راهنمای خرید لباس کار ضد آب

کدخبر: ۵۳۱۸۲۵
محیط‌های کاری مختلف شرایط خاصی دارند که نوع لباس کار بر اساس آن انتخاب می‌شود. بااین‌حال، همه ما از اهمیت لباس ایمنی هنگام کار آگاه هستیم. چنین پوشش‌هایی برای حفاظت و ایمنی در محل کار ضروری هستند و فرد را از انواع خطرات حفظ می‌کنند.
راهنمای خرید لباس کار ضد آب

 طراحی لباس‌های کار معمولا به‌گونه‌ای است که علاوه‌بر حفظ سلامت و ایمنی بدن، به فرد احساس راحتی نیز می‌دهد. لباس کار را باید مطابق با شرایط آب‌وهوایی منطقه یا نوع فعالیت موردنظرتان انتخاب کنید. به‌عنوان مثال در مناطق برفی و بارانی باید حتما لباس کار ضد آب بپوشید. در این مقاله راهنمای خرید لباس کار ضد آب را در اختیارتان گذاشته‌ایم. بعد از خواندن مطلب پیش رو، با آگاهی کافی نسبت به خرید لباس کار اقدام خواهید کرد.

لباس کار ضدآب چیست؟

پوشیدن لباس کار استاندارد و متناسب با نوع فعالیت و محیط کاری حق کارگران و از الزامات کاری است. به‌طورکلی، لباس ایمنی از الیاف و مواد اولیه گوناگونی تولید می‌شود. یکی از انواع متریال مورداستفاده در تولید لباس کار، پارچه‌های ضد آب با آب‌گریز است. پوشیدن لباس کار ضدآب به‌خصوص در محیط‌هایی با آب‌وهوای بارانی و برفی ضرورت دوچندان پیدا می‌کند.

لباس ایمنی ضد آب معمولا از چند لایه پارچه به‌علاوه یک لایه یا روکش ضد آب تشکیل می‌شود. چنین لباس‌هایی مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب یا حتی سایر مایعات و مواد شیمیایی دارند. به‌این‌ترتیب آب در برخورد با این لایه به عمق بافت و الیاف آن نفوذ نکرده و از روی لباس به زمین می‌غلتد. امروزه با وجود امکان خرید اینترنتی تجهیزات ایمنی، تهیه لباس کار مناسب اصلا کار دشواری نیست؛ بنابراین هیچ دلیلی برای گذشتن از کنار این موضوع مهم وجود ندارد.

ویژگی‌های لباس ایمنی؛ مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید لباس کار ضدآب

لباس کار ضد آب باید از جنس خاصی تولید شود تا جلوی نفوذ آب به داخل الیاف و همچنین خیس شدن بدن فرد را بگیرد. پارچه‌های پی وی سی، بارانی شمعی، پارچه‌های کتی، کاپشنی و همچنین بارانی نایلونی معمولا برای تهیه لباس ضدآب استفاده می‌شود. کسانی که در فضای باز کار می‌کنند، حتما باید از ضدآب بودن لباس کار خود مطمئن باشند.

همچنین برای تولید لباس کار مناسب برای شرایط سرد آب‌وهوایی، باید از آستر استفاده شود. وجود آستر در لباس کار از ورود هوای سرد به داخل لباس جلوگیری می‌کند. جنس این الیاف معمولا از پشم شیشه، خز یا نمد است که عایق سرما محسوب می‌شوند. هنگام خرید لباس کار باید علاوه‌بر جنس پارچه و آستر آن، به موارد دیگری مانند اندازه و رنگ هم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

از لباس ضدآب در چه شغل‌هایی استفاده می‌شود؟

از لباس ضدآب در چه شغل‌هایی استفاده می‌شود؟

همه کسانی که در فضای باز مشغول فعالیت هستند، باید از لباس کار ضدآب استفاده کنند. این موضوع برای کارگران مناطقی با آب‌وهوای بارانی، برفی و سرد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. از جمله مشاغلی که استفاده از لباس کار ضد آب در آن‌ها ضروری است، عبار‌ت‌اند از:

  • کارگران کارواش

  • آتش‌نشان‌ها

  • صیادها

  • کشاورزان

  • محیط‌بان‌ها و جنگل‌بان‌ها

توصیه می‌کنیم لباس کار را فقط از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید تا از کیفیت و عملکرد خوب آن اطمینان داشته باشید. فروشگاه ماه ایمن انواع لباس ضد آب کشاورزی، ماهیگیری، آتش‌نشانی و سایر مشاغل را با قیمت عالی به کلیه هم‌وطنان در سراسر ایران عرضه می‌کند. برای مشاهده قیمت لباس ضد آب یا خرید جعبه آتش نشانی و سایر تجهیزات ایمنی به سایت این فروشگاه معتبر مراجعه کنید.

معرفی انواع لباس ضدآب ویژه مشاغل مختلف برای انتخاب بهتر

لباس کار ضد آب هم مانند سایر تجهیزات ایمنی برای مشاغل مختلفی طراحی و تولید می‌شود. انواع لباس کار آب‌گریز با توجه‌به شغل‌های مختلف عبارت‌اند از:

  • لباس کار ضدآب گرم

  • لباس ایمنی ضدآب شبرنگ

  • لباس ضد آب مقاوم در برابر حرارت و شعله

  • لباس کار ضدآب مقاوم در برابر مواد شیمیایی

طبیعی است که هر فردی در هر شغلی باید از لباس مناسب استفاده کند. به‌عنوان مثال لباس مخصوص آتش‌نشان‌ها باید علاوه‌بر ضدآب بودن در مقابل حرارت و آتش نیز مقاوم باشد تا از سلامت فرد محافظت کند. البته مدل لباس هم نکته مهم دیگری در راهنمای خرید لباس کار ضد آب است که باید به آن اشاره کنیم. از نظر ساختاری لباس کارهای موجود در بازار معمولا در دو مدل زیر تولید و عرضه می‌شوند:

  • لباس کار یک‌سره ضد آب: لباس‌های یک‌سره یا یک‌پارچه به‌نحوی طراحی و دوخته می‌شوند که قسمت بالاتنه لباس به شلوار متصل است و با استفاده از یک زیپ سراسری باز و بسته می‌شود. این نوع لباس‌ها معمولا در محیط‌هایی با آلودگی بالا یا فضاهای باز استفاده بیشتری دارد. همچنین کسانی که در محیط‌های آزمایشگاهی حساس کار می‌کنند، برای جلوگیری از انتقال هرگونه آلودگی به محیط یا وسایل کار باید لباس کار یک‌سره بپوشند.

  • لباس کار دوتکه ضد آب: لباس کار دوتکه همان‌طورکه از نامش پیدا است، به صورت کاپشن و شلوار جداگانه تولید و عرضه می‌شود. چنین لباس‌هایی معمولا آستر دارد که از نفوذ هوای سرد به داخل لباس جلوگیری می‌کند. پوشیدن و استفاده از لباس‌های ایمنی دوتکه نسبت به لباس‌های یک‌سره راحت‌تر است. 

علاوه‌بر لباس کار، معمولا روپوش‌هایی با عنوان روپوش ضدآب هم در بازار موجود است که برای محیط‌هایی مانند رستوران یا مشاغل مرتبط استفاده می‌شود. کسانی که در محیط کار با آب سروکار دارند، با استفاده از روپوش یا پیش‌بندهای ضدآب از خیس شدن‌های مداوم در امان خواهند بود.

خرید لباس کار ضدآب با کیفیت بالا از ماه ایمن

خرید لباس کار ضدآب با کیفیت بالا از ماه ایمن

در این مقاله با بررسی نکات مهم سعی کردیم راهنمای خرید لباس کار ضد آب را در اختیارتان قرار دهیم. هنگام خرید لباس کار باید به جنس، اندازه و مدل آن توجه کنید. جنس‌های PVC، بارانی شمعی و انواع پارچه‌های کتی و کاپشنی از بهترین پارچه‌های ضدآب موجود در بازار هستند. اندازه مناسب لباس قطعا به عملکرد بهتر شما در طول روز کمک می‌کند. به همین خاطر حتما یک لباس متناسب با سایز خود انتخاب کنید.

فروشگاه ماه ایمن با بیش از ۴۰ سال سابقه تامین و عرضه انواع تجهیزات ایمنی فردی، تجهیزات ترافیکی و همچنین آتش‌نشانی برای جان و سلامتی شما در طول کار اهمیت قائل است. به همین خاطر کلیه محصولات باکیفیت خود را از طریق سایت mahimen در دسترس همه شما هم‌وطنان عزیز در سراسر ایران قرار می‌دهد. برای تهیه تجهیزات موردنیاز خود یا کسب اطلاعات بیشتر با یکی از شماره تلفن‌های ۰۹۱۳۳۶۶۴۴۱۳ - ۰۹۱۲۰۱۳۱۰۴۴ - ۰۳۱۳۲۲۲۲۲۷۷ تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید