نیم‌قرن با اقتصاد ایران، 16فروردین

تعرفه واردات خودرو 300 درصد تعیین شد

کدخبر: ۴۸۶۵۸۸
اقتصادنیوز : نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.
تعرفه واردات خودرو 300 درصد تعیین شد

ما در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.«اقتصادنیوز» از آبان 1399 هر روز اقدام به انتشار اخبار و گزارش‌های اقتصادی همان روز سال‌های 1350، 1360، 1370، 1380 و 1390 کرد.

پارسال نیز هر روز در بخش «نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار همان روز در سال‌های اول هر دهه در نیم قرن گذشته را منتشر کردیم.

فروش ویژه نقدی و اقساطی مدیران خودرو ویژه نوروز 1401


 

همچنین در اکوایران ببینید : زنگ خطر روزنامه اصولگرا برای بنزین

در ابتدای قرن پانزدهم با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های 1352، 1362، 1372، 1382 و 1392 تقدیم مخاطبان می‌شود.

مسکن در تهران گرانتر شد

16 فروردین 1352؛ افزایش قیمت گاز ارسالی به شوروی

برای افزایش قیمت گاز خشک ایران هفته آینده مذاکراتی بین کارشناسان شوروی و شرکت ملی گاز ایران در تهران انجام خواهد گرفت.

براساس پروتکل فروش گاز به شوروی با تغییر قیمت نفت کوره، قیمت گاز باید تغییر کند.

قیمت نفت کوره مثل دیگر فرآورده‌های نفتی در دو سال اخیر به شدت افزایش یافت به همین جهت شرکت ملی گاز تقاضای قیمت بیشتری برای گاز خود کرده است. این مساله هفته آینده پس از ورود کارشناسان شوروی در تهران مورد بررسی قرار گیرد.

چهارمین بانک جدید صنعتی تاسیس می‌شود

سهام چهارمین بانک جدید صنعتی ایران به زودی انتشار خواهد یافت. این بانک با مشارکت سرمایه‌گذاران آمریکایی، فعالیت‌های بانکی را آغاز خواهد کرد و به همین منظور آقای غلامرضا مقدم، قائم‌مقام سابق سازمان برنامه که بنیانگذار این بانک است، برای مذاکره پیرامون مشارکت با سرمایه‌گذاران آمریکایی به آمریکا رفته است و هم‌اکنون مراحل نهایی مذاکرات خود را در این زمینه دنبال می‌کند. سرمایه اولیه این بانک به احتمال قوی بین سه تا شش میلیارد ریال خواهد بود.

سهامداران عمده این بانک  علاوه‌بر غلامرضا مقدم، اعضای خانواده مقدم ازجمله آقای عبدالله مقدم تاجر معروف و صاحب کارخانه نساجی نظرآباد خواهند بود.

مقداری از سهام این بانک نیز مثل سه بانک جدید دیگر، به مردم عرضه خواهد شد.

میزان مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی و میزان سهامی که به مردم عرضه خواهد شد پس از مراجعت آقای مقدم از آمریکا که اواخر هفته آینده به تهران صورت خواهد گرفت، روشن می‌شود.

16 فروردین 1372؛ ابراز علاقه مالزی برای گسترش همکاری‌ها با ایران در زمینه نفت و گاز

آقای سید حامد بین سید جعفرالطیار، وزیر دادگستری و سرپرست وزارت نفت مالزی که به همراه نخست‌وزیر مالزی به ایران سفر کرده است، در دیدار با وزیر نفت کشورمان نسبت به توسعه و تحکیم همکاری‌ها در زمینه نفت و گاز و همچنین گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور ابراز علاقه کرد.

غلامرضا آقازاده با اشاره به روابط پیشین دو کشور، اظهار امیدواری کرد دو کشور بتوانند همکاری‌های مفیدی در زمینه‌های نفت و گاز و اجرای پروژه‌های مشترک در کشورمان و جمهوری‌های آسیای میانه به عمل آورند.

16 فروردین 1382؛ تعرفه واردات خودرو 300 درصد تعیین شد

مخبر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تعرفه واردات خودرو به احتمال زیاد حدود 300 درصد تعیین و ابلاغ خواهد شد.

سهراب بهلولی قشقایی، مخبر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: تعرفه‌ای مورد قبول کمیسیون صنایع و معادن مجلس است که هم باعث ارتقای صنعت خودروسازی داخلی و هم به نفع مصرف‌کننده باشد و ازسوی دیگر در بین صنعتگران داخلی رقابت ایجاد کند که به نظر می‌رسد تعرفه در نظر گرفته‌شده در حد بالایی باشد.

وی گفت: نتیجه تحقیق و تفحص از صنایع خودرو در سه ماه نخست امسال اعلام خواهد شد.

این نماینده مجلس در مورد تفاهم‌نامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت «رنو» افزود: این تفاهم‌نامه با توجه به نوع قرارداد و تولید خودرو در قالب طرح «پلت‌فرم» مشترک، بسیار مفید است. تفاهم‌نامه تولید خودروی مشترک در قالب طرح پلت‌فرم مشترک در اسفندماه سال گذشته بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت «رنو» امضا شد که براساس آن تعداد 300 تا 500 هزار خودرو در سال بین خودروسازان داخلی و فرانسوی تولید خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید