همه چیز درباره اره نواری، دستگاهی که کیفیت محصولاتتان را متحول می‌کند!

کدخبر: ۵۱۷۲۸۶
در سال‌های اخیر اره نواری با دقت عمل بالا و برش‌های زیبا و بدون نقص خود، به یکی از محبوب‌ترین ابزار آلات در صنعت برش تبدیل شده است.
همه چیز درباره اره نواری، دستگاهی که کیفیت محصولاتتان را متحول می‌کند!

 البته همان طور که می‌دانید تولیدات صنعت برش شامل طیف گسترده‌ای از محصولات می‌شود؛ به همین دلیل انتخاب یک دستگاه مناسب با توجه به تنوع بالا و مدل‌های مختلف اره نواری می‌تواند باعث سردرگمی بسیاری از صنعت گران شود.

در این مقاله قصد داریم تا به شما کمک کنیم باکیفیت‌ترین و مناسب‌ترین اره نواری را با بهترین هزینه ممکن انتخاب کنید و از مزایای بی‌شمار این دستگاه بهره مند شوید، اما پیش از آن بیایید کمی با دستگاه اره نواری و کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم.

اره نواری از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

برای آشنایی بیشتر با اره نواری، تک تک اجزای آن را به یکدیگر بررسی می‌کنیم:

بدنه

جنس بدنه بسیاری از مدل‌های اره نواری از مواد سنگینی مثل چدن می‌باشد. وزن بالای این دستگاه باعث شده است تا از هر نوع لرزش‌ اضافی‌ در هنگام برش جلوگیری شود. البته لازم به ذکر است که امروزه از مواد مختلفی برای ساخت دستگاه اره نواری استفاده می‌کنند. مثلا برخی مدل‌های این دستگاه از آهن ساخته می‌شوند که برای جلوگیری از لرزش در هنگام کار باید به زمین پیچ شوند.

بدنه اره نواری

فلکه ها

اره نواری در بالا و پایین خود دو فلکه دارد که هر دو از چدن ساخته شده‌اند. تیغه‌های دستگاه نیز به طور مستقیم به این فلکه‌ها متصل اند. تیغه‌های  فلکه‌ پایینی همیشه موقعیت ثابتی دارد اما تیغه‌های فلکه بالایی به وسیله پیچ‌های تنظیم کننده قابلیت حرکت در زوایای مختلف را دارد.

الکتروموتور

یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده اره نواری الکتروموتور است. این قطعه که وظیفه به حرکت در آوردن تیغه توسط فلکه‌ها را بر عهده دارد به بدنه اره نواری وصل شده است. الکتروموتور در مدل‌های تک فاز و سه فاز روی دستگاه اره نواری نصب می‌شود و با کمک فلکه‌ها تیغه را به حرکت در می‌آورد.

بخش حفاظتی

تا اینجا فهمیدیم که تیغه اره نواری به فلکه متصل شده است و هر دو این‌ها به کمک الکتروموتور به چرخش در می‌آیند. برای جلوگیری از خروج ناگهانی تیغ دستگاه و یا شکستن آن، حفاظ فلزی محکمی بر روی  فلکه و حفاظ چوبی بلندی در راستای مسیر حرکت تیغه قرار داده شده است. 

مزیت اره نواری

 

استفاده از اره نواری چه مزیت‌هایی دارد؟

سرعت بالا و دقت و ظرافت کار با اره نواری باعث شده تا بسیاری از صنعت گران استفاده از آن را به اره لنگ‌ها ترجیح دهند. اما مزایای این دستگاه صنعتی پرکاربرد به همین جا ختم نمی‌شود. برای آشنایی بیشتر، برخی مزایای استفاده از اره نواری را در ادامه عنوان می‌کنیم:

  • قیمت مقرون به صرفه خود دستگاه

  • دقت عمل و سرعت بسیار بالا در برش

  • جلوگیری از هدر رفتن وقت و انرژی

  • کاهش هزینه‌های تولید

  • استفاده ساده و آسان

  • ایمنی بالا نسبت به سایر ماشین آلات صنعتی

  • مناسب برای برش انواع قطعات چوبی و فولادی

  • عمر بالا و کیفیت مناسب دستگاه

راهنمای خرید اره نواری

استفاده از اره نواری به صرفه‌ترین شیوه برای برش موادی مثل استیل، آهن آلات، فولادهای آلیاژی، انواع چوب و حتی بتن می‌باشد. با توجه به کاربرد گسترده این دستگاه و همچنین مزایایی که پیش تر مطرح کردیم، بسیاری از کارگاه‌های صنعتی کوچک ترجیح می‌دهند از این وسیله برای بالا بردن کیفیت و سرعت بخشیدن به تولیدات خود استفاده کنند.

شاید شما هم به دنبال خرید یک اره نواری حرفه‌ای برای کسب و کار خود هستید و وجود برندهای متعدد اره نواری و تبلیغات فروشندگان مختلف باعث سردرگمی‌تان شده است. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنم برای خرید بهتر حتما نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

ابعاد برش

از مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید اره نواری بایه به آن توجه کنیم ، ابعاد قابل برش توسط دستگاه است. از آنجایی که اره نواری‌های موجود در بازار اندازه‌های مختلفی دارند برای انتخاب بهتر باید از قطر برش محصول مورد نظر خود شناخت کاملی داشته باشیم. مثلا برای انجام کارهای فانتزی و تولید لوازم ظریف می‌توان از اره‌هایی با قطر 40 سانتی استفاده نمود. از طرفی برای کاربردهای صنعتی و برش قطعات مختلف اره‌هایی با قطر 60 الی 80 سانتی متر هم وجود دارند.

نحوه برش (بندیل بری و سری بری)

انتخاب نوع برش هم در هنگام خرید از اهمیت زیادی برخوردار است. مثلا وقتی قطعات فولادی به صورت بندیل به شما داده شد باید از اره نواری بندیل برای بریدن آن استفاده کنید. همچنین برای برش‌های سری می‌توانید از اره نواری مخصوص آن بهره بگیرید.

تعداد برش

اگر شما از آن دسته تولیدکنندگانی هستید که تعداد برش‌های روزانه در کار شما اهمیت زیادی دارد باید این نکته را در هنگام خرید اره نواری با کارشناسان و مشاوران با تجربه در میان بگذارید و از آن‌ها راهنمایی بگیرید.

قدرت موتور دستگاه

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید تک فاز و یا سه فاز بودن دستگاه و قدرت موتور اره است. برای بررسی این ویژگی نیز می‌توانید با راهنمایی کارشناسان فروش بهترین مدل اره نواری را انتخاب کنید.

فروش اره نواری

انتخاب بهترین اره نواری

در حال حاضر به دلیل کاربرد و مزایای فراوان اره نواری شرکت‌های زیادی در سراسر دنیا به تولید این کالا می‌پردازند. در حال حاضر یکی از برترین برند‌های اره نواری در کشورمان برند کیان صنعت می‌باشد. این مجموعه فعالیت خود را از سال 1370 آغاز کرده و از آن زمان تا کنون دست به تولید محصولاتی زده است که از لحاظ کیفیت و عملکرد با بهترین نمونه‌نه‌های خارجی برابری می‌کنند.

علاوه بر کیفیت بسیار بالا یکی از بزرگترین ویژگی محصولات کیان صنعت قیمت مناسب آن است که به همه صنعت گران و تولید کنندگان کمک می‌کند تا با تکمیل تجهیزات کارگاهی خود و تولید محصولات بهتر به چرخه تولید ملی کشورمان کمک کنند. در ادامه برخی از بهترین محصولات این برند را به شما معرفی می‌کنیم:

دستگاه اره نواری کیان صنعت 250 اتومات زاویه زن بندیل بر PLC

زاویه زن اتوماتیک

 خصوصیتی که دستگاه اره نواری اتومات PLC کیان صنعت را از سایر نمونه‌های مشابه متمایز کرده است، تکنولوژی پیشرفته‌ای است که در ساخت آن به کار رفته. یکی از رایج ترین مشکلات در استفاده از اره نواری صرف هزینه‌های بالا برای تعویض مداوم تیغه‌های شکسته می‌باشد. در همین راستا پژوهشگران کیان صنعت اقدام به استفاده از تکنولوژی پیشرفته برای ساخت تیغه‌های با کیفیت و با طول عمر بالا نموده اند.

دستگاه اره نواری کیان صنعت 250 اتوماتیک گیره هیدرولیک

از مهم ترین ویژگی‌های اره نواری 250 گیره هیدرولیک برند کیان صنعت می‌توانیم به این موارد اشاده کنیم:

  • برش بسیار سریع و بدون ایجاد هیچگونه پلیسه

  • دارای سیستم خنک کاری در هنگام برش

  • قیمت بسیار مناسب نسبت به تمام نمونه‌های داخلی و خارجی

  • ضمانت‌نامه یکساله برای تمام قسمت‌های مکانیکی و هیدرولیکی دستگاه

  • قابلیت حمل آسان

  • طول عمر بالا و برخورداری از قطعات باکیفیت

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید