شرایط تحصیل در آلمان به چه صورت است؟

کدخبر: ۵۱۲۰۵۵
بسیاری افراد آرزو دارند که در کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل شوند.
شرایط تحصیل در آلمان به چه صورت است؟

 آلمان یکی از مقاصدی است که افراد بسیاری اقدام به ثبت‌نام در دانشگاه‌های این کشور می‌کنند. تحصیل در آلمان مزیت‌های فراوانی دارد که می‌تواند مسیر رو به رشدی را برای متقاضیان ایجاد کند. دولت آلمان بازار کار پررونقی را برای مهاجران تحصیلی ایجاد کرده که می‌تواند کمبود نیروهای متخصص ژرمن‌ها را جبران کند.

آلمان دارای دانشگاه‌های معتبری است که در شهرهای برلین و مونیخ قرار گرفته‌اند. به طوری که سه دانشگاه مشهور برلین در فهرست ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌ است. آلمان برای دانشجویان امکانات خوبی فراهم کرده که آنها تمام تمرکز خود را روی تحصیلات دانشگاه بگذارند.

سیستم آموزشی آلمان کیفیت بالایی دارد که اعتبار زیادی برای دانشجویان ایجاد می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود افراد بعد از فارغ‌التحصیل شدن بلافاصله وارد بازار کار شوند. در حال حاضر شرایط پذیرش در رشته‌های پرستاری، مهندسی، مکانیک، صنعتی و پزشکی وجود دارد. با این اوصاف، برای دریافت ویزای تحصیلی در آلمان متقاضیان نیاز به اطلاعاتی دارند تا بتوانند پروسه پذیرش در دانشگاه را طی کنند.

تحصیل

مزیت‌های تحصیل در آلمان            

دانشگاه‌های دولتی آلمان شهریه خاصی از دانشجویان دریافت نمی‌کنند. بنابراین، آموزش رشته‌هایی مثل دندانپزشکی یا برنامه‌نویسی می‌تواند درآمد بالایی را برای متقاضیان تضمین کند. در آلمان بیش از ۳۰۰ موقعیت شغلی وجود دارد که نیاز به نیروی متخصص دارند. متقاضیان می‌توانند با تحصیل در آلمان امکان کار در یکی از شرکت‌های آلمانی را برای خود فراهم کنند.

دانشگاه‌هایی در آلمان وجود دارد که آموزش‌ها به زبان انگلیسی است. این اتفاق باعث شده است دانشجویان زیادی در این دانشگاه درس بخوانند. البته برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان متقاضیان باید مدرک زبان آیلتس را دریافت کنند.

هیئت علمی دانشگاه‌های آلمان از بهترین اساتید جهان تشکیل شده است. به همین منظور، کیفیت آموزشی مراکز علمی سرزمین ژرمن‌ها بسیار بالا است. به طوری که دانشجویان مباحث زیادی را آموزش می‌بینند که کاربرد فراوانی برای آنها خواهد داشت.

دانشجویان در طول تحصیل می‌توانند برای کسب درآمد به مدت ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. در واقع دولت آلمان شرایطی فراهم کرده که رزومه متقاضیان قوی شود تا در آینده بتوانند با مشکلات کمتری وارد بازار کار شوند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان

برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان، متقاضیان نیاز به نامه پذیرش از مرکز علمی مورد نظر دارند. بسته به مقطع تحصیلی، شرایط دانشجو مورد بررسی قرار می‌گیرد. در حال حاضر آلمان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

بورسیه‌های تحصیلی نیز یکی دیگر از روش‌های مهاجرت تحصیلی به آلمان است. بورسیه‌‌ها به دو شکل دولتی و غیردولتی ارائه می‌شوند که هرکدام شرایط منحصر به‌فردی دارند.

بورسیه تحصیلی

هزینه تحصیل در آلمان نسبت به دیگر روش‌های مهاجرتی مقرون به‌صرفه است. عمده هزینه‌ها مربوط به کارهای پذیرش دانشگاه و پرداخت شهریه ترم‌ها است. دولت آلمان امکانات رفاهی مناسبی برای دانشجویان در نظر گرفته که شرایط زندگی در آلمان را تسهیل می‌کند.

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل

بیشتر دانشگاه‌های آلمان جزو برترین مراکز آموزشی جهان هستند. به طوری که دانشجویان بسیاری تلاش می‌کنند که در یکی از دانشگاه‌های آلمانی درس بخوانند. کیفیت بالای سیستم آموزشی ژرمن‌ها شرایط مطلوبی را برای تحصیل فراهم کرده و نیروهای متخصص و حرفه‌ای در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند. در ادامه می‌توانید فهرست بهترین دانشگاه‌های آلمان را مشاهده کنید:

  • دانشگاه فنی مونیخ

  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

  • دانشگاه روپرشت کارلر در هایدلبرگ 

  • دانشگاه هومبولت در برلین

  • موسسه فناوری کارلسروهه

  • دانشگاه آزاد برلین

  • دانشگاه فنی راینیش وستفلیشه در آخن

  • موسسه فناوری (دانشگاه فنی) برلین

برای کار در آلمان به کجا مراجعه کنیم؟

مؤسسه مهاجرتی اِلوویزا نخستین شرکت ایرانی در حوزه مهاجرت است که به صورت قانونی پروسه دریافت ویزای تحصیلی در آلمان را انجام می‌دهد. این شرکت با سابقه ۲۶ ساله خود خدمات مرتبط به مهاجرت دانشجویان ایرانی را ارائه می‌دهد. الوویزا دارای مجوز رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان می‌توانند با مشاورین الوویزا به صورت تخصصی مشاوره بگیرند.

هدف مؤسسه کاریابی الوویزا این است که دانشجویان مستعد و نخبه را به کشور آلمان اعزام کند. بنابراین، این شرکت شرایط پذیرش در بهترین دانشگاه‌های سرزمین ژرمن‌ها را انجام می‌دهد. با تکمیل پروسه ویزای تحصیلی شرایط مهاجرت قانونی برای متقاضیان فراهم خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط خدماتی الوویزا، شما می‌توانید با شماره‌های 02188696507 و 02188695970 تماس بگیرید. همچنین، برای ثبت مشاوره با مشاورین الوویزا به وب‌سایت این مؤسسه مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید