دریچه فن کویل چیست؟

کدخبر: ۴۹۷۳۷۶
این دریچه نیز دارای مشخصه ی اصلی بنام لولا و قفل می باشد.
دریچه فن کویل چیست؟

 فریم این دریچه فن کویل از پروفیل ۳ و ۵ سانتی قابل استفاده می باشد.ابعاد فریم دریچه فن کویل مشبک لولایی از سایزینگِ حفره مربوطه حاصل می شود. این ابعاد بصورت تودرتو و احتساب نیم سانت بادخور از هر طرف قابل لحاظ و برش روی پروفیل فریم می باشد.

پس از برش ابعاد فریم نسبت به گوشه زنیِ هر دهانه از این اضلاع اقدام می کنیم.این گوشه زنی با زاویه ۴۵ درجه صورت می پذیرد تا با اتصال گوشه ها به هم زاویه قایمه یا نود درجه ایجاد شود.پس از گوشه زنیِ پروفیل فریم ها نسبت به اتصال این گوشه ها بصورت پِرِسی اقدام می شود.برای اینکه جای جوش روی نقاط اتصال باقی نماند از حالت "نَک" استفاده می شود که زیبایی کار از بین نرود. 

پس از اتصال اضلاع پروفیل فریم دریچه فن کویل مشبک لولایی نسبت به ساخت درب دریچه فن کویل اقدام می کنیم.این درب از ورق آلومینیومی با ضخامت یک میل به بالا ساخته می سود.ابعاد درب دریچه فن کویل متناسب ابعاد فریم حاصل می شود.

البته از هر طرف به میزان یک تا یک ونیم سانت برای خمکاری در محیط درب دریچه بازدبد فن کویل در نظر می گیریم تا امکان تاب خوردگی را از درب حذف کنیم.پس از ایجاد حالت سینی روی درب جای دریچه مشبک را روی درب بصورت قالبی در می آوریم و شبکه های هوا را روی این حفره جانمایی می کنیم.پس از آماده شدن درب دریچه فن کویل مشبک، آنرا بواسطه لولا به فریم پرچ می کنیم. 

پس از اتصال درب به فریم جای قفل های زیمنس و خزینه های پیچ را نیز روی درب و فریم با پرس ایجاد نموده و دریچه بازدید را آماده عملیات رنگ می کنیم.جنس رنگی روی سطوح دریچه فن کویل زده می شود رنگ کوره ای الکتروستاتیک می باشد.

این رنگ بصورت پودری روی سطوح داخلی و بیرونی دریچه فن کویل مشبک لولایی پاشیده می شود و پس از پُرشدنِ سطوح آنرا در کوره رنگ می گذاریم.با پایان فرایند پخت رنگ در کوره دریچه فن کویل آماده تحویل به مشتری یا ارسال به پروژه می گردد. از انجا که دریچه فن کویل مشبک لولایی دارای پوشش رنگ شده می باشد لذا کاور کردنِ آن در یک بسته مشمایی از اصول اولیه می باشد تا در زمان انتقال به پروژه آسیبی به ساختار و رنگ دریچه فن کویل وارد نگردد. 

 در مورد کانال های جدید انتقال هوا بیشتر بدانیم

کانال انتقال هوا

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنایع گوناگون از جمله صنعت تهویه مطبوع و صنایع مرتبط با آن،تغییرات شگرفی در رابطه با روش های تولید و کاربرد انواع کانال های هوارسان پدید آمده است.از جمله از انواع جدید کانال هوا که در زیرمجموعه کانال های گرد قرار می گیرد کانال اسپیرال می باشد.

این نوع کانال بصورت مارپیچی از تسمه ورقی با مقطع گرد به وسیله ماشین آلات پیشرفته در قطرها و سایزهای دلخواه بر اساس درخواست کارفرما قابل تولید می باشد.برای تولید کانال اسپیرال از انواع ورق گالوانیزه،استیل،آلومینیوم می توان استفاده نمود.

کانال اسپیرال با توجه به ساختار و ماهیت خود، یک محصول چند منظوره به حساب می آید و به وفور در سیستم های تهویه مطبوع جهت انتقال هوای گرم و سرد، در سیستم های شوت زباله بعنوان داکت انتقال زباله و در سیستم های مکنده به عنوان داکت انتقال ذرات ریز،گرد وغبار و موادی مثل گرانول به وفور مورد کاربرد قرار می گیرد.

با توجه به ساختار شیک،زیبا و مدرن و نمای دکوراتیو کانال اسپیرال، استفاده از آن در محیط هایی مثل آفیس ها،نمایشگاه ها،فست فودها،کافی شاپ ها، رستوران ها و موارد مشابه بصورت اکسپوز مورد استقبال فراوان قرار گرفته و طراحان و مهندسان معمار در طراحی های داخلی برای داکت های انتقال هوا از این نوع کانال هوا بهره می گیرند. با توجه به رنگ پذیری نمای بیرونی کانال اسپیرال گالوانیزه، استفاده از کد رنگ های مختلف و زیبا(بنا به تناسب رنگ محیط)، باعث زیبایی مضاعفی در محیط می گردد.

 مزایای کاربرد کانال اسپیرال

از جمله مزایای کاربرد کانال اسپیرال امکان تولید ماشینی با صرف کمترین زمان می باشد.کانال اسپیرال در طول ها و قطرهای دلخواه بدون محدودیت قابل تولید و نگهداری می باشد و با توجه به دارا بودن سطح جانبی کمتر در مقایسه با انواع کانال چهارگوش از اتلاف انرژی کمتری برخوردار است. امکان کاربرد انواع ورق از جمله ورق گالوانیزه،استیل و آلومینیوم به مهندسان این امکان را می دهد بنا به موضع کاربرد کانال اسپیرال در شرایط مختلف از هر یک از انواع ورق استفاده نمایند.

عایق الاستومری لوله ای

عایق

برای جلوگیری از چگالش در لوله های آب سرد و جلوگیری از یخ زدگیِ محتویات لوله آب از عایق الاستومری لوله ای استفاده می گردد. همچنین در سیستم های گرمایشی مثل تاسیسات و لوله های آب گرم موتورخانه ها که جلوگیری از افت انرژیِ حرارتی در لوله های آب گرم ضروری است عایق الاستومری لوله ای به کار می رود. 

علاوه بر جلوگیری از افت حرارت و بردوت در لوله ها، کاربرد عایق الاستومری لوله ای بعنوان پوشش می تواند از زنگ زدگی و اکسیداسیونِ بدنه ی بیرونی لوله ها جلوگیری کند. بطور کلی عایق الاستومری لوله ای و رولی بعنوان یک عایق حرارتی-برودتی و حتی صوتی در سیستم های گرمایشی،سرمایشی و تهویه مطبوع مورد کاربرد قرار می گیرد. 

عایق الاستومری لوله ای در ضخامت های ۹-۱۳-۱۹ و ۲۵ میل تولید و عرضه می گردد. 

عایق الاستومری لوله ای که در کارخانه بطور خام با ضخامت های مختلف تولید می شود بصورت عایق لوله ای ساده(خام، بدون چسب، بدون کاور آلومینیومی و...) می باشد. بر اساس درخواست خریدار می توان خدمات چسب و قوبلِ آلومینیوم را بر روی آن بعنوان خدمات مازاد اجرا و عایق الاستومری لوله ایِ مورد نظر را دقیقا با مشخصات مدنظرِ کارفرما به خریدار تحویل نمود. 

طریقه کاربرد و نصب عایق الاستومری لوله ای به این ترتیب است که ابتدا با یک کاتر عایق الاستومری لوله ای را در طول برش می دهیم.سپس با استفاده از بُرس سطح لوله موردنظر به چسب مخصوص عایق الاستومری آغشته میکنیم.سپس عایق الاستومری لوله ای را دور لوله قرار داده و محل درز عایق را با چسب الاستومری به هم می چسبانیم. در آخرکار هم تمام درزهای به هم پیوسته را با استفاده از نوار درزگیر می پوشانیم. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید