به دست آورد.

سه سال بعد، پس از کار در فروشگاه زنجیره‌ای وال‌مارت و سپس کتابخانه دانشگاه، مدرک تحصیلی از یک کالج محلی دریافت کرد.

او متاهل و در انتظار فرزند سوم است.

یکی از انتقادهای دیگر رقییش این بود که این مادر باردار با دو کودکش چگونه می‌تواند از عهده امور ایالتی برآید.

مقامات نیوهمپشایر می‌گویند اگر خانم وزیر در انتخابات ماه نوامبر دنیس سوزی، رقیب حزب جمهوری‌خواه را شکست دهد، او اولین پناهنده‌ای است که اداره امور ایالتی در نیوهمپشایر را برعهده گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید