بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور

کدخبر: ۳۶۲۴۵۹
این روزها بسیاری از دانشجویان ایرانی به منظور ادامه تحصیل به کشورهای خارج از ایران سفر می‌کنند. تحصیل در خارج از کشور شاید در هیچ زمان دیگری در این وسعت صورت نگرفته و اهمیتی این چنینی نداشته است.
بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور

 دستیابی به فرصت‌های آموزشی بهتر و امکان اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی دو انگیزه اصلی متقاضیان را تشکیل می‌دهد. در میان کشورهای جهان برخی از آن‌ها همانند آلمان، نروژ، قبرس و یا ترکیه به دلیل هزینه‌های زندگی و تحصیلی پایین‌تر در میان دانشجویان بین‌المللی هواداران زیادی دارند، اما تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان همواره گزینه معقول‌تر و ساده‌تری برای دانشجویان ایرانی به نظر می‌رسد. دو کشور کانادا و استرالیا محبوب‌ترین مقصد برای تحصیل در خارج از کشور در میان ایرانیان شناخته می‌شوند که سالانه هزاران نفر برای اخذ ویزای تحصیلی آن‌ها درخواست می‎‌دهند.

تحصیل در کانادا

کانادا یکی از پهناورترین کشورهای جهان است که قاره آمریکای شمالی واقع شده است. این کشور وسیع و سردسیر محل قرارگیری برخی از بهترین دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی جهان است. دانشگاه‌های تورنتو، مک‌گیل، بریتیش کلمبیا، مونترال، آلبرتا، مک مستر و واترلو برخی از برترین موسسات آموزشی کشور کانادا هستند که از رتبه جهانی بالایی برخوردارند.

همچنین فارغ‌التحصیلان در کانادا می‌توانند با دریافت ویزای کار پس از فارغ‌التحصیلی، به طور موقت در این کشور مشغول به کار شده و شانس خود را برای دریافت اقامت دائم افزایش دهند. فرهنگ منعطف مردم به همراه تنوع قومی درون آن نیز از دیگر مزیت‌های تحصیل در کانادا است. در واقع بخش عمده‌ای از جمعیت این کشور را ملیت‌های چینی، ایرانی، هندی، پاکستانی و.. تشکیل داده که برای تحصیل و یا کار به این کشور آمده‌اند.

دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل خود به مدت 20 ساعت در هفته به کار پاره‌وقت مشغول شوند. کارهای پاره‌وقت دانشجویی بسیاری در داخل پردیس دانشگاهی و یا خارج از آن وجود دارد که حقوق آن می‌تواند برای هزینه‌های اولیه زندگی دانشجویی کافی باشد. همچنین دانشجویان می‌توانند از طریق تحصیل در رشته‌های co-op، به کارآموزی مشغول شده و بابت آن حقوق دریافت کنند.

تحصیل در رشته‌های co-op در کانادا محبوبیت زیادی دارد، زیرا دانشجویان را به مهارت‌های شغلی مورد نیاز مجهز کرده و شانس آن‌ها را برای استخدام پس از فارغ‌التحصیلی افزایش می‌دهد. علاوه بر بعد تحصیلی، کار در کانادا نیز به دلیل ثبات اقتصادی و امنیت شغلی آن طرفداران بسیاری در میان مردم جهان داشته و سیاست‌های اخیر این کشور در راستای حمایت از حقوق بیگانگان به مطلوبیت آن دامن زده است.

سالانه هزاران نفر از طریق طرح اکسپرس اینتری و یا برنامه آتلانتیک، برای دریافت ویزای شغلی کانادا که همراه با اقامت دائم است، اقدام می‌کنند. پایین بودن هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به استرالیا و یا بریتانیا، باعث شده تا نیروی کار متخصص بیشتری جذب بازارهای کار آن شوند.

تحصیل در استرالیا

وقتی صحبت از تحصیل در خارج از کشور در میان باشد، استرالیا یکی از مهم‌ترین گزینه‌‌ها به نظر می‌رسد. هشت دانشگاه این کشور که به دانشگاه‌های گروه هشت نیز معروفند، همگی در رتبه‌بندی‌های جهانی، رتبه‌ای زیر 110 را کسب کرده‌اند.

این دانشگاه‌ها عبارتند از دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیوساوت ولز، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه موناش، دانشگاه وسترن استرالیا و دانشگاه آدلاید که بیش از پنجاه درصد پژوهش‌ها و کارهای تحقیقاتی کشور استرالیا توسط این دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

دانشگاه‌های گروه هشت، فضای علمی و دانشگاهی این کشور را در سطح بالایی قرار داده و افراد مستعد را از سراسر جهان گرد آورده‌اند. دانشجویان از طریق تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌توانند به تجهیزات برتر آموزشی دسترسی داشته و یا حتی در رشته‌های دوگانه تحصیل کنند که در آن به طور همزمان از دو رشته مختلف مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد را دریافت می‌کنند.

دارا بودن دو مدرک مکمل (مانند تجارت و حسابداری) رزومه کاری فارغ‌التحصیلان را تقویت کرده و به آن‌ها کمک می‌کند تا نظر مساعد کارفرمایان بیشتری را به خود جلب نمایند. از دیگر مزیت‌های تحصیل در استرالیا، می‌توان به برخورداری از استانداردهای برتر زندگی، تنوع قومی و زبانی و امکان اشتغال ساده پس از فارغ‌التحصیلی اشاره کرد.

در واقع از هر 10 استرالیایی، چهار نفر از آن‌ها خارجی بوده و 47% از جمعیت این کشور خارج از استرالیا به دنیا آمده‌اند. چنین شرایطی زندگی در این کشور را برای دانشجویان بین‌المللی ساده‌تر می‌سازد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با شرایط جدید فرهنگی به سادگی تطبیق پیدا کنند.

همچنین استرالیا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل و کار در رشته‌های فنی و مهندسی به شمار می‌آید، به همین دلیل در میان دانشجویان ایرانی مطلوبیت زیادی دارد. از دیگر رشته‌های پرطرفدار برای تحصیل در این کشور می‌توان به مدیریت، حسابداری، آموزش و فناوری اطلاعات اشاره کرد که از استانداردهای آموزشی بالایی برخوردار بوده و پس از فارغ‌التحصیلی فرصت‌های شغلی مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید