منحنی نرخ بازدهی در 28 بهمن منتشر شد+نمودار

گذر حجم معاملات اوراق بدهی از مرز 300 میلیاردی

کدخبر: ۳۹۳۴۵۷
اقتصادنیوز: امروز 28 بهمن ماه 1399 پس از هفته‌ها حجم معاملات اوراق بدهی دولت از مرز 300 میلیارد تومان گذشت.
گذر حجم معاملات اوراق بدهی از مرز 300 میلیاردی

به گزارش اقتصادنیوز در حالیکه در دو ماه اخیر بازار اوراق بدهی دولتی دوره‌ای کم رمق را تجربه می‌کرد ودر بسیاری از روزها زیر مرز 200 میلیارد تومان قرار گرفته بود، امروز حجم معاملات خرد اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه با 55 درصد افزایش به 333 میلیارد تومان رسید.

نرخ‌های بازده نسبت به روز گذشته تغییری نداشت. نرخ بازده اوراق با سررسید یک و سه سال در سطح 20.53 و 21.69 درصد باثبات بود. نرخ بازده اوراق با سررسید دو سال با 2 دهم درصد افزایش به 21.92 درصد رسید.

در همین زمینه  

منحنی بازدهی اوراق بدهی دولتی چیست؟

با توجه به اینکه هنوز تحلیل‌گران پیش‌بینی قابل تاملی از وضعیت اقتصادی کشور در ماه‌های آتی ندارند، شاهد هستیم که نرخ بازدهی در سررسیدهای مختلف فاصله چندانی از هم نگرفته‌اند. در بخش بازدهی اوراق آتی نرخ سود با سررسیدهای 400 و600 روز حدود 21.3 درصد است. باید منتظر ماند و دید چه زمانی تحلیل‌گران به تصویری کم‌ابهام‌تر از آینده مشاهده خواهند کرد. در آن نقطه به احتمال زیاد شاهد تغییر جهت بازار خواهیم بود.

نرخ بازده نقدی و آتی

در بازار اوراق بدهی دولتی، نرخ‌های بازده اوراق در سررسیدهای زمانی مختلف از طریق عرضه و تقاضا کشف می‌شود. نرخ کشف‌شده بر اساس این سازوکار متوسط بازده نقدی نگهداری اوراق تا سررسید را نشان می‌دهد. همچنین از تفاوت نرخ‌های بازده نقدی در سررسیدهای مختلف، می‌توان برای استخراج بازده آتی مورد انتظار سرمایه‌گذاران استفاده کرد.

 

منحنی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید