صفر تا صد مراحل واردات کالا که باید بدانید!

کدخبر: ۵۳۰۲۱۶
واردات و صادرات کالا اگر چه سود بسیاری را برای واردکنندگان به همراه خواهد داشت، اما پروسه بسیار طولانی و البته دشواری را در بر دارد. برای اینکه بتوانید واردات کالا را به بهترین نحو انجام دهید، می بایست از دانش و تبحر خاصی برخوردار باشید. برای آگاهی از صفر تا صد مراحل واردات به شما پیشنهاد می دهیم در ادامه با ما همراه بمانید و مطالب را با دقت مورد بررسی تان قرار دهید.
صفر تا صد مراحل واردات کالا که باید بدانید!

بررسی مراحل واردات کالا از کشور های خارجی

  • کارت بازرگانی

اولین اقدامی که برای وارد کردن کالا به داخل ایران باید انجام دهید، دریافت کارت بازرگانی می باشد. کارت های بازرگانی معمولا تا یک الی پنج سال قابل استفاده خواهند بود و افراد می توانند از آن ها برای وارد کردن کالا های متنوعی بهره مند گردند. اگر قصد جدی برای واردات و صادرات کالا ندارید و می خواهید به طور امتحانی این اقدام را انجام دهید، می توانید به اجاره کارت های بازرگانی از شرکت های معتبر به روش های قانونی بپردازید.

  • انتخاب حیطه فعالیت

پس از آن که کارت بازرگانی خود را دریافت کردید، وقت آن است حیطه فعالیت تان را مشخص کنید. با این اقدام، کشور هایی که می خواهید به وارد کردن کالا از آن ها بپردازید، مشخص می گردد و می توانید روند کارت تان را سریع تر طی نمایید.

  • بررسی قوانین کشور مبدا و مقصد

برای این که در ترخیص و وارد کردن کالا ها به مشکلی برنخورید، می بایست پیش از تکمیل خریدتان به بررسی قوانین کشور مبدا و مقصد نیز بپردازید. اگر تخلفی عمدا و یا سهوا صورت گیرد، مجازات نسبتا سنگینی برای شما تعیین می شود و نمی توانید ادامه پروسه واردات کالا ها را طی کنید. دقت داشته باشید برای اگاهی از قوانین کشور های مختلف، می توانید از مشاور واردات کالا کمک بگیرید.

  • انتخاب کالای وارداتی

لازم است تا قیمت تمام شده تمامی کالا ها و میزان سوددهی آن ها را بررسی کرده و سپس به انتخاب یک یا چند نوع از آن ها برای واردات بپردازید. شرکت ثبت سفارش واردات می توانند براساس قوانین و همچنین تجربه ترخیص کالای مشابه در این زمینه کمک شایانی به وارد کنندگان کنند و رضایت آن ها را به دست آورند.

  • درخواست پیش فاکتور

هنگامی که مشاوره واردات به بررسی طریقه واردات کالا برای شما می پردازد، توصیه می کند تا از فروشنده پس از اتمام خرید درخواست پیش فاکتور (invoice) کنید. پیش فاکتورها یکی از مدارکی محسوب می شوند که ترخیصکار به هنگام خروج کالا از گمرک باید آن را تحویل دهد. دقت داشته باشید اگر به هر دلیلی نتوانید پیش فاکتور را به مسئولان مربوطه تحویل دهید، با مشکلات متعددی در ترخیص کالا مواجه خواهید شد.

  • ثبت سفارش کالا

پس از انجام مراحل فوق، می بایست به ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت ثبت بپردازید. در واقع این اقدام برای کسب مجوز ورود کالا به داخل کشور صورت می گیرد و یکی از مهم ترین مراحل واردات کالا محسوب می شود. کارشناسان مربوطه کالای ثبت شده شما را بررسی کرده و در صورت ممنوع نبودن آن ها، به شما مجوز واردات اعطا می کنند.

شرکت ثبت سفارش واردات

  • تخصیص ارز و پرداخت

با توجه به تنوع ارز با قیمتهای مختلف، عملکرد صحیح در اختصاص ارز می تواند نقش مهمی در قیمت تمام شده محصول وارداتی داشته باشد. انتخاب نوع ارز و روش های تامین ان یک کار تخصصی است که ارزش مشاوره با متخصص را دارد.

  • بیمه و حمل و نقل

همانطور که می دانید، راه های حمل و نقل کالا های وارداتی متنوع می باشد و وارد کنندگان می بایست با توجه به بودجه و عوامل دیگر یک روش حمل و نقل را برای کالا های خود در نظر بگیرند. برای این که بتوانید از خسارت های احتمالی در حمل و نقل کالاها جلوگیری کنید، می بایست حتما بیمه نامه تهیه فرمایید. بیمه در طی حمل و نقل کالا اگر خسارتی بر آن وارد گردد، هزینه آن را با کمال میل پرداخت می کند.

  • ترخیص کالا از گمرک

پس از آن که مراحل ذکر شده را پشت سر گذاشتید، می بایست به ترخیص کالا ها از گمرک های سراسر کشور نیز بپردازید. اگر مدارک و کالای شما دچار ایراد و نقصی نباشد، می توانید به سادگی از این مرحله عبور کرده و سود های کلانی را به خود اختصاص دهید. شرکت ترخیص کالا می تواند در این زمینه به شما کمک کند و خدمات متنوعی را ارائه دهد که مشتری ها می توانند این موضوع را مد نظرشان قرار دهند. این شرکت ها معمولا خدمات ثبت سفارش کالا را نیز ارائه می دهند.

مشاوره واردات کیست؟

اگر می خواهید از مشاوره واردات در زمینه وارد کردن کالا به داخل ایران کمک بگیرید، باید بدانید این افراد سعی می کنند آموزش واردات کالا را برایتان شرح دهند و شما را از گمراهی در این زمینه نجات دهند. افراد می بایست در انتخاب مشاوره های واردات وسواس بسیاری به خرج دهند تا بتوانند بازدهی خوبی را داشته باشند. برای دریافت مشاوره واردات، می توانید شرکت بازرگانی تلاش و توسعه را مد نظرتان قرار دهید و از خدمات بی شمار آن استفاده کنید.

مشاور گمرک

سخن پایانی

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، طریقه واردات کالا کمی پیچیده بوده و نیاز به تمرین و تلاش بسیاری دارد. به همین خاطر، در این قسمت سعی کردیم تا آموزش کامل و جامعی را از نحوه واردات کالا برایتان شرح دهیم و سوالات تان را پاسخ دهیم. امیدواریم با مطالعه مطالب بتوانید ابهامات ذهن خود را برطرف کرده و در صورت تمایل از افراد کاربلد در زمینه واردات کالا کمک بگیرید.

همچنین اگر برای واردات خود با کمبود نقدینگی مواجه بودید می توانید از روش های مختلف تامین مالی از جمله گشایش اسناد اعتباری ریالی استفاده کنید. با این روش بخش عمده ای از هزینه های خرید و حمل و حقوق گمرکی به صورت ریالی و با مهلت 6 تا 12 ماه تامین کنید. کار تخصصی مشاوره تخصصی لازم دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید