مقایسه نیسان دیزل با بنزینی

کدخبر: ۵۱۴۶۵۷
انواع مختلفی از خودروها را امروزه می‌توان در بازار دید؛ از بنزینی، گازسوز، برقی، دیزلی و... خودروهای دیزلی جایگاه خاصی در این میان دارند.
مقایسه نیسان دیزل با بنزینی

 این در حالی است که این خودروها با این ویژگی‌های خاص و متمایزی که دارند، توسط افراد کمی شناخته شده هستند و حتی ممکن است خیلی از افراد، این دسته از خودروها را حتی قبول هم نداشته باشند! در این مقاله می‌خواهیم به تفاوت و مقایسه نیسان دیزلی و بنزینی بپردازیم و در نهایت به لوازم‌یدکی نیسان دیزل اشاره کنیم.

اگر صاحب خودرو نیسان هستید یا به‌عنوان تأمین‌کنندگان و فروشندگان قطعات یدکی نیسان خودرو فعالیت دارید، این مقاله برای شما نوشته شده است. در انتهای مقاله به معرفی فروشگاهی برتر در زمینه لوازم‌یدکی نیسان دیزل می‌پردازیم.

نیسان

نیسان دیزلی یا نیسان بنزینی؛ کدام بهتر است؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، خیلی از افراد با خودروهای دیزلی مخالف هستند؛ شاید یکی از دلائل این مخالفت، پرسروصدا بودن و آلاینده‌ها بود که امروز با پیشرفت تکنولوژی، این مشکل هم حل شده است. تولیدات دیزلی که در شرکت‌های خودروساز بزرگ جهان تولید می‌شوند، موتورهای نرمی دارند و معمولا نسبت به گذشته‌ها، سروصدای کمتری دارند.

مهم‌ترین تفاوت نیسان دیزلی و بنزینی، این بوده که دیزلی، در دور موتورهای پایین‌تر عمل می‌کند. این در حالی است که میزان قدرت تولید خودروی دیزلی نسبت به بنزینی کمتر بوده، اما گشتاور تولید شده در پیشرانه‌ی دیزلی بیشتر است. خرید و تهیه قطعات یدکی نیسان دیزل، بهتر است از یک فروشگاه معتبر انجام شود. برخی از فروشگاه‌ها هستند که قطعات یدکی ماشین‌های چینی را با قیمتی، ارزان‌تر از قیمت بازار عرضه می‌کنند.

مقایسه عملکرد موتور بنزینی با دیزلی

به‌طورکلی، پیشرانه‌های دیزلی، از پیشرانه‌های بنزینی، با‌صرفه‌تر هستند و میزان سوخت کمتری هم دارند. خودروهای بنزینی شاید قیمت کمتری از خودروهای دیزلی داشته باشند، اما مصرف سوخت یکی از فاکتورهایی است که باید مدنظر داشته باشید.

قدرت نیسان دیزل بیشتر است و باید در این زمینه با خودتان صادق باشید و بدانید که رانندگی با نیسان دیزل لذت بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. علاوه بر این استهلاک خودروی نیسان دیزلی نسبت به نوع بنزینی آن بهتر است؛ البته اگر قرار باشد که مسیرهای طولانی را طی کنید و مرتبا سفر داشته باشید، احتمالا این خودرو برای شما مناسب نخواهد بود.

از خصوصیات نیسان دیزل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای سوخت گران‌تر

  • مصرف سوخت کمتر

  • آلایندگی کمتر

  • قدرت بیشتر

  • افت قیمت کمتر

  • هزینه نگهداری بیشتر

البته به این نکته هم اشاره کنیم که امروز بسیاری از تولیدکنندگان خودرو، مشغول تولید خودروهای هیبریدی و برقی هستند، اما خودروهای دیزلی همچنان به قوت خودشان باقی می‌مانند و هنوز هم طرف‌داران خاص خود را دارند.

قیمت خودروهای دیزلی

نمی‌توان به طور دقیق در مورد قیمت خودروهای دیزلی چیزی گفت؛ اما بااین‌حال، به طور میانگین، این خودروها به دلیل قابلیت و ویژگی‌هایی که دارند، حدود 1500 یورو از خودروهای بنزینی قیمت بالاتری دارند. در زمان فروش، قیمت نسخه دیزلی در حدود 750 تا 1000 یورو بیشتر از نسخه بنزینی، بالاتر است.

مقایسه سواری و مشخصات بنزینی با دیزلی

خودرو دیزلی

از نظر خودروسازان جهانی خودرو بنزینی و دیزلی، هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. البته باید به این نکته هم توجه کنیم که برای هرکدام محدودیت، معایب و مزایایی وجود دارد. تکنولوژی‌های اخیر باعث شده است که محدودیت‌های نیسان دیزلی برداشته شود و خودروهایی با امکانات و ویژگی‌های بهتر، روانه‌ی بازار شوند. در چند سال اخیر، در کشورهای توسعه‌یافته و حتی درحال‌توسعه، به این نتیجه رسیده‌اند که خودروهای دیزلی سواری خوبی دارند.

زیر کاپوت نیسان آبی، پیشرانه‌ای ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ قرار دارد که حجم آن 2400 سی‌سی است. این ویژگی، طی این سال‌ها تغییری نداشته است. در مدل بنزینی این پیشرانه 100 اسب بخار توان در دور موتور دارد. این در حالی است که پیشرانه موتور دیزلی،2800 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند 93 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن گشتاور تولید کند.

مشخصات نیسان دیزلی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

1

2

سخن پایانی

در قدیم بسیاری از افراد بر این باور بودند که خودروهای دیزلی، بسیار پرسروصدا هستند و حتی آلایندگی بیشتری هم دارند. حتی مصرف سوخت این خودروها هم بیشتر است. در مقابل این‌ها، خودروهای بنزینی بودند که سروصدای کمتری داشتند. اما امروزه دیگر مثل گذشته نیست؛ تکنولوژی باعث شده است که فرایند تولید خودرو تغییر کند و محصولات باکیفیت‌تری به بازار عرضه شود. تکنولوژی خودروهای دیزلی، امروزه پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و حتی خودروهای دیزلی تولید شده‌اند که بسیار آرام و با آلایندگی پایین هستند.

برای خرید لوازم یدکی نیسان دیزل می‌توانید به فروشگاه بابا پارت مراجعه کنید. بابا پارت، یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه لوازم‌یدکی نیسان دیزل است که قیمت قطعات آن نسبت به قیمت‌های بازار در عین داشتن کیفیت، کمتر است. تمامی قیمت‌ها در سایت ثبت شده است، اما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. نظر شما در این زمینه چیست؟ اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید می‌توانید در بخش ارسال نظرات برای ما بفرستید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید