هر آنچه باید درباره نقل و انتقال ارزی بدانید

کدخبر: ۴۶۲۸۸۱
امروزه تبادلات مالی بین افراد و شرکت‌ها در کشورهای مختلف کاملا امری عادی به شمار می‌رود.
هر آنچه باید درباره نقل و انتقال ارزی بدانید

 بسیاری از افراد روزانه برای خرید و فروش کالاها و خدمات گوناگون از کشورهای مختلف نیاز به نقل و انتقال پول دارند. در همین راستا موضوعی تحت عنوان حواله ارزی مطرح می‌شود که زمینه را برای نقل و انتقال پول به سراسر دنیا فراهم می‌کند.

هر چند که به دلیل مشکلات تحریم، مردم ما از بسیاری از خدمات رایج نقل و انتقال پول به کشورهای مختلف محروم هستند؛ اما زیماپی شرایطی را ایجاد کرده است تا هموطنان عزیز بتوانند نقل و انتقال پول را به کشورهای مختلف به راحتی مدیریت کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص انواع نقل و انتقال ارزی و همچنین خدمات زیماپی به بحث و بررسی بپردازیم. 

کارمزد نقل و انتقال ارزی به چه صورت محاسبه می‌شود؟ 

بانک‌ها و مؤسسات مالی به عنوان اصلی‌ترین ارائه‌کننده خدمات نقل و انتقال ارزی در کشورهای مختلف به شمار می‌روند. در گذشته نه‌چندان دور، بانک‌ها تنها گزینه برای این کار بودند؛ اما در حال حاضر سرویس‌های پرداخت متنوعی کار نقل و انتقال پول در سراسر دنیا را انجام می‌دهند. 

شرکت‌ها یا بانک‌های ارائه دهنده خدمات نقل و انتقال ارزی، در ازای خدمات خود، کارمزدهایی را دریافت می‌کنند. در مواردی این کارمزدها از ارسال کننده پول و در موارد دیگری نیزاز دریافت کننده پول اخذ می‌شود. عوامل متعددی در تعیین میزان کارمزد یک نقل و انتقال ارزی اثرگذار هستند که عبارت‌اند از: 

• نوع ارز 

• روش انتقال ارز 

• سرویس ارائه کننده خدمات انتقال ارز 

• کشور مبدأ و مقصد 

• مدت زمان انتقال ارز 

• میزان انتقال ارز 

در مجموع با توجه به عوامل فوق میزان کارمزد نقل و انتقال ارز تعیین می‌شود. بعضی از ارائه دهندگان خدمات کارمزد خود را به صورت دلاری دریافت می‌کنند و برخی دیگر به صورت درصدی کارمزد می‌گیرند. نکته مهمی که وجود دارد آن است که اگر ارز ارسال شده در مبدأ با ارز دریافت شده در مقصد یکسان نباشد، میزان کارمزد نقل و انتقال صورت گرفته افزایش پیدا می‌کند. 

حواله ارزی

نقل و انتقال ارزی در زیماپی به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟ 

زیماپی با شناخت دقیق از مشکلات ناشی از نقل و انتقال ارزی از ایران به کشورها دیگر، در راستای برطرف کردن این مشکل گام‌های بندی را برداشته است. همچنین در بین سرویس‌های مختلف بین‌المللی برای نقل و انتقال ارزی، سه مورد از بهترین گزینه‌ها انتخاب شده است که به کمک آن‌ها می‌توانید به کشورهای مختلف دنیا پول منتقل کنید. 

در حال حاضر نقل و انتقال ارزی در زیماپی از مبدأ یکی از کشورهای همسایه ایران صورت می‌گیرد و تقریبا به تمام کشورهای دنیا امکان انتقال ارز وجود دارد. در همین راستا چهار روش کلی برای انتقال ارز در زیماپی وجود دارد که عبارت‌اند از: 

1. سوئیفت 

SWIFT مخفف عبارت Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication به معنای جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی است. برای انتقال پول در روش سوئیفت از خدمت بانکی استفاده می‌شود. در حال حاضر بیش از 9700 بانک در 209 کشور دنیا به زیرساخت‌های سوئیفت متصل هستند. همین مسئله باعث شده است که مطابق آمارها روزانه در حدود 30 میلیون تراکنش از طریق سوئیفت به ثبت برسد. 

هر یک از کشورهای که به شبکه سوئیفت متصل هستند، یک مرکز دسترسی تحت عنوان SAP دارند که توسط نهاد مرکزی سوئیفت در بلژیک کنترل می‌شود. در حال حاضر یکی از روش‌های انتقال ارزی در زیماپی، سوئیفت است که از مبدأ یکی از کشورهای همسایه انجام می‌شود. کارمزد سوئیفت در مقایسه با سایر سرویس‌های ارائه دهنده خدمات کمتر است و معمولا چیزی در حدود 50 تا 60 دلار است. 

برای استفاده از این روش در زیماپی ابتدا اطلاعات حساب مقصد دار به ما اعلام کنید. در ادامه همکاران ما پس از انجام بررسی‌های لازم، امکان انجام فرآیند و کارمزد آن را به شما اطلاع‌رسانی می‌کنند. انتقال ارزی یه روش سوئیفت بسته به نوع ارز، میزان آن و اطلاعات حساب مقصد بین دو تا سه روز کاری به طور می‌انجامد و پس از آن تأییدیه انجام تراکنش برای شما ارسال می‌شود. 

2. پی‌پال 

پی‌پال به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های پیشرو در ارائه خدمت سرویس پرداخت در سراسر دنیا است. این سرویس پرداخت بیش از 200 میلیون کاربر از سراسر جهان دارد و روزانه میلیون‌ها دلار از بستر آن در کشورهای مختلف جابه‌جا می‌شود. تمام خدمات پی‌پال در بستر اینترنت با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل قابل انجام است.

به همین دلیل نیازی به پشت سر گذاشتن تشریفات بانکی برای انتقال ارزی وجود ندارد. بسیاری از سایت‌های اینترنتی و شرکت‌ها در خارج از کشور نیز در حال حاضر از خدمات پی‌پال پشتیبانی می‌کنند. 

با توجه به مسدود بودن دسترسی پی‌پال در ایران، می‌توانید از طریق کیف پول چند ارزی زیماپی، انتقال ارزی خود را با واسطه از پی‌پال انجام دهید. یا از درخواست افتتاح حساب پی‌پال داده و در کمترین زمان، کارشناسان زیماپی حساب شما را آماده کنند.

3. وسترن یونیون 

 یکی دیگر از سرویس‌های بین‌المللی ارائه‌دهنده خدمات نقل و انتقال ارزی وسترن یونیون نام دارد که در حال حاضر خدمات خود را در حدود 190 کشور دنیا ارائه می‌کند. دقیقا مشابه پی‌پال نیازی به پشت سر گذاشتن تشریفات بانکی در استفاده از وسترن یونیون ندارید. این مجموعه در کشورهای مختلف دارای شعبه و نمایندگی است و افراد برای دریافت وجه خود باید به این مراکز نمایندگی مراجعه کنند. 

سرعت انتقال پول با استفاده از خدمات وسترن یونیون بسیار بالاتر از دو روش قبلی است. اما کارمزد تراکنش‌ها در این سیستم خیلی زیاد است. کارمزدها در وسترن یونیون بسته به نوع تراکنش و میزان آن تعیین می‌شود. امکان نقل و انتقال ارزی به کشورهای مختلف در قالب وسترن یونیون از طریق زیماپی وجود دارد. 

4. ترانسفروایز (TransferWise) 

ترانسفر وایز به عنوان یک سرویس نقل و انتقال پول در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود که با هدف کاهش هزینه‌های جابه‌جایی پول فعالیت می‌کند. استراتژی بسیار جذابی برای این منظور از سوی ترانسفر وایز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب که افرادی که قصد تبدیل پول در سراسر دنیا را دارند، شناسایی کرده و به هم متصل می‌نماید. 

به عنوان مثال تصور کنید که فردی از یک کشور قصد دارد که دلار آمریکا را به یورو تبدیل کند و در مقصد به حساب فردی دیگر واریز کند. در عین حال فرد دیگری نیز هست که قصد دارد یورو را به دلار آمریکا تبدیل نماید و از طریق حواله به حساب فرد دیگری واریز کند. با لینک کردن این دو نفر به یکدیگر، عملا هزینه‌های نقل و انتقالات ارزی به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. 

ما در زیماپی از ترانسفر وایز نیز برای نقل و انتقال از به خارج از کشور استفاده می‌کنیم. هزینه‌ای که به عنوان کارمزد برای انتقال پول از طریق ترانسفر وایز باید پرداخت کنید، با توجه به میزان ارز، کشور مبدأ و مقصد در لحظه تعیین می‌شود. با این وجود معمولا در حالت معمول کارمزدهای کمتری در مقایسه با روش‌های فوق مشمول حال شما خواهد شد. نکته مهم در خصوص ترانسفر وایز این است که انتقال پول صرفا به حساب بانکی در مقصد امکان‌پذیر است و گزینه دیگری برای تحویل آن در مقصد وجود ندارد. 

آموزش نحوه ثبت سفارش نقل و انتقال ارزی در زیماپی 

برای انتقال ارزی از طریق زیماپی، باید ابتدا اقدام به ایجاد حساب کاربری و سپس احراز هویت نمایید. بعد از آن می‌توانید با ورود به پنل کاربری زیماپی، از انواع و اقسام خدمات از جمله نقل و انتقال ارزی استفاده کنید. برای این منظور در منو پنل کاربری، روی گزینه سفارشات کلیک کنید. سپس گزینه ثبت سفارش جدید را انتخاب کنید. در ادامه صفحه جدیدی باز می‌شود که در آن گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌گیرد. 

گزینه انتقال ارزی را انتخاب کنید. به این ترتیب یک صفحه جدید به نمایش در می‌آید. در این صفحه باید اطلاعات حساب مبدأ و مقصد را وارد کنید. در ادامه با ثبت سفارش، کارشناسان زیماپی بلافاصله دست به کار می‌شوند و سفارش شما را بررسی می‌نمایند. در صورتی که محدودیتی برای انتقال ارزی مورد نظر شما وجود نداشته باشد، سفارش تأیید می‌شود.

پس از آن مبلغ نهایی و کارمزد انتقال ارزی مورد نظر شما بر اساس نرخ لحظه‌ای تعیین می‌گردد و کار انتقال پول به جریان می‌افتد. نرخ لحظه‌ای ارزهایی که برای انتقال در زیماپی می‌توانید انتخاب کنید، در صفحه اصلی پنل کاربری قابل رؤیت است. بسته به عوامل مختلفی که در بالا برشمردیم، کار انتقال ارزی در زمان مشخصی صورت می‌پذیرد. 

تجربه انتقال ارزی بدون دغدغه با زیماپی 

ما در شرکت زیماپی تلاش می‌کنیم تا فشار ناشی از محدودیت‌های مبادلات بین‌المللی به دلیل تحریم‌ها برای مردم ایران را به حداقل برسانیم. فرقی نمی‌کند که دانشجو هستید؛ قصد خرید از سایت‌های اینترنتی خارجی را دارید؛ برای آزمون‌های بین‌المللی قصد ثبت نام دارید یا فعالیت اقتصادی انجام می‌دهید و برای واردات یا صادرات نیاز به مبادله پول دارید. در هر یک از این شرایط کیف پول زیماپی در خدمت شما است. 

امنیت انتقال ارزی در زیماپی در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. همکاران ما سابقه زیادی در اجرای فرآیندهای مختلف انتقال ارزی دارند و به خوبی با چالش‌ها موجود در این مسیر و راه‌حل‌های آن‌ها آشنا هستند. همچنین شما می‌توانید از خدمات پشتیبانی 24 ساعته کارشناسان زیماپی برای دریافت راهنمایی در خصوص انتقال ارزی بهره‌مند شوید. به کمک زیماپی می‌توانید بدون دغدغه ناشی از بلوکه شدن سرمایه‌تان، نقل و انتقالات ارزی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسانید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید