قرارداد صادرات: یکی از ۳ کلید موفقیت تجارت شما!

کدخبر: ۳۵۵۲۰۴
مقوله صادرات به دلیل پیوند با حیطه‌های مختلف حقوقی، نظیر حقوق تجارت و حقوق گمرکی دارای قوانین خاصی است که آن را کمی پیچیده کرده است و باعث شده هر کدام از مفاهیم مانند اهداف تجاری یک تاجر، کارت بازرگانی، قراردادهای صادرات، مدارک موردنیاز صادرات و...، هر یک دارای ابعاد حقوقی خاصی شود و همین مسئله پراکندگی قوانین و مقررات این حوزه سبب شده تا برخی از افراد که مایل به صادرات کالای خود هستند درگیر ابهاماتی شوند، تا حدی که از صادرات محصولات خود صرف نظر کنند.
قرارداد صادرات: یکی از ۳ کلید موفقیت تجارت شما!

شاید شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که کالایی برای صادر کردن و کسب درآمد دارید ولی نمی‌دانید قرارداد صادرات چگونه تنظیم می‌شود؟ و چگونه می‌توانید وارد عرصه صادرات شوید و چگونه می‌توانید با شناخت بازارهای جهانی به نیازهای آن پاسخ بدهید و موفق به ارائه و فروش خدمات و محصولات خود شوید؟

 قدم اول برای راه‌اندازی صادرات: جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم

  • دریافت کارت بازرگانی معتبر به نام صادر کننده.

  • دریافت مجوز صدور

  • اخذ گواهی بهداشت و قرنطینه

  • گواهی استاندارد (در صورتی‌که کالا مشمول مقررات اجباری استاندارد صادراتی باشد)

  • گواهی انرژی اتمی (که به این مجوزها، گواهی‌های مرسوم نیز گفته می‌شود)

  • تهیه صورت عدل‌بندی Packing List  (در صورتی‌که کالا گوناگون باشد)

  • شناسنامه فرش (که فقط برای فرش دستباف کارایی دارد)

از مهم‌ترین اسناد و مدارکی است که برای صادر کردن کالا باید از قبل آماده کرده باشید!

صادرات مانند هر کار تجاری دیگر نیازمند آینده‌نگری، برنامه‌ریزی، آشنایی با روش‌های بازاریابی و جلب اعتماد خریداران خارجی است.

صادرات این روزها به یکی از حرفه‌های پرطرفدار و پر سود تبدیل شده است. اگر شما هم ایده صادرات کالایی را در ذهن دارید و می‌خواهید این کار را با موفقیت بالایی به انجام برسانید کافی است که اقدامات و مراحل مربوط به آن را با دقت و رعایت جوانب قانونی انجام دهید. مراحل زیر تا درصد بالایی می‌تواند موفقیت صادرات کالای شما را تضمین کند:

۱. بازاریابی«marketing» 

۲. صدور پروفرما (پیش فاکتور)

۳. تهیه و تدارک و بسته‌بندی

۴. تعیین ارزش گمرکی

۵. کسب مجوز صدور از ترجمان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط

۶. اظهار کالا به گمرک

۷. عقد قرارداد حمل و بیمه

۸. دریافت گواهی بازرسی کالا

۹. صدور فاکتور و اخذ گواهی مبدا

۱۰. ارسال کالا

تنظیم قراردادهای اختصاصی را قبل از اقدام به صادرات فراموش نکنید!

نحوه انعقاد قراردادهای مربوط به صادرات کالا از اهمیتی بالایی برخوردار است و لازم است هر صادرکننده و تاجری با انواع آن آشنا باشد. قراردادهایی مثل: قرارداد مشاوره تجاری، قرارداد حق‌العمل‌کاری صادرات، قرارداد پیمانکاری صادرات کالا، قرارداد بازاریابی، قرارداد فروش کالا و .....

تنظیم هرکدام از این قراردادها از حساسیت بالایی برخوردار است، که عدم توجه به آنها ممکن است سرمایه‌گذاری‌های انسانی و مالی در این خصوص را به هدر دهد. از این رو، برای انجام فعالیت‌های اقتصادی آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به آن به خصوص تنظیم قراردادهای اصولی ضرورت دارد.

از همان ابتدای صادرات کالا، یک مشاور حقوقی را کنار خود داشته باشید!

 پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام هر اقدامی در خصوص صادرات کالا، با یک مشاور حقوقی آشنا به قوانین صادراتی مراجعه کنید تا از وقوع خسارات پیش رو جلوگیری کنید . چرا که با توجه به کشور و موقعیتی که خواهان صادرات کالا و ایجاد کسب‌و‌کار در آن هستید، قوانین و مقررات متفاوت بوده و برای دانستن چگونگی پیمودن این راه نیاز به یک متخصص دارید.

سامانه خدمات حقوقی آنلاین وینداد با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز، خدمات حقوقی منحصر به فرد، مقرون به‌صرفه و کاربردی را در بستر فضای آنلاین به فعالین اقتصادی وکسب‌وکار‌های کوچک و بزرگ ارائه می‌کند. تیم حقوقی وینداد با توجه به شناختی که از فضای حقوق کسب‌وکارها دارد، مشکلات و نیازهای این حوزه را شناسایی کرده و سامانه‌ای آنلاین برای دسترسی بهتر به خدمات حقوقی پیاده‌سازی نموده ‌است.

لازم به ذکر است که یکی از زمینه‌‌های تخصصی وبسایت وینداد، مشاوره در زمینه صادرات کالا و تنظیم قراردادهای اختصاصی در این زمینه است. از آنجایی که موضوع صادرات یکی از موضوعات پرطرفدار برای صاحبان کسب‌وکارها می‌باشد شما می‌‌توانید با برقراری ارتباط با مشاورین متخصص ما، چالش‌های میانه راه صادرات خود را نیز از طریق مشاورین ما با سرعت و دقت حل و فصل کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید