واردات خودرو آزاد شد بالاخره !!

کدخبر: ۵۳۴۴۰۲
همانطور که می دانید، طی سال های اخیر واردات خودرو به داخل کشور عزیزمان ایران متوقف شده بود که این موضوع افراد بسیاری را مورد آزار قرار می داد و زمینه آزرده خاطر شدن ایرانیان را فراهم می ساخت.
واردات خودرو آزاد شد بالاخره !!

اما باید بگوییم بالاخره واردات خودرو های خارجی به داخل کشور آزاد شد که البته قوانینی در این راستا برای واردکنندگان تعیین گردیده است. اگر می خواهید با شرایط واردات خودرو خارجی در سال 1401 و ترخیص لوازم یدکی خودرو از گمرک بیش تر آشنا شوید، به شما توصیه می کنیم تا انتها با ما همراه بمانید.

بررسی نحوه عرضه خودرو های وارداتی خارجی

یکی از موضوعاتی که می بایست به آن توجه داشته باشید، نحوه عرضه خودرو های وارداتی خارجی است. واردکنندگان می بایست خودرو ها را با قیمت پایه به دست مشتری ها برسانند، زیرا خودرو های وارداتی در بورس کالا کشف قیمت می شوند و مورد ارزیابی قرار می گیرند. مشتری ها می بایست خودروی خریداری شده خود را از نمایندگی های معتبر شرکت وارد کننده دریافت کنند تا مشکلی برایشان به وجود نیاید.

چه شرکت هایی قادر به وارد کردن خودروهای خارجی هستند؟

تنها شرکت هایی می توانند به واردات خودرو های خارجی بپردازند که مجوز واردات را از مسئولان مربوطه دریافت کرده باشند. در غیر این صورت، واردات خودرو در این شرکت ها به مشکل می خورد و واردکنندگان با ضرر های بسیاری مواجه خواهند شد. تاکنون شرکت های سایپا، پارس خودرو، ایران خودرو، بهمن موتور، معین خودرو، ایرتویا، مکث موتور، خودروسازی فردا، آرین موتور پویا، دیار خودرو، کرمان موتور و سایپا سیتروئن موفق به دریافت مجوز و شروع ثبت سفارش شده اند که مشتری ها می توانند به سفارش خودروی مدنظرشان از این شرکت ها بپردازند و از خرید خودرو های خارجی سودهای کلانی را به دست آورند. ترخیصکار خودرو می تواند به راحتی خودرو ها را از گمرک ها خارج کرده و سریعا محصولات را به دست مشتری ها برساند.

بررسی شرایط جدید واردات خودرو در سال 1401

وارد کنندگان برای آنکه بتوانند به راحتی واردات خودرو های خارجی را انجام دهند، می بایست شرایط و قوانینی را مد نظرشان قرار دهند که از مهم ترین شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولویت قرار دادن واردات خودرو های کم مصرف، برقی و هیبریدی

  • ارائه خدمات پس از فروش خودرو های خارجی برای مشتری ها

  • داشتن مجوز نمایندگی از خودروسازان خارجی

  • پرداخت عوارض گمرکی در ازای وارد کردن خودرو های خارجی

  • دریافت گواهی اسقاط خودروی معادل

  • تعیین سقف واردات خودرو توسط وزارت صمت

  • اعتبار 5 ساله موضوع واردات خودرو در قانون طرح ساماندهی

واردات خودرو در سال 1401

بررسی بازه قیمت خودرو های وارداتی

بسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند خودرو های وارداتی در چه بازه قیمتی به فروش می رسند؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم طبق گفته ها توسط صاحب نظران، قیمت خودروهای وارداتی بین 750 میلیون الی 1.5 میلیارد تومان خواهد بود. خودرو های خارجی وارد شده رقابت تنگاتنگی با خودرو های چینی خواهند داشت و مشتری ها می بایست با اطلاعات کافی به انتخاب خودرو های وارداتی خارجی و چینی بپردازند تا با مشکلی روبرو نشوند.

آیا خودرو های شاسی بلند در سال 1401 وارد می شوند؟

باید بگوییم واردات خودرو های شاسی بلند فعلا متوقف است و واردکنندگان ملزم اند تا خودرو های دیگر را به بازار ایران وارد نمایند. مشتری ها نیز می توانند از خودرو های موجود یک نوع و مدل مناسب را انتخاب کرده و به خریداری آن ها بپردازند. اگر می خواهید با کلیات طرح واردات خودرو در سال 1401 بیش تر آشنا شوید، ما را در ادامه همراه کنید.

بررسی کلیات طرح واردات خودرو

پیش از آن که بخواهید به وارد کردن خودرو های خارجی بپردازید، می بایست به بررسی کلیات طرح واردات خودرو در سال 1401 بپردازید که در ادامه برایتان به طور کامل و جامع شرح خواهیم داد:

  • تمامی افراد حقیقی و حقوقی قادر به صادرات خودرو و تجهیزات آن خواهند بود.

  • میزان سوخت خودرو های وارداتی باید حتما توسط وزارت صمت مشخص گردد.

  • تعداد مجاز خودرو های وارداتی باید توسط وزارت صمت تعیین شود.

  • افرادی که نمایندگی فروش برند های خارجی را دارند قادر به وارد کردن خودرو های خارجی نخواهند بود و می بایست از این اقدام صرف نظر کنند.

  • نحوه خدمات پس از فروش خودرو های وارداتی می بایست توسط وزارت صمت تعیین شود.

  • حمایت شدن واردکنندگانی که می خواهند با واردات خودرو به انتقال فناوری بپردازند توسط وزارت صمت.

بررسی نحوه ترخیص خودرو از گمرک و بهترین شرکت برای ترخیص خودرو های وارداتی

معمولا شرکت هایی که خدمات ترخیص کالا را انجام می دهند، ترخیص خودرو های وارداتی را بر عهده می گیرند و شرکت های واردکننده برای ترخیص هر چه سریع تر محصولات شان، می توانند از این مجموعه ها کمک بگیرند. یکی از محبوب ترین شرکت و سایت ترخیص کالا که سال های متوالی است به فعالیت می پردازد، سایت بازرگانی صباغی زاده نام دارد. این مجموعه توانسته با رزومه فوق العاده خود، مشتری های بسیاری را به سمت خود سوق دهد و در نتیجه رضایت آن ها را به دست آورد.

اگر می خواهید به ترخیص کالا بین المللی در گمرک های سراسر کشور بپردازید، می توانید به بازرگانی صباغی زاده مراجعه کرده و از خدمات متنوع و بی نظیر آن ها بهره مند گردید. بعضی از واردکنندگان ممکن است با خود بپرسند این مجموعه به ترخیص کالا از گمرک خرمشهر می پردازد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، بازرگانی صباغی زاده خدمات ترخیص کالا در تمامی گمرک های کشور به مشتری های خود ارائه می دهد.

واردات ماشین

سخن پایانی

همانطور که تا به الان متوجه شده اید، آزادسازی واردات خودرو های خارجی به تصویب رسیده است و شرکت های بسیاری به شروع ثبت سفارش پرداخته اند. به همین خاطر، در این قسمت سعی کردیم تا شما را به طور کامل و جامع با نحوه واردات خودرو های خارجی و بهترین شرکت ترخیص کالا آشنا نماییم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را در این باره برطرف کرده و در صورت تمایل به شرکت ثبت سفارش واردات مراجعه فرمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید