ثبت نام لاتری گرین کارت در افغانستان

کدخبر: ۴۴۶۵۵۹
برنامه لاتاری گرین کارت یک فرصت ویژه برای متقاضیان مهاجرت از افغانستان به آمریکا می باشد.
ثبت نام لاتری گرین کارت در افغانستان

 افراد در سراسر جهان می توانند در این قرعه کشی سالانه شرکت کنند و شانس خود را برای زندگی در ایالات متحده بیازمایند. البته شرایطی برای شرکت در لاتاری مطرح شده است که بسیار حائز اهمیت می باشد. یکی از این شروط این است که کشوری که در آن متولد شده اید جزو کشورهای مجاز به ثبت نام لاتاری باشد.

اداره مهاجرت آمریکا هر ساله لیستی از کشورهایی که اتباعشان مجاز به ثبت نام در لاتاری هستند را منتشر می کند. کشورهایی که سالانه مهاجران زیادی به ایالات متحده از طریق روش های مهاجرتی دیگر دارند در فهرست کشورهای غیرمجاز لاتاری قرار می گیرند. کشورهایی مانند چین، هندوستان، کانادا، برزیل و انگلستان در این لیست قرار دارند.

مهاجرت افغان ها به آمریکا با لاتاری

افغانستان تاکنون در فهرست کشورهای مجاز برای شرکت در لاتری گرین کارت بوده است. مردم کشور افغانستان و هم چنین اتباع افغان مقیم کشورهای دیگر می توانند از این فرصت استفاده کنند و با دریافت گرین کارت یک زندگی آرام و بی دغدغه را آغاز کنند. شانس برنده شدن در این قرعه کشی برای همه شرکت کنندگان یکسان است و برندگان به صورت تصادفی انتخاب می شوند.

از آنجا که پروسه ثبت نام بسیار حساس و مهم است، اگر به درستی انجام شود شانس افراد برای برنده شدن بیشتر خواهد شد. قرعه کشی لاتاری آمریکا برای ایجاد موازنه میان نژادهای مختلف در این کشور برگزار می شود و به همین دلیل ویزای مربوط به آن را با نام ویزای تنوع نژادی نیز می شناسند.

این قرعه کشی با نظارت دولت ایالات متحده انجام می شود و ثبت نام و برنده شدن در آن ملزم به رعایت شروط خاصی می باشد. افغان هایی که قصد شرکت در لاتاری را دارند باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند. هم چنین، به دیپلم ۱۲ ساله برای ثبت نام نیاز خواهند داشت. اگر شرایط ارائه مدرک تحصیلی وجود نداشته باشد، ۲ سال سابقه کار قابل اثبات می تواند جایگزین مدرک شود.

افغانستان-امریکا

متقاضیان افغان لاتاری می بایست مدارکی را که برای انجام ثبت نام لازم است را فراهم کنند. داشتن پاسپورت معتبر یکی از این مدارک است. افغان هایی که ساکن کشورهای دیگر هستند نیز می توانند به عنوان اتباع آن کشور برای ثبت نام لاتاری ۱۴۰۰ اقدام کنند. فرقی نمی کند که در افغانستان زندگی می کنید یا تابعیت کشور دیگری را دارید، برای شرکت در لاتاری می بایست پاسپورت کشور محل تولد خود را ارائه دهید.

به عنوان مثال، اتباع افغان ساکن ایران تنها با پاسپورت معتبر محل تولد خود، یعنی کشور افغانستان قادر به شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا می باشند. افراد می توانند از طریق سفارت خانه های افغانستان در کشورهای مختلف برای دریافت پاسپورت اقدام کنند. توجه داشته باشید که هر سال ۵۵۰۰۰ نفر از میان شرکت کنندگان لاتاری به عنوان برنده انتخاب می شوند و گرین کارت آمریکا برای آن ها صادر می شود. البته تعداد برندگان معمولا کمی بیشتر از تعداد ویزاهای صادر شده اعلام می شود.

چرا که افراد بسیاری به دلیل ارائه اطلاعات اشتباه یا رعایت نکردن شروط اصلی، با تشخیص سفارت آمریکا صلاحیت دریافت گرین کارت را ندارند. با دریافت مشاوره های لازم می توانید ثبت نام لاتاری را به درستی انجام دهید و در مراحل بعد تا دریافت ویزا آگاهانه عمل کنید.

زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ برای افغانستان

تاریخ ثبت نام لاتاری برای افغانستان از اواسط ماه میزان (اکتبر) آغاز می شود و به مدت یک ماه تا اواسط ماه عقرب (نوامبر) ادامه خواهد داشت. همانطور که اشاره شد، اداره مهاجرت آمریکا لیست کشورهایی که می توانند در برنامه لاتاری گرین کارت شرکت کنند را اعلام می کند. این لیست طبق آمار مهاجران کشورهای مختلف به آمریکا از طریق روش های دیگر مهاجرتی تنظیم و منتشر می شود. کشورهایی که مهاجر بیشتری به آمریکا از روش های دیگر دارند امکان ثبت نام در لاتاری را نخواهند داشت.

متولدین کشور افغانستان محدودیتی برای شرکت در قرعه کشی لاتاری ندارند و می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز در لاتاری ۲۰۲۳ ثبت نام کنند. به علاوه، آن دسته از افرادی که همسر یا والدینشان متولد کشورهای مجاز برای شرکت در لاتاری هستند، می توانند به عنوان زیرمجموعه آن ها در لاتاری امسال ثبت نام کنند.

گرین کارت آمریکا

سالانه افراد بسیاری برای ازائه اطلاعات اشتباه از روند قرعه کشی حذف می گردند. یکی از اشتباهات رایج ثبت نام لاتاری، پاسپورت نامعتبر است. هنگام ثبت نام باید به تاریخ انقضای گذرنامه توجه داشت و در صورت نامعتبر بودن برای تمدید آن در اولین فرصت اقدام کرد. ارائه کارت آمایش به جای پاسپورت برای افغان ها امکانپذیر نیست و برای ثبت نام لاتاری به گذرنامه نیاز است.

توجه داشته باشید که در اینجا پاسپورت کشور محل تولد مطرح است و پاسپورت کشور تابعیت هیچ گونه اعتباری برای اتباع افغان نخواهد داشت. در صورت مغایرت مشخصات شرکت کنندگان با اطلاعات پاسپورت نام شما وارد لیست قرعه کشی نخواهد شد. 

بنابراین، بهتر است مدارک خود را پیش از شروع ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ در افغانستان تهیه نمایید. افغان ها یا مهاجران افغان ساکن در کشور های دیگر باید به سفارت های افغانستان مراجعه و درخواست پاسپورت خود را ثبت کنند. مدارکی که برای دریافت پاسپورت باید ارائه دهید شامل عکس، مدارک شناسایی و هزینه درخواست پاسپورت می باشد. ارائه کارت آمایش برای درخواست پاسپورت افغان ها الزامی می باشد. اگر قبلا پاسپورت داشته اید، تنها با تمدید آن می توانید در لاتاری شرکت کنید.

آمریکا

هر ساله تعداد مشخصی گرین کارت به ساکنین قاره های مختلف جهان اعطا می شود تا نژاد های ایالات متحده را متنوع نگه دارد. برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا یک فرصت یکسان برای مردم جهان به وجود آورده تا شانس خود را برای دریافت گرین کارت امتحان کنند. این قرعه کشی توسط کامپیوتر انجام می شود و تمام افراد از شانس یکسان برخوردار می باشند.

ثبت نام شهروندان افغانستان مانند کشورهای دیگردر سایت لاتاری انجام می شود. برای ثبت نام موفقیت آمیز در لاتاری گرین کارت باید کاملا واجد شرایط باشید. رعایت این شرایط شانس برنده شدن را بیشتر می کند. شانس افغان ها در قرعه کشی لاتاری گرین نسبتا خوب است و با شرایط بوجود آمده برای این کشور ممکن است شرایط ویژه ای برای آنان در مصاحبه سفارت در نظر گرفته شود.

متقاضیان افغان لاتاری پیش از شروع ثبت نام لاتاری می بایست نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز اقدام کنند. اگر در مورد چگونگی انجام این مراحل و یا اطلاعات مورد نیاز در فرم ثبت نام لاتاری سوالی دارید می توانید از راهنمایی های کارشناسان لاتاری استفاده کنید. یک ثبت نام درست و اصولی مسیر برنده شدن و دریافت ویزا را برای شما هموار می سازد.

منبع: کارت سبز https://cartesabz.net/diversity-immigrant-visa-afghanistan

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید