واردات از چین با سرمایه کم + هزینه های واردات کالا از چین

کدخبر: ۴۰۳۶۰۲
یکی از موضوع‌ های دارای اهمیت در دنیای اقتصادی امروز، واردات کالا است.
واردات از چین با سرمایه کم + هزینه های واردات کالا از چین

 همه کشورهای جهان حتی کشورهای کمونیستی واردات و صادرات کالا را انجام می ‌دهند. (البته کشورهای کمونیستی خیلی کم) می ‌توانید صدها و هزاران کشتی، کامیون و قطار باربری را ببینید که در حال جابه جایی کالا هستند. با واردات و صادرات کالا است که محصولات مفید و کاربردی دیگر کشورها را می ‌توان استفاده کرد. معمولا کشورهایی مانند ترکیه، قطر، چین و دبی از اصلی ‌ترین کشورهایی هستند که محصولات آنها به ایران وارد می شود. اما واردات کالا از چین چگونه انجام می شود؟ بهترین روش واردات از چین چیست؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ سوالتان دست یابید. 

واردات کالا از چین 

همان طور که ذکر کردیم واردات کالا از مقوله‌ های مهم در دنیای امروز است. واردات کالا از چین نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین منظور ابتدا لازم است برای وارد کردن کالا از چین، جنس دلخواه را انتخاب کرده و بعد از آن فروشنده جنس را پیدا کرد.  

برای انتخاب جنس، باید شرایط کشور مورد نظر و کشور مقصد را در نظر بگیرید و بعد از آن به سراغ فروشنده بروید. قبل از انتخاب جنس، باید قیمت آن را در کشورهای دیگر جستجو کنید و ببینید چه کالاهایی محبوبیت بیشتری دارند. البته شرکت‌های زیادی هستند که در انتخاب فروشنده می‌توانند بازرگانان را راهنمایی کنند. انواع فروشنده در چین عبارتند از مونتاژ کار، شرکت‌های بزرگ و کوچک و شرکت‌ های وارد کننده. 

جهت خرید و وارد کردن کالا از چین، قیمت و مشخصات فنی آن کالا را در نظر گرفته و بر سر قیمت آن با فروشنده توافق کنید و در انتها جنس خود را تحویل بگیرید. برای شناخت کیفیت کالا، لازم است یک سری نمونه از فروشنده دریافت کنید و بعد از بررسی آن و اطمینان از استاندارد بودن آن اقدام به خرید از فروشنده کنید. همچنین قبل از خرید جنس تعرفه گمرکی آن کالا و شرایط واردات آن کالا از چین را نیز در نظر داشته باشید. 

چگونگی واردات کالا از چین 

اصلی ترین و ابتدایی ترین مراحل وارد کردن کالا از چین انتخاب محصول و انتخاب فروشنده محصول هستند. 

انتخاب محصول 

برای انتخاب محصول، شرایط و ضوابط کشور مبدا و کشور مقصد را در نظر بگیرید و کالاهای دارای مجوز برای واردات را انتخاب کنید. قیمت کالا را با کشورهای دیگر و کشور مقصد مقایسه کنید و ببنید چه نوعی از آن محصول محبوبیت بیشتری دارد. 

انتخاب فروشنده 

در این مورد نیز باید جستجو کنید و بهترین فروشنده جنس انتخابی خود را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر به دنبال نوعی ماده اولیه برای وارد کردن به ایران می گردید، سراغ شرکت ها و تولید کننده های بزرگ چینی بروید. البته برای خرید از شرکت های بزرگ لازم است در حجم بالا، خرید کنید. همان طور که پیش تر نیز گفتیم شرکت هایی هستند که در زمینه انتخاب فروشنده می توانند شما را راهنمایی کنند. شرکت بازرگانی آسان تجارت یکی از شرکت ها وارد کننده کالا از چین است که در مقوله انتخاب فروشنده می تواند شما را راهنمایی کند.  

مشخصات کالا و لیست قیمت آن 

بعد از اینکه جنس دلخواه و فروشنده آن را پیدا کردید، لازم است از فروشنده درخواست کنید لیست قیمت کالا و مشخصات آن را در اختیار شما بگذارد. این نکته را در نظر داشته باشید ممکن است قیمت ارائه شده بیشتر از قیمت واقعی باشد، بنابراین می توانید تخفیف بگیرید. نمونه جنس را نیز از همه نظر بررسی کنید و استاندارد بودن آن و کیفیت آن کالا را نیز بررسی کنید. 

قوانین واردات از چین و تعرفه گمرکی 

بعد از اینکه با فروشنده بر سر قیمت به توافق رسیدید و پیش فاکتور دریافت کردید، بهتر است در مورد تعرفه آن کالا در گمرک و شرایط واردات کالای مذبور اطلاعات کسب کنید. تعرفه ورود کالا و دیگر موارد را بررسی کنید و با بودجه مورد نظر را تحلیل کنید. پس از آن در مورد پرداخت مبلغ نهایی کالا با فروشنده صحبت کنید. 

لازم است در مورد سایر موارد مانند چگونگی انتقال کالا، زمان ارسال کالا، حمل و تحویل بار نیز با فروشنده توافق کنید. البته ضروری است در مورد استانداردهای واردات و مجوزها و دیگر مواد اطلاعات کافی داشته باشید. در ضمن باید کارت بازرگاتی به نام خودتان نیز تهیه کنید. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید و کارت بازرگانی نیز ندارید، نگران نباشید شرکت بازرگانی آسان تجارت در تمام این مراحل شما را همراهی و راهنمایی خواهد کرد.  

دیگر مراحل وارد کردن کالا از چین  

  • انجام سفارش در وزارت بازرگانی

  • قبل از پرداخت، دریافت ایران کد به علاوه مجوزهای اولیه استاندارد

  • پیگیری تولید کالا و بررسی قبل از انجام حمل و نقل

  • هماهنگی جهت حمل کالا

  • گرفتن اسناد مربوط به تأمین ارز و اسناد بازرسی

  • گرفتن مجوزهای مربوط از سازمان‌ های مرتبط بعد از ورود کالا به کشور

  • پرداخت هزینه ی حقوق و عوارض گمرکی و دیگر هزینه های مربوط به ترخیص کالا

  • بعد از حمل کالا به انبار، پرداخت تعهدات ارزی و مالیاتی

What Import From China-Buy The Most Profitable Product

واردات از چین چه هزینه هایی دارد؟ 

برای وارد کردن کالا از کشورهای دیگر مستلزم است هزینه هایی را پرداخت کنید. البته این هزینه ها وابسته به مواد مختلفی هستند. مثلا ایا کالای وارداتی به آزمایشگاه رفتن یا انبار شدن نیازی دارد؟ بعضی از بازرگانان نیز با مشورت با گروه کاربلد و مجرب در زمینه واردات و صادرات کالا هزینه های خود را تا حد زیادی کاهش می دهند. زیرا معمولا شرکت های تجاری دارای تجربه و مهارت زیادی در امر واردات کالا هستند. برای مشورت و راهنمایی گرفتن از مشاوران شرکت تجاری آسان تجارت کافی است تماس بگیرید. 

قیمت تمام شده کالای خریداری شده همچنین به انتخاب نوع حمل و نقل آن نیز بستگی دارد و می تواند هزینه کالا را کاهش یا افزایش دهد به طور کلی موارد زیر هزینه های واردات کالا هستند: 

هزینه ای که بابت خرید کالا در کشور چین پرداخت کرده اید 

  • هزینه بازرسی کالا  

  • هزینه های گمرک 

  • هزینه ثبت سفارش و تخصیص ارز 

  • هزینه جابه جایی و حمل و نقل کالا 

  • هزینه انبار داری 

  • هزینه ترخیص کالا  

  • بیمه بار  

البته توجه داشته باشید برخی از کالا ها و قطعات شامل تخفیف ها و معافیت هایی هستند که می تواند هزینه تمام شده واردات را کاهش دهد. 

بهترین روش واردات از چین ؛ شرکت بازرگانی آسان تجارت 

اگر در هر کدام از مراحل ورود کالا به کشور سردرگم هستید و نیاز به راهنمایی دارید، اصلا نگران نباشید. شرکت بازرگانی آسان تجارت از بهترین شرکت ها در زمینه واردات کالا از چین و دیگر کشورها است. این شرکت بازرگانی دارای پرسنل و کادر ایرانی مجرب است که در کشور چین و در شهر گوانجو مستقر هستند. این شرکت می‌ تواند در مواردی مانند منبع یابی کالا، مذاکره، عقد قرارداد، بازررسی کالا و امکان دریافت کالا، انبارداری، انجام خدمات حمل و نقل کالا ( دریایی و هوایی به مقصد بنادر ایران و یا امارات) و ترخیص کالا شما را با کمترین هزینه همراهی کند. 

همچنین خدمات گسترده شرکت بازرگانی آسان تجارت فقط به همین موارد محدود نمی شود و این شرکت در زمینه تحویل گرفتن کارتن ها و پالت های مشتریان از تولید کنندگان و فروشنده های چینی، بازرسی کمیت و کیفیت کالا، شمارش کالا در زمان بارگیری، بسته بندی و انبارداری و در نهایت ارسال کالا نیز خدمات می دهد. 

به طور کلی خدمات شرکت بازرگانی آسان تجارت در دسته بندی زیر قرار می گیرند: 

1. وارد کردن کالا، خرید، حمل و ترخیص کالا، خدمات کارگو در گوانجو، شنزن، ایوو، شانگهای 

2. پیدا کردن منبع، تولیدکنندگان و فروشنده های چینی و انجام توافق واردات کالا به صورت خرده و عمده 

3. تحویل گرفتن کالا و شمارش آن ازساپلایر های چینی 

4. فرستادن مترجم مسلط به فرهنگ و زبان چینی در زمان بازدید از نمایشگاه ها، کارخانهجات و در زمان توافق و بستن قرارداد 

5. بسته بندی و انبار داری و ارسال کالا به شکل خرده بار(LCL)  و بار کامل کانتینر( FCL)  بسمت بنادر ایران و دبی  

6. پیک آپ محموله هاوانجام آماده سازی برای حمل 

7. ارسال هوایی کارگو و اکسپرس همه کالاها 

8. خدمات بازرسی کالا در مبدأ و صادر کردن گواهی بازرسی کالا  O.I 

9. ارسال هوایی از گوانجو به تهران یا دبی 

10. ترخیص کالا از گمرک چین و ترانزیت آن 

11. امکان خرید از وب سایت های Alibaba ، Aliexpress، Taobao و …. 

آسان تجارت

سخن آخر 

اگر قصد وارد کردن کالا از چین یا هر کشور دیگری را دارید، اصلا نگران نباشید. همان طور که دیدید بهترین روش واردات از چین انتخاب یک شرکت بازرگانی معتبر و انجام عملیات واردات کالا توسط آنهاست. همین الان با شرکت بازرگانی اسان تجارت تماس بگیرید تا در مورد واردات کالا از چین شما را راهنمایی کنند. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید