تأثیر تنفس بر مغز

کدخبر: ۳۲۷۱۶۷
اقتصادنیوز: تاثیرات تنفس روی مغز بسیار زیاد خواهد بود زیرا تنفس عمیق تر به شما در کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ جای تعجب نیست که تأثیر تنفس روی مغز از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا مغز یکی از مهمترین ارگانهای بدن ماست. اگرچه این عضو یکی از حساس تری عضوهای بدن نیز است .

 دلیل این امر این است که همه تغییرات بدن بر مغز تأثیر می گذارد و در تمام انواع عوامل تغییر مانند سطح گلوکز بدن، ضربان قلب و غیره بسیار تحت تأثیر قرار می گیرد.

تنفس فرایندی است که با استفاده از آن اکسیژن به دست می آوریم و دی اکسید کربن را از طریق ریه های خود دفع می کنیم. اکسیژن برای همه واکنش هایی که به ما امکان زندگی صحیح و عملکرد مناسب می دهد ، ضروری است.

بنابراین ، تنفس مکانیسم خودکار است. ما معمولاً این کار را به طور ناخودآگاه انجام می دهیم ، بدون اینکه واقعاً بدانیم چگونه اتفاق می افتد. با این حال، ما می توانیم آگاهانه آن را کنترل کنیم. در سالهای اخیر تحقیقاتی در مورد اثرات تنفس روی مغز انجام شده است.

دانشمندان با دانستن اینکه فرایند تنفس چگونه انجام می شود ، تکنیک های تنفسی را توسعه داده اند که می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد. ادامه مطلب را بخوانید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اثرات تنفس روی مغز چیست؟

تنفس برای قرن ها به ویژه در شرق بسیار مهم بوده است. در واقع، تنفس بخش بسیار مهمی از تکنیک های مراقبه و رشته هایی مانند یوگا است.

حداقل تأثیرات تنفس روی مغز در گذشته رمز و راز بوده است. مطالعات انجام شده در دانشگاه استنفورد نشان می دهد که رابطه بین تنفس و آرامش مبتنی بر مکانیسم های مغزی یک پایه علمی دارد.

اگرچه درست است که تنفس عمیق برای مقابله با استرس یا هراس عالی است ، مکانیسم بوجود آمدن آن تاکنون به خوبی شناخته نشده است.

حدود 350 نورون در کل سیستم عصبی مرکزی توزیع شده است. آنچه آنها را از بقیه متمایز می کند این است که آنها سریع ترعمل تنفس را فعال می کنند. این فرایند مهم است زیرا این نورون ها قسمتهای دیگر مغز را تحریک می کنند.

این مناطق مغز مربوط به وحشت ، خواب و استرس است. بنابراین ، یکی از اثرات تنفس روی مغز ارتباط مستقیم با چنین احساساتی دارد.

تأثیر تنفس روی مغز به ما کمک می کند تا نحوه تنفس صحیح و انطباق آن با هر لحظه از زندگی خود را تجزیه و تحلیل کنیم.

 بنابراین ، ما فقط با تنفس صحیح می توانیم استرس و اضطراب شما را کاهش دهیم. ما حتی می توانیم شرایط ترس را بسیار مؤثرتر اداره کنیم. این تنفس کنترل شده ، ریتمیک یا عمیق نامیده می شود و هدف این است که به جای قفسه سینه از دیافراگم نفس بکشید.

این هدف دقیقاً همان چیزی است که در تمرینات یوگا و مراقبه انجام می شود. در حقیقت ، تکنیک های تنفسی برای زایمان نیز وجود دارد که به مادران کمک می کند تا با درد زایمان کنار بیایند و بتوانند راحتتر ان را تحمل کنند.

به همین ترتیب ، ما همچنین می توانیم از این اثر تنفس روی مغز در جهت مخالف استفاده کنیم. می توانیم سریعتر و تهاجمی نفس بکشیم تا مغز خود را فعال کنیم. با این حال ، استفاده از تنفس برای استراحت و آرام کردن بسیار رایج تر است.

اثرات تنفس روی مغز چیست؟اثرات تنفس روی مغز چیست؟

نتیجه

مغز مانند هر بافت بدن دیگری در بدن ما ، برای انجام وظایف خود به اکسیژن نیاز دارد. با این حال ، آخرین تحقیقات نشان می دهد که اثر دیگری از تنفس بر مغز وجود دارد.

آنچه وجود دارد این است که نورون های خاصی وجود دارند که وقتی سریعتر نفس می کشیم بیشتر فعال می شوند. همانطور که مشاهده می کنید کنترل تنفس شما سلاحی است که می توانید برای مقابله با کارهای روزمره از آن استفاده کنید.

شما باید یاد بگیرید که تنفس خود را کنترل کنید و برای این کار می توانید از افرادی که با یوگا و مدیتیشن آشنایی دارند درخواست کنید.

نتیجه این که از اهمیت تنفس آگاه باشیم. همچنین ، ممکن است بخواهید به روشی که نفس می کشید توجه کنید و این کار را با آرامش عمیق و آهسته تر انجام دهید. این ممکن است به شما امکان کنترل بهتر احساسات را بدهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید