چرا کفپوش اپوکسی گزینه ای اقتصادی و بهینه است؟

کدخبر: ۴۵۹۹۵۸
کفپوش ها یکی از مواردی هستند که برای فضاسازی محیط های اداری، تجاری، مسکونی، صنعتی و ... مورد استفاده قرار می گیرند. اگر کفپوش منتخب ما متناسب با نوع فضا و فعالیت ما انتخاب شده باشد، در این صورت از عمر طولانی برخوردار است. کفپوش اپوکسی یکی از کفپوش های مناسب برای فضاهای مختلف اعم از صنعتی، محیط کارخانه ها و غیره می باشد.
چرا کفپوش اپوکسی گزینه ای اقتصادی و بهینه است؟

کفپوش ها یکی از مواردی هستند که برای فضاسازی محیط های اداری، تجاری، مسکونی، صنعتی و ... مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بخواهیم کفپوش مقرون به صرفه و بهینه را برای محیط مورد نظر خود انتخاب کنیم، باید در مورد ویژگی ها و خصوصیات کفپوش به ‌خوبی تحقیق نماییم در این صورت می توانیم کفپوش مناسب با فضا را انتخاب کنیم. اگر کفپوش منتخب ما متناسب با نوع فضا و فعالیت ما انتخاب شده باشد، در این صورت از عمر طولانی برخوردار است. کفپوش اپوکسی یکی از کفپوش های مناسب برای فضاهای مختلف اعم از صنعتی، محیط کارخانه ها و غیره می باشد.

کفپوش

انواع کفپوش اپوکسی

ویژگی های ممتاز کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی قابلیت شست و شو دارد. بنابراین می تواند در محیط های مختلف کارایی داشته باشد. بسیاری از فضاهای کاری نیاز به شستشوی مداوم دارند، ضمن اینکه برای این شستشو از پاک کننده های قدرتمند استفاده می‌شود. بنابراین کفپوشی که  در این محیط ها مورد استفاده قرار می گیرد، باید از دوام و استحکام قابل توجهی برخوردار باشد.

کفپوش اپوکسی در مقابل انواع میکروب ها، آلودگی ها و باکتری ها مقاومت قابل توجهی از خود نشان می دهد. به همین خاطر در فضاهایی مانند بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرد. این کفپوش ها می توانند با مواد شوینده قدرتمند شستشو داده شوند و همچنان مقاوم باشند.

عمر کفپوش اپوکسی چقدر است؟

 بسیاری از افراد درباره دوام و استحکام کفپوش اپوکسی سوال می پرسند و می خواهند بدانند زمانی که این کفپوش را به عنوان کفپوش فضای کاری مورد استفاده قرار می ‌دهند، با چه نوع کفپوشی سر و کار دارند؟ 

کفپوش اپوکسی یک کفپوش بهینه و ایده آل است. چرا که این کفپوش از عمر ۱۰ ساله برخوردار بوده و نیاز به مراقبت و نگهداری چندانی نیز ندارد. بنابراین از هر نظر مقرون به صرفه و ایده‌آل است. مطلب مهم دیگر اینکه کفپوش های اپوکسی قابلیت ترمیم و بازسازی دارند. یعنی در صورتی که کفپوش تخریب شود و نیاز به بازسازی داشته باشد، می‌توانید به کمک رنگ اپوکسی بازسازی کفپوش را به راحتی انجام دهید.

 بهترین کفپوش های مقاوم علیرغم اینکه دوام و استحکام لازم را برای فضاهای مختلف به وجود می‌آورند اما با قیمت بسیار بالا عرضه می شوند. همین موضوع مشتری را در خرید این کفپوش ها دچار تردید می‌کند. کفپوش های اپوکسی علی‌رغم دوام و استحکام قابل توجهی، با قیمت ارزان نیز به مشتریان عرضه می گردند.

کفپوش اپوکسی بدون درز و شکاف است و با طرح یکپارچه و یکدست نمایان می شود. بنابراین می تواند ظاهرسازی مناسبی برای فضاهای مختلف به وجود آورد.

 مقاومت سایشی از دیگر ویژگی‌های مثبت کفپوش های اپوکسی  است. منظور از مقاومت سایشی، مقاومتی است که در برابر سایش با ماشین آلات سنگین، متریال کارگاه ها، کارخانه ها و... به وجود می‌ آید. اگر کفپوش انتخابی شما در فضای کاری از مقاومت سایشی در برابر مواد و متریال مختلف برخوردار نباشد، به سرعت آسیب می بیند و نیاز به بازسازی و ترمیم پیدا می‌ کند.

 گاهی اوقات مجبور هستید در مدت زمان کوتاه کفپوش را عوض کنید. این مسئله اقتصادی نیست. بنابراین شما باید در انتخاب کفپوش مناسب دقت لازم را داشته باشید که از مقاومت سایشی قابل توجهی برخوردار باشد و بتواند در برابر سایش  مقاومت نماید. 

تمیزکاری راحت و بدون دردسر کفپوش

 مقاومت سایشی امکان تمیز کاری راحت و بدون دردسر کفپوش های اپوکسی را فراهم می کند. در واقع بافت سخت و مقاومت آن ها امکان استفاده از برس یا سایر تجهیزات شستشو را بر روی کفپوش فراهم می کند. این در حالی است که بسیاری از کف پوش ها به مراقبت و نگهداری بسیار خاصی نیاز دارند و هر گونه بی‌دقتی در مورد آن ها شما را مستلزم پرداخت هزینه هنگفت می‌ کند.

 ممکن است که کفپوش شما برای محیط های شیمیایی و اسیدی مورد استفاده قرار بگیرد. حلال ها به راحتی می توانند بر ساختار کفپوش تاثیرگذار باشند. خوشبختانه کفپوش اپوکسی از مقاومت لازم در برابر سایر حلال ها، مواد شیمیایی، مواد اسیدی، مواد قلیایی و ... برخوردار است و به همین علت می تواند گزینه مناسبی برای فضاهای کاری و صنعتی باشد.

کفپوش های اپوکسی جاذب مایعات و آب نیستند و به همین علت در فضاهای بیمارستانی و صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع در چنین شرایطی آلودگی در بافت کفپوش ذخیره نخواهد شد. زمینه برطرف کردن مایعات، آب و سایر آلودگی ها از روی کفپوش به راحتی فراهم می گردد.

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی

انواع کفپوش اپوکسی

کفپوش های اپوکسی از انواع مختلفی برخوردار هستند که مهمترین آن ها کفپوش های صنعتی هستند.  کفپوش های پارکینگ‌ها، ورزشگاه ها، کارگاه ها، کارخانه ها و کفپوش مربوط به تولیدات از انواع کفپوش های اپوکسی هستند.

 مقاومت و استحکام در مورد کفپوش های صنعتی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. به همین خاطر کارفرمایانی که این کفپوش های صنعتی را برای فضاهای کاری خود مورد استفاده قرار می‌دهند، به ضخامت کفپوش توجه بسیاری می کنند. البته شایان ذکر است که ضخامت کفپوش با میزان مقاومت آن در ارتباط است. در واقع هر چقدر ضخامت کفپوش بیشتر باشد، به همان نسبت مقاومت کفپوش در برابر ضربه، سایش و تحمیل فشار بیشتر خواهد شد.

 از آنجایی که محیط های صنعتی با ماشین آلات سنگین، ضربه و فشار بیش از اندازه سر و کار دارند، میزان مقاومت برای کفپوش های اپوکسی این محیط ها باید به خوبی ارزیابی شود.

 این کفپوش ها برای محیط های کاری سنگین معمولاً در ضخامت ۳ تا ۱۰ میل و گاهی نیز در ضخامت های 2 میل سفارش داده می شوند. ضخامت های ۳ تا ۱۰ میل نسبت به ضخامت های 2 میل مقاومت بیشتری دارد و می تواند انواع مقاومت های مد نظر کارفرما را فراهم کند. 

رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی

تنوع کفپوش اپوکسی 

تنوع کفپوش اپوکسی نظر کارفرمایان را به خود جلب می کند. ین کفپوش از سه لایه رنگ تشکیل شده است. لایه اول برای پوشش دهی شکاف‌های موجود بر سطح مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این لایه همان پرایمر اپوکسی است که برای افزایش چسبندگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

  لایه دوم روی پرایمر اپوکسی، تثبیت می‌شود و لایه میانی اپوکسی را تشکیل می دهد. لایه سوم تعیین کننده رنگ اپوکسی نهایی است و بر روی لایه میانی قرار می گیرد. رنگ های اپوکسی بسیار مقاوم بوده و در برابر مواد شیمیایی، حلال ها، مواد اسیدی و... دوام و استحکام قابل توجهی دارند. در بسیاری از مکان ها از جمله پارکینگ ها از کفپوش های اپوکسی استفاده می شود. این کفپوش ها برای علامت گذاری یا تعیین حدود می توانند از رنگ ترافیکی استفاده کنند. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید