تفاوت مدرسه کسب و کار با دانشگاه: چرا تهران Business School؟

کدخبر: ۴۶۹۷۲۶
رای تمام کسانی که به دنبال یادگیری مداوم و ارتقاء سطح دانش خود هستند، انتخاب محیط آموزشی یا دوره تحصیلی مناسب اهمیت بسیار بالایی دارد.
تفاوت مدرسه کسب و کار با دانشگاه: چرا تهران Business School؟

 مهارت راه اندازی و اداره یک کسب و کار پر سود نیز از این قاعده مستثنی نیست. تجارت خود یک علم گسترده است که نیاز به دانش، بینش و توانایی بالایی دارد تا به مرحله خلق ثروت برسد. به همین دلیل، موفق ترین مدیران تجاری و صاحبان کسب و کارهای سودآور و کارآفرینان معروف جهان همواره بر ضرورت آموزش در این زمینه تاکید داشته اند.

شیوه درست مدیریت یک کسب و کار هم به آموختن دانش نظری نیاز دارد، و هم به یادگیری مهارت های عملی و اجرایی متناسب با شرایط بازار و دنیای در حال تحول. بنابراین توجه صرف به یکی از این جنبه ها نمی تواند کارایی لازم را برای مدیران و افراد کارآفرین داشته باشد تا به حداکثر میزان بهره وری از کسب و کار خود برسند.

مدرسه کسب و کار، مدرسه بازرگانی یا بیزینس اسکول (Business School) یک موسسه آموزشی است که به لحاظ اعتبار علمی، هم ردیف دانشگاه قرار دارد. هدف از تاسیس این نوع موسسات، وجود مرکزی هدفمند و حرفه ای برای آموزش دوره های مدیریت کسب و کار در بالاترین سطح کیفی آموزشی است که هر دو جنبه نظری و عملی برای دستیابی به یک تجارت موفق را در دانش پذیران تقویت کند.

بیزینس اسکول ها در سراسر جهان در حوزه آموزش کسب و کار اعتباری مثال زدنی دارند. این آموزش می تواند جنبه های مختلف یک کسب و کار را در بر بگیرد؛ از مسائل حقوقی و قانونی کسب و کارها، تحقیقات و برنامه ریزی گرفته تا بازاریابی، پیاده سازی استراتژی ها و فنون مذاکره. تخصصی بودن این آموزه ها و تمرکز بیشتر بر مسائل عملیاتی کسب و کار، موجب شده تا محبوبیت و کاربردی بودن آموخته های این مدارس بسیار بیشتر از چیزی باشد که فراگیران در دانشگاه و به صورت آکادمیک آموخته اند.

تفاوت اساسی میان دانشگاه و مدرسه کسب و کار چیست؟

فارغ التحصیلان دانشگاه در رشته های مدیریت حرفه ای کسب و کار (MBA)، دکترای حرفه ای مدیریت کسب و کار (DBA) یا سایر دوره های مرتبط با کسب و کار و تجارت، بیشتر با مسائل نظری و علمی موجود در زمینه کسب و کار آشنا می شوند. آنها به خاطر حجم بالای مطالعات و درگیر نشدن در فرایندهای عملیاتی مدیریتی، کمتر به تطبیق و اجرای آموخته های خود در فضای واقعی یک کسب و کار پرداخته اند.

اما دانش آموختگان دوره های مدیریتی در مدارس کسب و کار حین تحصیل، بیش از اینکه صرفا بر کتاب و مطالعه تمرکز داشته باشند، با رویه های جاری و عملی آشنا می شوند؛ و از آنجا که بیشتر مخاطبان این دوره ها افرادی با تجربه مدیریتی و اجرایی هستند، وجود حوزه کاری مرتبط و تخصصی موجب می شود تا درک عمیق تری از آموخته های خود پیدا کنند؛ آنها را در عمل، در سازمان ها و یا کسب و کارهای خود پیاده نمایند و تاثیر یادگیری را بر بهبود وضعیت و پیشرفت خود به شیوه ای مستقیم مشاهده کنند.

به همین دلیل است که اعتبار دوره های آموزشی و مدارک صادر شده از مدارس کسب و کار هم به لحاظ علمی و ادامه تحصیل و هم به جهت فراهم کردن موقعیت های جذاب و پردرآمد شغلی، بیش از دوره های دانشگاهی در حوزه مشابه است. افرادی که از این مدارس فارغ التحصیل می شوند، به سادگی می توانند به عنوان مدیران استراتژیک، اجرایی، تحلیلگر، بازاریاب، مالی، مشاوره و منابع انسانی در سازمان ها استخدام شوند و یا توانایی و مهارت تاسیس یک کسب و کار جدید را به عنوان کارآفرین داشته باشند.

همچنین اعتبار نام مدارس کسب و کار می تواند به افراد کمک کند تا به لحاظ ادامه تحصیل و یا اشتغال در سایر کشورها موقعیت های مناسبی داشته باشند. از این رو توجه به سابقه و سطح علمی و رتبه بندی بیزینس اسکول نقش مهمی در آینده شخصی که تصمیم دارد در آن به تحصیل بپردازد، ایفا خواهد کرد.

تفاوت مدرسه کسب و کار با دانشگاه: چرا تهران بیزینس اسکول؟

نخستین و تنها مدرسه بازرگانی در ایران، که با نام موسسه علوم و فنون تهران یا تهران بیزینس اسکول نیز شناخته می شود، در سال ۱۳۷۴ با همین هدف راه اندازی شده است؛ یعنی تحقق آموزش یکپارچه، به روز و تخصصی مدیریت، به شیوه ای کارآمد برای مدیران و موثر برای صاحبان کسب و کارها. همراهی دانش و مهارت در طراحی و اجرای دوره های مدیریتی MBA، DBA و سایر دوره های مدیریت کسب و کار در موسسه علوم و فنون تهران موجب شده تا این مرکز همواره مورد انتخاب کسانی باشد که به دنبال هدف یاد شده، یعنی یادگیری عمیق و کاربردی هستند.

سال ها تجربه مداوم برگزاری دوره های کسب و کار در موسسه علوم و فنون تهران موجب شده تا این مدرسه تنها موسسه ایرانی راه یافته به فهرست دانشگاه های برتر دنیا باشد. دانش آموختگان این موسسه پس از پایان دوره تحصیلی خود، مدرک معتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دریافت می کنند که قابل ترجمه مورد تایید وزارت امور خارجه است و نزد سازمان های بین المللی بسیاری همچون سازمان ارزیابی خدمات آموزشی کانادا (WES)، دانشگاه های معتبر جهان و سازمان های آموزشی و استخدامی اروپا دارای ارزش و اعتبار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه موسسه علوم و فنون تهران، دوره های آموزشی و یا آگاهی از خدمات دپارتمان خدمات بین الملل این موسسه می توانید به وب سایت www.tbs.ir مراجعه نمایید. همچنین می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۰۵۷۱۲۰ تماس حاصل نموده و از مشاوره و راهنمایی کامل در مورد تهران بیزینس اسکول بهره مند شوید.

تحصیل رشته مدیریت کسب و کار در یک بیزینس اسکول انتخابی هوشمندانه و در عین حال، نیازمند صرف وقت و هزینه و تلاش و پشتکار فراوان است. اما در نهایت، این یک سرمایه گذاری فردی است که موجب رشد و توسعه مهارت های اصولی تجارت در محیط واقعی کسب و کار می شود و به خاطر ارائه تجربه غنی توامان آموزشی و مهارتی، موفقیت های بیشتری را به لحاظ چشم انداز شغلی و درآمدی در اختیار شخص قرار می دهد. این نوع از یادگیری پیوسته و جامع، مدیران را به رهبران آینده تبدیل خواهد ساخت.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید