با این ترفندها سفر استانبول ارزان‌تری خواهید داشت

کدخبر: ۵۶۳۲۷۱
سفر به استانبول شما را با آثار باقی‌مانده از امپراتوری‌های بزرگ دنیا مثل امپراتوری روم شرقی، بیزانس و عثمانی آشنا می‌کند.
با این ترفندها سفر استانبول ارزان‌تری خواهید داشت

  با بازار گردی در این شهر می‌توانید سوغاتی و کالاهای جذابی را خریداری کنید. کافه‌ها و رستوران‌های این شهر نوشیدنی‌ها و غذاهای خوش‌مزه‌ای را به شما ارائه می‌کنند. اگرچه که جاذبه‌های دیدنی شهر استانبول ترغیب‌کننده هستند، اما شاید گرانی یا هزینه‌های سفر به این شهر باعث شود که نتوانید این سفر جذاب را در تعطیلات پیش روی خود داشته باشید.

 اما هیچ مشکلی بدون راه‌حل نیست و شما با رعایت برخی از ترفندها می‌توانید سفر ارزان‌قیمتی را به شهر تاریخی و جذاب استانبول داشته باشید.

 نکات و ترفندهای لازم برای سفر ارزان‌قیمت به استانبول

 اگر بخواهیم نکات و راه‌حل‌هایی که برای سفر ارزان‌قیمت به استانبول وجود دارد را به دو دسته کلی طبقه‌بندی کنیم، این ۲ دسته شامل موارد زیر خواهد شد:

  • نکاتی که قبل از سفر به استانبول می‌توان رعایت کرد.

  • نکاتی که در هنگام سفر به استانبول می‌توان رعایت کرد.

 قبل از سفر به استانبول می‌توانید برنامه سفر را طوری بچینید که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. به‌طور مثال می‌توانید موارد زیر را رعایت کنید:

  • تور استانبول ارزان را پیدا کنید.

  • فصل مناسبی به شهر استانبول سفر کنید.

  • هتل ارزان‌قیمتی را پیدا کنید.

  • با وسیله حمل‌ونقل ارزان‌قیمت‌تری به استانبول سفر کنید.

 مقالات متعددی را می‌توانید در فضای اینترنت پیدا کنید که درباره‌ی موارد بالا توضیح مفصلی را ارائه کرده‌اند. همچنین برای خرید تور، هتل و بلیط هواپیمای ارزان‌قیمت به استانبول می‌توانید به وب‌سایت و اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.

 اما در ادامه مقاله تمرکز را بر روی نکته دوم یعنی نکته‌ها و ترفندهای لازم برای استانبول گردی ارزان‌ ارائه خواهیم کرد. این ترفندها شامل کاهش هزینه‌ها در موارد زیر می‌شود:

  • بازار گردی

  • خورد و خوراک

  • گشت و گذار در شهر

  • بازدید از مکان‌های دیدنی و تفریحات

استانبول

 در ادامه برای هر کدام از موارد بالا پیشنهادمان را ارائه خواهیم کرد.

 چگونه با هزینه کم استانبول گردی کنیم؟

 خرید استانبول کارت

 یکی از ترفندهایی که با آن می‌توانید استانبول گردی ارزان‌قیمتی را تجربه کنید، خرید استانبول کارت است. استانبول کارت را می‌توانید از دکه‌ها، دستگاه‌ها یا سوپرمارکت‌های شهر استانبول تهیه کنید. مزیت‌های خرید استانبول کارت را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  1. هزینه‌های حمل‌ونقل شما کاهش پیدا می‌کند.

  2. یک راهنمای شبانه‌روزی آنلاین در اختیارتان قرار دارد.

  3. می‌توانید از تفریحات و موزه‌های رایگان سطح شهر استانبول که در کارت شما تعریف‌شده است، استفاده کنید.

  4. سرویس رایگان از فرودگاه تا هتل استانبول در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 نکته: استانبول کارت خود را می‌توانید با پرداخت پول بیشتر شارژ کنید.

 صحبت به زبان ترکی

 به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل‌ از سفر به شهر استانبول کمی روی زبان ترکی خود کار کنید تا بتوانید در سفر با مردم محلی این شهر به زبان ترکی صحبت کنید. آشنایی با زبان ترکی به شما کمک می‌کند تا در هنگام خرید سوغاتی با چانه‌زنی بتوانید تخفیف بگیرید. همچنین با پرس‌وجو از مردم محلی می‌توانید خدمات و امکاناتی را در شهر استانبول پیدا کنید که قیمت آن‌ها ارزان‌تر است. همچنین آشنایی به زبان ترکی به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی بتوانید قیمت محصولات و خدمات این شهر را بخوانید، بپرسید و جواب مردم را متوجه شوید تا ارزان‌ترین کالا را برای خود انتخاب کنید.

 تفریحات و مکان‌های دیدنی رایگان استانبول

 اگر بلیط تبریز استانبول را رزرو کرده اید اما پول کافی برای پرداخت هزینه‌های مربوط به تفریحات و مکان‌های دیدنی استانبول را ندارید، می‌توانید نسبت به تاریخ برگزاری برخی از جشنواره‌های این شهر مطلع شوید تا بتوانید به‌طور رایگان در آن‌ها حضور داشت باشید. همچنین در برخی از روزهای هفته می‌توانید از برخی از مکان‌های دیدنی و موزه‌های استانبول به طور رایگان دیدن کنید. در ادامه نام این مکان‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • موزه پرا استانبول

  • گالری هنر استانبول

  • موزه مدرن

  • موزه نقاشی و مجسمه‌سازی

  • مسجد زیرک استانبول

  • سالت گالاتا (گالری سالت استانبول)

رستوران‌های ارزان‌قیمت استانبول

 رستوران‌های ارزان‌قیمت استانبول

 یکی از تجربیات لذت‌بخشی که در سفر به شهر استانبول می‌توانید کسب کنید، امتحان کردن مزه غذاهای محلی ترکی است. اگر می‌خواهید هزینه‌های مربوط به خوراک خود را در شهر استانبول مدیریت کنید، می‌توانید به غذاخوری‌های محلی یا رستوران‌ها و کافه‌های ارزان‌قیمت این شهر مراجعه کنید. با مراجعه به این غذاخوری‌ها می‌توانید غذاهای محلی این شهر را با قیمت کمتری میل کنید. در ادامه نام برخی از غذاهایی که می‌توانید در رستوران‌های ارزان‌قیمت این شهر سفارش دهید را مشاهده می‌کنید:

  • کباب‌های ترکی

  • باقلوا و شیرینی‌های ترکی

  • سوپ عدس

  • مانتی

  • بورک

 رستوران سیناس گالاتا و حسین کوفته دو تا از رستوران‌های ارزان‌قیمت شهر استانبول هستند.

 استفاده از وسایل نقلیه عمومی

 یکی از مواردی که کمک شایانی به کاهش هزینه‌های استانبول گردی شما می‌کند، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است. همان‌طور در بخش استانبول کارت گفتیم، با خرید این کارت می‌توانید به‌راحتی از وسایل حمل‌ونقل عمومی شهر استانبول استفاده کنید. وسایل حمل‌ونقل موجود در این شهر شامل موارد زیر می‌شود:

  • اتوبوس

  • تاکسی

  • مترو

  • تراموا

  • دولموش

 اما اگر تمایل داشتید هزینه‌های سفر خود را با رعایت نکات دیگری کاهش دهید و علاقه داشتید با خودرو در سطح شهر استانبول به گشت‌وگذار بپردازید، می‌توانید با ارائه پاسپورت و گواهی‌نامه بین‌المللی یک خودرو اجاره کنید.

فروشگاه‌های ارزان‌قیمت استانبول

 یکی از نکات مهمی که با رعایت آن می‌توانید تجربه لذت‌بخش‌تری را با کاهش هزینه‌های خود در شهر استانبول داشته باشید، پیدا کردن فروشگاه‌های ارزان‌قیمت استانبول است. با مراجعه به این فروشگاه ها می‌توانید سوغاتی ارزان‌قیمتی را برای دوستان و آشنایان خود خریداری کنید. البته لازم است که تنها به مسئله قیمت در هنگام خرید سوغاتی توجه نکنید و کیفیت محصول خریداری شده را نیز با دقت بررسی کنید. یکی از فروشگاه‌های استانبول که در آن می‌توانید کالاهای برند را با قیمت کمتری پیدا کنید، فروشگاه‌های اوت لت هستند.

 از دیگر مکان‌های ارزان‌قیمت برای بازار گردی در استانبول می‌توان به بازار بزرگ استانبول اشاره کرد. با مراجعه به این بازار علاوه بر مشاهده جاذبه‌های تاریخی آن می‌توانید محصولات و کالاهای جذاب و ارزان‌قیمتی را پیدا کنید. همچنین اگر اطلاع دقیقی از بازارهای محلی شهر استانبول داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید اجناس مورد نیاز خود را با قیمت کمتری خریداری کنید.

 جمع‌بندی

 سفر به استانبول می‌تواند تجربه لذت‌بخش، جذاب و در عین حال هیجان‌انگیز باشد اما به‌شرط آن‌که با ترفندها و نکات سفر ارزان‌قیمت به این شهر آشنا شویم. در این مقاله به این نکته اشاره کردیم که کاهش هزینه‌های مربوط به سفر به شهر استانبول می‌تواند در ۲ مرحله، قبل از سفر و در هنگام سفر، انجام شود. تمرکز این مقاله بر روی نکاتی بود که در هنگام گشت‌وگذار در شهر استانبول به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. امیدواریم که با رعایت این نکات بتوانید سفر لذت‌بخش و ارزانی را به شهر استانبول داشته باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید