هزینه راه ‌اندازی سایت برای کسب‌وکارها چقدر است؟

کدخبر: ۴۷۵۷۸۰
تقریباً همه کسب‌وکارها، به‌ویژه کسب‌وکارهایی که قصد دارند در فضای مجازی و به‌صورت آنلاین تجارت‌شان را گسترش بدهند، به یک سایت نیاز دارند.
هزینه راه ‌اندازی سایت برای کسب‌وکارها چقدر است؟

حتی اگر صاحب کسب‌وکاری باشید که خدمات و محصولاتش را به‌شکل آنلاین ارائه نمی‌دهد، بازهم راه ‌اندازی سایت می‌تواند برای شما مهم و سودآور باشد؛ چراکه وب‌سایت در معرفی برند شما نقش مهمی را ایفا می‌کند.

در ادامه قصد داریم در رابطه با هزینه طراحی سایت صحبت کنیم؛ پس اگر تصمیم دارید یک سایت یا فروشگاه اینترنتی راه‌ اندازی کنید و می‌خواهید ابتدا هزینه‌های آن را برآورد کنید؛ همراه ما باشید.

هزینه راه‌ اندازی سایت چگونه برآورد می‌شود؟

برای برآورد هزینه راه اندازی سایت، بهتر است ابتدا به این سؤالات پاسخ دهید که:

  • چه امکاناتی برای سایت‌تان در نظر دارید؟
  • وجود سایت، چه کاربردی برای کسب‌وکار شما دارد؟
  • آیا به پوسته اختصاصی نیاز دارید یا نه؟
  • و ...

درصورتی که بتوانید به این سؤالات پاسخ دهید تا حدودی می‌توانید هزینه راه ‌اندازی سایت را پیش‌بینی کنید.

اما به‌غیراز این موارد، عوامل دیگری هم هستند که در هزینه راه ‌اندازی سایت مؤثرند که در ادامه این عوامل را جداگانه بررسی می‌کنیم.

1.نوع دامنه

دامنه درواقع همان آدرس سایت شماست که می‌تواند با پسوندهای متفاوتی از جمله com،  ir net و... ثبت شود. توجه داشته باشید هزینه این دامنه‌ها با یکدیگر متفاوت است، پس اولین موردی که باید به آن توجه کنیم نام دامنه و قیمت ثبت دامنه است. در ادامه قیمت ثبت دامنه با پسوندهای مختلف را به‌صورت حدودی بیان می‌کنیم:

هاست

2.نوع هاست

بد نیست بدانید که هاست، کامپیوتری‌ست که به‌صورت شبانه‌روزی به اینترنت متصل است. در نتیجه زمانی که سایت شما روی هاست قرار می‌گیرد، کاربران می‌توانند از سراسر دنیا به آن دسترسی داشته باشند. خرید هاست باکیفیت به‌منظور حفظ امنیت اطلاعات سایت، افزایش سرعت بارگذاری و همچنین در دسترس بودن همیشگی سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

در نتیجه اینکه سایت شما روی چه هاستی طراحی شود و این هاست در کجا قرار گرفته باشد، یعنی هاست ایران باشد یا هاست خارج، روی هزینه نهایی راه ‌اندازی سایت قطعاً مؤثر است. در ادامه دسته‌بندی کلی انواع هاست را می‌خوانیم.

انواع هاست

- هاست اشتراکی

- هاست VPS

- هاست اختصاصی (dedicated)

- هاست ابری (Cloud)

هاست2

البته بسیاری از افراد امروزه به‌دنبال خرید هاست وردپرس هستند. هاست وردپرس نوعی هاست اشتراکی محسوب می‌شود که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس، کاملاً بهینه شده است. این هاست، دارای یک‌سری امکانات ویژه وردپرس است که در هاست معمولی اشتراکی ارائه نمی‌شود.

توجه داشته باشید که این هاست تنها مختص سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیست، یعنی اگر cms شما سیستم دیگری مانند جوملا باشد بازهم می‌توانید روی هاست وردپرسی حساب کنید.

3.روش طراحی سایت

سومین مورد که هزینه راه اندازی سایت را تا حدود زیادی تعیین می‌کند، انتخاب روش طراحی آن است. طراحی سایت به 3 روش انجام می‌شود که هرکدام هزینه جداگانه‌ای دارند:

طراحی سایت با استفاده از کدنویسی و استخدام طراح

امروزه فریلنسرها به‌صورت فردی کار طراحی سایت را انجام می‌دهند، از طرفی شرکت‌هایی نیز وجود دارند که به‌صورت تیمی پروژه طراحی سایت را پیش می‌برند و هرکدام پیشنهادات متفاوتی برای قیمت طراحی سایت به شما ارائه می‌دهند. ازآنجایی که طراحی سایت یک کار کیفی است، نمی‌توان یک هزینه ثابت برای آن در نظر گرفت؛ اما به‌طور کلی هزینه طراحی سایت توسط طراح را می‌توان بین 10 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان برآورد کرد.

طراحی سایت با استفاده از قالب‌های آماده

قیمت طراحی سایت با استفاده از قالب‌های آماده بسیار کمتر از کدنویسی است. تنها هزینه‌ای که در این روش باید بپردازید، هزینه خرید قالب آماده و برخی هزینه‌های جزئی دیگر است؛ اما در روش طراحی با کدنویسی، شما باید دستمزد یک برنامه‌نویس حرفه‌ای را پرداخت کنید. اگر بخواهیم قیمت حدودی راه ‌اندازی سایت با استفاده از قالب آماده را بیان کنیم، می‌توان گفت که طراحی یک سایت غیرحرفه‌ای و ساده با قالب آماده معمولاً با هزینه‌ای در حدود 1میلیون تومان تا 2 میلیون تومان قابل انجام است.

خودتان سایت‌تان را طراحی کنید

اگر در زمینه کدنویسی و طراحی سایت مهارت دارید می‌توانید به میزان قابل‌توجهی در هزینه طراحی سایت یا فروشگاه اینترنتی‌تان صرفه‌جویی کنید. به این شکل تنها هزینه‌ای که باید بپردازید، هزینه دامنه و هاست است. البته توجه داشته باشید که برای این منظور باید زمان زیادی نیز صرف کنید. این زمان با توجه به مهارت شما و امکاناتی که می‌خواهید در سایت‌تان پیاده کنید بین 5 الی 20 روز کاری است.

هاست3

هاست نگار بهترین هاستینگ ایرانی

همان‌طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین مراحل در راه ‌اندازی سایت برای کسب‌وکارها خرید هاست و دامنه است. اگر می‌خواهید با راه ‌اندازی سایت کسب‌وکارتان را گسترش دهید، قطعاً به یک هاست بسیار قوی نیاز دارید. پیشنهاد ما به شما این است که هاست موردنظرتان را از شرکت هاست نگار تهیه کنید.

از جمله خدمات و سرویس‌های هاست نگار می‌توان به ثبت دامنه، هاست لینوکس، هاست وردپرس، هاست پرسرعت، هاست ابری، هاست اختصاصی، هاست مجازی، هاست وردپرس ابری، هاست ایران و ... اشاره کرد.

شما می‌توانید برای خرید هر یک از این خدمات به سایت هاست نگار به نشانی هاستنگار دات کام مراجعه کنید. سامانه پشتیبانی شرکت هاست نگار به‌صورت 24ساعته در تمامی روزهای سال فعال است، برای ارسال درخواست پشتیبانی می‌توانید به سامانه پشتیبانی مراجعه کرده و پس از ورود به پنل کاربری درخواست خود را ارسال کنید، پاسخ کارشناسان هاست نگار، از طریق پیامک و ایمیل به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید