برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا به این موارد توجه کنید

کدخبر: ۴۴۰۳۸۸
زمانی که اسم استارتاپ را می بریم، اولین چیزی که به ذهن همه ی ما می رسد، ایده های نو و جدید است.
برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا به این موارد توجه کنید

پروژه های استارتاپ نقش بسیار موثری در اقتصاد جهان ایفا کرده اند. چه بسا پروژه های بسیار کوچکی که از یک ایده شروع و بعد از آن تبدیل به شرکت های بین المللی شده و میلیون ها دلار سود وارد چرخه اقتصاد کرده است. درحال حاضر کشورهای بسیاری مثل کانادا در تلاش هستند که برای سود رسانی بیشتر از ایده ها و استارتاپ های بیشتری حمایت کنند. به همین دلیل اجازه می دهند که افراد از سراسر دنیا به آنجا آمده و این ایده ها را هرچه زودتر اجرایی کنند.

اگر شما هم به دنبال راه اندازی کسب و کاری تازه در کانادا هستید می توانید از این فرصت طلایی که دولت این کشور برای تان به وجود آورده استفاده کنید. ویزای استارتاپ کانادا که نوعی برنامه سرمایه گذاری و کارآفرینی است شرایط مهاجرت کارآفرینان را به این کشور فراهم می کند.

شاید این نوع مهاجرت برای شما مناسب باشد حتی با اخذ ویزای استارتاپ کانادا می توانید به راحتی اقامت دائم کانادا را دریافت کنید و از مزایای بی نظیر آن بهره مند شوید؛ اما نباید عجله کنید. باید پیش از هر اقدامی درباره شرایط لازم و نکات مهمی که درباره این روش مهاجرتی وجود دارد، تحقیق کنید.

نکاتی مهم درباره اخذ ویزای استارت آپ کانادا

پروسه ورود به خاک کانادا

داشتن یک پاسپورت معتبر اولین چیزی است که برای دریافت این ویزا نیاز دارید. با در دست داشتن پاسپورت های سیاسی یا دولتی نمی توانید به کشور کانادا مهاجرت کنید. همچنین داشتن یک ویزای اقامتی دائم که مورد تایید دولت کانادا است امری ضروری است.

همچنین اعتبار ویزای تان نیز توسط یک افسر پلیس پس از ورود به خاک کانادا بررسی می شود. فراموش نکنید که اعتبار این ویزا تمدید نمی شود. درضمن برای اثبات توانایی تان جهت حمایت مالی خود و خانواده تان باید مدرکی را نیز به دولت کانادا ارائه دهید.

مامور CBSA پس از ورود به خاک کانادا، از شما سوال هایی می پرسد تا مطمئن شود شما شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ را دارید. پاسخ هایی که به این سوال ها می دهید باید مانند همان هایی باشد که هنگام درخواست ویزا دادید.

اگر تشخیص مامور این باشد که شما شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا را ندارید و همچنین پاسخ های تان باهم تطابق ندارد، در این صورت اجازه ورود به کشور کانادا را نخواهید داشت. بعد از این مرحله آدرس شما مورد تایید اداره خدمات مرزی کانادا قرار می گیرد و کارت اقامت دائم برای شما فرستاده می شود.

سازمان های معتبر

سازمان هایی در کانادا هستند که از ایده های کارآفرینان حمایت می کنند. این سازمان ها به صورت گروه هایی فعالیت می کنند که برای سرمایه گذاری یا حمایت از استارتاپ ها از طرف دولت کانادا تایید شده اند.

آنها موظفند ایده های جدید و خلاقانه را بررسی نمایند. البته در این بررسی ایده ها از نظر بازدهی و سود اقتصادی و درصد موفقیت، بازبینی می شوند. لازم به ذکر است که قوانین هرکدام از آن ها نیز متفاوت است و معیارهای متفاوتی درباره موفق بودن یک ایده دارند. 

هنگامی که درخواست ویزای استارت آپ کانادا می دهید، باید ایده تان توسط یکی از این سازمان ها بررسی و مورد حمایت قرار بگیرد و سازمان مورد نظر باید روی ایده کاری شما سرمایه گذاری کند.

این سازمان ها به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند:

مراکز رشد و پیشرفت کسب و کار

معمولا ایده هایی که توسط این مراکز حمایت می شوند که برای شروع کار نیاز به سرمایه زیادی نداشته باشند. برای این که حمایت این نوع سازمان ها را داشته باشید نیازی نیست سرمایه زیادی داشته باشید و همین که ایده کاری شما پذیرفته شود، کافی است.

سرمایه گذاری

گروه های سرمایه گذاری

همانطور که از نام این سازمان ها پیداست، گروه هایی هستند که بر روی کسب و کارها سرمایه گذاری می کنند اما آن هایی که ریسک کمتر و بازدهی بالایی داشته باشند.  

صندوق های سرمایه گذاری معتبر

اگر ایده ای که می خواهید اجرا کنید ریسک بالا ولی درعین حال بازدهی خوبی دارد، باید سراغ این نوع از گروه ها بروید. کارآفرینان باید از این سازمان ها حداقل 200 هزار دلار سرمایه دریافت کنند.

4 شرط لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

شرط اول: اثبات اینکه ایده شما را یک یا چند سازمان و نهاد داخلی کانادا مورد حمایت قرار داده اند

شما می بایست در ابتدا حداقل 200 هزار دلار برای سرمایه گذاری جمع آوری کرده باشید. اگر ایده شما توسط صندوق سرمایه گذاری کانادا و یکی از سازمان هایی که پیش تر معرفی کردیم مورد حمایت قراربگیرد، حداقل باید نظر آنها را برای 75 هزار دلار جلب کرده باشید. اما درصورتی که از مراکز رشد حمایت کسب کرده باشید نیازی به ارائه عقد قرارداد با آنها ندارید.

شرط دوم: تسلط زبان

اگر روش استارتاپ را برای مهاجرت به کانادا انتخاب می کنید پس بدون شک با افراد زیادی در ارتباط هستید. به همین دلیل باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی و یا درصورت نیاز به هر دو تسلط کافی داشته باشید. حتی لازم است که برای اثبات میزان تسلط خود از طرف یک نهاد یا موسسه معتبر از سوی سازمان IRCC در تست زبان شرکت کرده باشید و طبق جدول ارائه شده حداقل نمره 5 برای هر 4 مهارت زبانی برا کسب کنید.

شرط سوم: کسب و کار شما باید متعلق به خودتان باشد

در این نوع ویزا تا 5 نفر می توانند صاحب یک کسب و کار باشند و شما باید طبق موارد زیر صاحب این کسب و کار شناخته شوید:

• هر فرد حداقل به میزان 10% حق رأی (Voting Right) داشته باشد.

• سازمانی که از شما حمایت می کند به همراه متقاضیان باید مجموعا بیش از 50% از حق رأی کل کسب و کار مربوطه را داشته باشند.

شرط چهارم: تمکن مالی کافی

کسانی که قصد دارند مهاجرت از طریق استارتاپ به کانادا داشته باشند حتما باید بتوانند خودشان خرج و مخارج زندگی را پرداخت کنند چون دولت کانادا هیچ کمکی نخواهد کرد. در ابتدای ورود به کانادا حداقل باید 10 هزار دلار کانادا داشته باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید