فعالیت‌ های شرکت حسابداری به چه صورت است؟

کدخبر: ۵۴۷۲۲۷
اگر دارای یک کسب و کار هستید، احتمالا تاکنون با شرکت‌هایی تحت عنوان شرکت حسابداری مواجه شده‌اید و این سوال ذهن‌تان را به خود مشغول ساخته که فعالیت‌های شرکت حسابداری به چه صورت است؟
فعالیت‌ های شرکت حسابداری به چه صورت است؟

 در واقع هدف اصلی از چنین پرسشی رسیدن به موضوع فعالیت چنین شرکت‌هایی است! یا به بیان ساده‌تر می‌خواهید بدانید که این شرکت به چه منظوری تشکیل یافته است که طبیعتا با توجه به ماهیت فوق‌العاده مهم امور حسابداری در رشد و توسعه کسب و کارها و همچنین مسئله مهم پرداخت مالیات‌ها که یک امر فوق‌العاده حساس بوده و یک خطای سهوی در محاسبه و پرداخت آن نیز می‌تواند نتایج بسیار زیان باری را من جمله محکومیت‌ های مالی و جزایی را در پی داشته باشد، شناخت شرکت‌های حسابداری و حوزه فعالیت آن‌ها به یک نیاز مبرم و اساسی برای شرکت‌های تجاری و به طور کلی کسب و کارها تبدیل شده است و دقیقا منطبق با همین میزان اهمیت، ما این مطلب را به بررسی فعالیت‌ های شرکت حسابداری اختصاص داده‌ایم؛ بنابراین، اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مروری بر ماهیت شرکت حسابداری

قبل از آن که بتوانیم به بحث فعالیت‌ های متنوع شرکت‌ های حسابداری وارد شویم، ضرورت دارد مروری اجمالی بر ماهیت خود این شرکت‌ها داشته باشیم؛ چراکه هسته مرکزی انواع فعالیت‌های این قبیل شرکت‌ها دقیقا در تعریف ماهیت آن‌ها نهفته است و آشنایی با آن می‌تواند در ارزیابی میزان اهمیت کمک گرفتن از این شرکت‌ها بسیار مفید و موثر واقع شود. شرکت حسابداری به بیان ساده نوع خاصی از شرکت است که به صورت تخصصی به انجام و ارائه خدمات حسابداری از قبیل امور مالی، مالیاتی و حسابداری می‌پردازد.

اصولا کسب و کارهای نوپا به دلیل کمبود فضا و همچنین  محدودیت‌های موجود در اختصاص بودجه برای استخدام یک حسابدار به سراغ شرکت‌ های حسابداری می‌روند؛ چراکه بهره‌بردن از خدمات چنین شرکت‌هایی مسلما دارای هزینه‌های مقرون به صرفه‌تری در مقایسه با استخدام یک حسابدار است. ناگفته نماند کمک گرفتن از شرکت‌ های حسابداری فقط به استارت‌آپ‌ها اختصاص نداشته و شرکت‌ها و نهادهای بزرگ نیز به دلیل پیچیدگی و گستردگی امور حسابداری خویش از این شرکت‌های ارائه کننده خدمات حسابداری معتبر نظیر رایان محاسبان کمک می‌گیرند.

با توجه به تعریف ارائه شده از شرکت‌های حسابداری، حوزه فعالیت این شرکت‌ها به 3 بخش اصلی تقسیم می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

خدمات حسابداری و مالی

عدم توجه به امور مالی یک کسب و کار را می‌توان از دلایل اصلی و قطعی شکست آن به شمار آورد. خدمات مالی به طور کلی به آن دسته از فعالیت‌هایی اطلاق می‌گردد که در راستای سازماندهی امور مالی کسب و کار بسیار مهم هستند. به بیان ساده‌تر، خدمات مالی اصولا ارتباط مستقیمی با امور اقتصادی یک کسب و کار نظیر ارزیابی هزینه‌ها، سرمایه، بدهی‌ها، تسهیلات، میزان درآمد و غیره دارند. از خدمات حسابداری مختلف ارائه شده از جانب شرکت‌های حسابداری معتبر می‌توان به مواردی همچون تحلیل تکنیکال مالی، تهیه گزارشات افزایش سرمایه، تحلیل گزارشات مدیریتی، تحلیل مقایسه‌ای ارقام واقعی با بودجه، تهیه ترازنامه و دفاتر قانونی، تجزیه و تحلیل حساب‌ها، ارائه گزارشات سود و زیان، تهیه گزارشات مالی معاملات و غیره اشاره کرد.

خدمات مالیاتی و ثبتی

مالیات یکی از منابع درآمدی دولت‌ها به شمار می‌آید و دقیقا به همین علت بسیار مورد توجه قانون‌گذاران قرار گرفته و برای عدم پرداخت یا تخلف در پرداخت آن، جزاهای نقدی و کیفری بسیار سنگینی وضع گردیده است و حتی یک اشتباه سهوی و کوچک در ارزیابی میزان آن نیز می‌تواند به محکومیت‌ های مالی و جزایی منتهی گردد. این مسئله به هنگامی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانید در حوزه پرداخت مالیات‌ها ما با تعدد دستورالعمل‌ها و قوانین مالیاتی مواجه هستیم که کار ارزیابی و محاسبه میزان مالیات را برای افراد مبتدی و تازه‌کار بسیار دشوار می‌سازد.

این درحالی است که برخی شرکت‌ های حسابداری معتبر همچون رایان محاسبان با داشتن 21 سال تجربه کاری در زمینه ارائه خدمات مالیاتی و برخورداری از تیم وکلای مالیاتی قدرتمند به راحتی می‌توانند در این مسیر به شما کمک نمایند. از خدمات مالیاتی ارائه شده از جانب این شرکت می‌توان به مواردی همچون بررسی و رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی، ارائه راهکار های مالیاتی جهت کاهش مالیات، ارائه مشاوره‌ های تخصصی در حوزه استفاده از معافیت‌های مالیاتی، ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی، تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیات حقوق، ارائه مشاوره برای کاهش مالیات و غیره اشاره کرد.

خدمات حسابرسی و اداری

یکی از پارامترهای اصلی دخیل در رشد کسب و کارها، مدیریت اصولی و صحیح امور اقتصادی آن کسب و کار است؛ چراکه سرمایه در گردش و همچنین نقدینگی کسب و کارها کاملا به آن وابسته بوده و کم توجهی نسبت به این امور می‌تواند تجربه تلخ ورشکستگی را برای این کسب و کار به ارمغان آورد! نگاهی به تاریخچه کسب و کارهای شکست خورده می‌تواند دلیل خوبی برای چنین ادعایی باشد؛ چراکه همواره از اختلاس و متمرکز نبودن نقدینگی به عنوان عامل اصلی نابودی کسب و کارها یاد می‌شود و این اشتباهات نیز تنها در صورتی رخ می‌دهد که نظارت دقیق و کافی بر روی نقدینگی صورت نگیرد!

این درحالی است که شرکت رایان محاسبان با ارائه خدمات حسابرسی که در واقع به معنای مدیریت سرمایه کسب و کار با انجام محاسبات و نظارت بسیار دقیق است، از رخ دادن چنین اتفاقات ناخوشایندی جلوگیری می‌کند. به طور کلی از خدمات حسابرسی ارائه شده از سوی این شرکت می‌توان به خدماتی نظیر ارائه گزارشات حسابرسی داخلی، عملیاتی، بودجه، تهیه گزارشات فصلی، محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل، ارائه گزارشات حسابرسی افزایش سرمایه و غیره اشاره کرد.

رایان محاسبان؛ معتبرترین شرکت حسابداری فعال در ایران

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، در حال حاضر استفاده از خدمات شرکت‌های حسابداری به دلیل نقش کلیدی آن‌ها در رشد یک کسب و کار به یک نیاز مبرم و اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. این شرکت‌ها با انجام خدمات مختلف حسابداری، مالی و مالیاتی تمامی مسائل و مشکلات پیچیده حسابداری که اصولا کسب و کارهای نوپا یا شرکت‌ها و نهادهای بزرگ همچون بیمه و تامین اجتماعی با آن درگیر هستند را برطرف می‌سازند.

در انتخاب شرکت‌ های حسابداری توجه به سابقه فعالیت، امری بسیار مهم تلقی می‌گردد و در میان شرکت‌ های فعال در این حوزه، شرکت رایان محاسبان را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و باتجربه‌ترین شرکت‌ های فعال در حوزه ارائه خدمات حسابداری به شمار آورد که دارای تیم حسابداری بسیار قدرتمند بوده و غالب نیاز های شرکت‌ های تجاری و غیرتجاری را در زمینه حسابداری، مالیاتی و حسابرسی برطرف می‌نماید؛ بنابراین، اگر شما هم به دنبال یک شرکت حسابداری معتبر برای انجام امور حسابداری خویش می‌گردید، توصیه ما به شما این است که حتما سر به مجموعه رایان محاسبان بزنید و از خدمات منحصر به‌ فرد این مجموعه با تجربه بهره ببرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید