هشدار به افرادی که آب از دستگاه تصفیه می‌نوشند

کدخبر: ۵۵۸۰۹۷
استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب برای اطمینان از مصرف آب سالم امری ضروری است. شاید بپرسید مگر آب تصفیه شده در تصفیه خانه‌های شهری باز هم نیاز به تصفیه مجدد دارد؟
هشدار به افرادی که آب از دستگاه تصفیه می‌نوشند

 در پاسخ به این سوال باید گفت آب تصفیه شده در تصفیه خانه‌های شهری، ممکن است هنوز هم دارای آلاینده‌هایی باشند و علاوه بر این در مسیر رسیدن به محل مصرف نیز می‌توانند از طریق آلاینده‌هایی مانند زنگار لوله‌ها مجددا آلوده شوند.

بنابراین ضروری است که برای اطمینان از سلامت آب، در محل مصرف با استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب آن را مجددا تصفیه و سپس مورد استفاده قرار داد. فیلتر آب آبین و دیگر محصولات و مواد شیمیایی تصفیه آب همه به منظور تصفیه و خالص سازی آب استفاده می شوند. اما هم چنان مهم است که، این فیلترها و مواد شیمیایی به درستی انتخاب شوند و از کیفیت لازم برای فیلتراسیون آب برخوردار باشند.

در انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب نیز باید دقت لازم را داشته باشید، زیرا در صورتی که دستگاه و فیلترهای آن کیفیت لازم را نداشته باشند و یا مطابق با نیاز شما نباشند، نه تنها تاثیر مثبت در تصفیه و خالص‌سازی آب ندارند، بلکه می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی نیز شوند.

بنابراین ضروری است که در درجه اول دستگاه تصفیه آب مطابق با نیاز شما تهیه شده باشد و در درجه دوم از فیلترها و قطعات با کیفیت و اصل در ساخت آن استفاده شده باشد. در نتیجه تنها خرید دستگاه تصفیه آب برای اطمینان از کیفیت آبی که مصرف می‌کنید کافی نیست و نیاز دارید که در انتخاب دستگاه تصفیه آب دقت لازم را داشته باشید.

از دستگاه تصفیه آب مطمئن استفاده کنیم

در صورتی که دستگاه تصفیه آب متناسب با نیازمان را انتخاب کنیم و از کیفیت و اصالت فیلترها و قطعات آن نیز اطمینان داشته باشیم، می‌توان گفت که دیگر هیچ نگرانی بابت سلامت آب نداریم. به غیر از این که فیلترهای دستگاه را به موقع تعویض کنیم و در صورت برزو هر گونه مشکل در عملکرد و ساختار دستگاه سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

از-دستگاه-تصفیه-آب-مطمئن-استفاده-کنیم

دستگاه تصفیه آب مطمئن برای شما دستگاهی است که هم متناسب با نیاز و مقدار مصرف آب در شبانه روز باشد و هم از قطعات و فیلترهای با کیفیت ساخته شده باشد. 

برای خرید دستگاه تصفیه آب با کیفیت و مطمئن تنها کافی است، ابتدا بررسی‌های لازم برای انتخاب یک دستگاه متناسب با نیاز خود را انجام دهید. سپس با کارشناسان تصفیه آب شرکت‌های معتبر برای انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب مناسب مشورت کنید، تا بهترین انتخاب متناسب با نیازتان را برای خرید دستگاه تصفیه آب داشته باشید.

فیلتر آب و دستگاه تصفیه آب آبین همه از برندهای معتبر و با کیفیت هستند که، تضمین کننده کیفیت آب تولید شده می‌باشند. برای خرید دستگاه‌ها و فیلترهای تصفیه آب آبین می‌توانید از طریق شماره‌های ثبت شده در سایت abin با کارشناسان این وب سایت ارتباط داشته باشید.

موادی که در تصفیه آب سالم نقش دارند

در فرایند تصفیه آب در دستگاه‌های تصفیه آب در مقیاس‌های مختلف خانگی، نیمه‌صنعتی و صنعتی علاوه بر فیلترها، مواد شیمیایی مختلف نیز نقش بسیار مهمی دارند. از مهم‌ترین مواد شیمیایی تصفیه آب می‌توان به کربن اکتیو اشاره کرد. برخی از مهم‌ترین مواد شیمیایی تصفیه آب که در مقیاس‌های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، شامل موارد زیر می‌شوند:

کربن فعال

کربن فعال یا کربن اکتیو از پر استفاده‌ترین مواد شیمیایی در تصفیه آب است که، برای همه مقیاس‌های تصفیه آب از خانگی تا صنعتی کاربرد دارد. کربن اکتیو مساحت سطحی زیادی را ایجاد می‌کند و قابلیت جذب آلاینده‌های آب را بر عهده دارد. مقدار کمی از این ماده می‌تواند مقدار زیادی از آلاینده های آب را جذب کند، بنابراین از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می‌باشد. کربن در مقیاس‌های مختلف تصفیه آب به شکل‌های زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

فیلتر کربن فعال خانگی

در مقیاس خانگی از فیلترهای کربن فعال 10 اینچ که معمولا از نوع کاتریجی هستند استفاده می‌شود. این فیلترها با کربن فعال به شکل گرانول یا بلاک پر شده‌اند.

کربن-فعال

فیلتر کربن فعال نیمه صنعتی

در مقیاس نیمه‌صنعتی نیز مشابه تصفیه آب خانگی از فیلترهای کربن فعال گرانول یا بلاک اما با سایز و ظرفیت بیش‌تر استفاده می‌شود. فیلترهای کربنی نیمه‌صنعتی با عنوان فیلتر کربن اسلیم نیز شناخته می‌شوند.

فیلتر کربن فعال صنعتی

فیلتر کربن صنعتی به طور کلی متفاوت است. فیلتر کربنی در دستگاه تصفیه آب صنعتی، از مخزن و کربن فعالی که داخل آن ریخته می‌شود تشکیل شده است. بستر کربن باعث حذف آلاینده‌های آب می‌شود و آب تصفیه شده از انتهای مخزن خارج می‌شود تا به دیگر مراحل فیلتراسیون وارد شود.

قیمت کربن فعال به نوسانات قیمت ارز در کشور وابسته است. بنابر این در صورت نیاز به خرید کربن اکتیو باید قیمت به روز محصول مورد نظرتان را به صورت به روز استعلام بگیرید.

سیلیس

سیلیس یا شن در مخزن فیلتر شنی برای از بین بردن کدورت و ذرات معلق درشت آب کاربرد دارد. سیلیس دانه‌بندی‌های مختلفی دارد که، برای حذف ذرات معلق درشت با اندازه‌های مختلف کاربرد دارند.

رزین سختی گیر

رزین سختی گیر تبادل یونی برای از بین بردن سختی آب در پیش تصفیه دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانه‌های رزین با اجرای فرایند تبادل یونی، باعث تعویض یون@های فرم یونی رزین با یون‌های عامل سختی آب شامل منیزیم و کلسیم می‌شوند.

آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت در تصفیه و فیلتراسیون آب کاربردی ندارد، اما در تصفیه آب صنعتی یکی از مواد شیمیایی ضروری به حساب می‌آید. چرا که وظیفه حفاظت از فیلترهای ممبران در برابر رسوبات ناشی از املاح آب را بر عهده دارد. آنتی اسکالانت ساختاری دارد که، باعث چسبیدن ذرات آلاینده به خود شده و از ته‌نشین شدن آنها و گرفتگی فیلتر ممبران جلوگیری می‌کند.

قیمت آنتی اسکالانت‌ها که اغلب از برندهای وارداتی هستند، به قیمت ارز وابسته است. در صورتی که قصد خرید این محصولات را دارید، برای دریافت قیمت آنتی اسکالانت به صورت به روز می‌توانید با کارشناسان آبین در ارتباط باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید