مرکز تعویض فیلتر آب تصفیه کن خانگی تصفیه آسا

کدخبر: ۶۳۴۷۴۰
تصفیه آب یک نیاز اساسی و حیاتی است که برای سلامتی و رفاه انسان‌ها لازم است. آب شرب که روزانه مصرف می‌شود باید بدون هیچ گونه آلودگی و با کیفیت بالا در اختیار مردم قرار گیرد. برای تأمین این نیاز، بسیاری از خانواده‌ها از فیلترهای تصفیه آب خانگی استفاده می‌کنند.
مرکز تعویض فیلتر آب تصفیه کن خانگی تصفیه آسا

رپرتاژ آگهی: در این مقاله، به معرفی این مرکز تعویض فیلتر آب تصفیه کن خانگی و محصولات متنوع آن پرداخته خواهد شد. همچنین به مزایا و فواید استفاده از فیلترهای تصفیه آب خانگی و نکات مهمی که باید در نظر داشت، خواهیم پرداخت. این مقاله به خوانندگان علاقه‌مند به بهبود کیفیت آب شرب خانگی توصیه می‌شود تا اطلاعات لازم برای انتخاب و استفاده بهینه از فیلترهای تصفیه آب را در اختیار داشته باشند.

فیلتر های تصفیه آب خانگی، که املاح و رسوبات و مواد آلاینده را از آب حذف می کنند، پس از مدتی اشباع می‌شوند و باید تعویض شوند. تعویض به موقع فیلتر ها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا حفظ کارایی دستگاه را تضمین می‌کند. شرکت تصفیه آسا ارائه دهنده خدمات تعویض فیلتر‌های تصفیه آب است که می توانید از آنها برای انجام این عمل اصولی استفاده کنید. در اینجا مراحل و زمان تعویض فیلتر های تصفیه آب را شرح می دهیم.

مرکز تعویض فیلتر آب تصفیه کن خانگی تصفیه آسا

معرفی مراحل و فیلترهای تصفیه آب

در این جا می خواهیم مراحل و فیلتر ها ی دستگاه 6 مرحله ای تصفیه آب اسمز معکوس را شرح دهیم که بهترین روش برای از بین بردن سختی آب و املاح آن می باشد.

فیلتر مرحله ی اول پروپیلن

این فیلتر در قدم اول تصفیه آب وظیفه ی از بین بردن رسوبات را دارد. محفظه یا هوزینگ این فیلتر به صورت شفاف است که در ابتدا سفید رنگ می باشد اما با مرور زمان به رنگ قهوه ای در می آید. عدم تعویض به موقع فیلتر پروپیلن موجب رسوب گرفتگی شلنگ های آب، تجمع رسوبات در داخل کتری و ورود این رسوبات به فیلتر ممبران و مخزن و در نهایت باعث صدمه به کل دستگاه تصفیه می شود. هم چنین به دلیل این که فیلتر کارایی خود را از دست می دهد و نمی تواند رسوبات را از بین ببرد این مواد وارد بدن ما می شوند و بیماری هایی مثل سنگ کلیه را به وجود خواهند آورد. طول عمر مفید این فیلتر بستگی به میزان رسوبات داخل آب دارد.

فیلتر مرحله ی دوم کربن اکتیو یا گرانول

مواد تشکیل دهنده ی این فیلتر از پوست نارگیل است که به حذف کلر و مواد شیمیایی آب می پردازد. این فیلتر مزه ی آب را شیرین می کند و بوی بد آن را نیز از بین می برد. کلر یکی از مواد خطرناک آب شهری است که باید از آن حذف شود چرا که برای بدن بیماری های زیادی را ایجاد می کند. فیلتر کربن اکتیو هم چنین رنگ آب را شفاف می کند. تعوض به موقع این فیلتر باعث می شود تا فیلتر ممبران دستگاه صدمه ای نبیند.

فیلتر مرحله ی سوم کربن بلاک

این فیلتر شباهت زیادی به فیلتر کربن اکتیو دارد و مکل آن است. فیلتر کربن بلاک باقی مانده ی مواد شیمیایی آب که ابعاد ریز تری دارند را از بین می برد و در واقع کار پیش تصفیه ی آب را تمام می کند. فیلتر های مراحل 1 تا 3 دستگاه که پیش تصفیه نامیده می شوند باید به طور همزمان تعویض شوند.

فیلتر مرحله ی چهارم ممبران

اصلی ترین مرحله ی دستگاه تصفیه آب از نوع اسمز معکوس، مرحله ی چهارم یعنی ممبران می باشد. این فیلتر توسط فشار زیاد آب که از طیق پمپ ایجاد می شود، تمام املاح و ذرات آلوده ی آب تا قطر 0001/0 میکرون را حذف می کند و باعث می شود که سختی آب تا حد بسیار زیادی کاهش بیاید. عمر مفید فیلتر ممبران بستگی به جنس آب و سختی آن دارد. در هنگام تعویض آن از دستگاهی به نام TDS برای سنجش سختی آب استفاده می کنند و می فهمند که آیا زمان تعویض آن رسیده است یا خیر. در واقع هر زمان که طعم آب ورودی دستگاه با آب خروجی از آن یکی باشد تعویض این فیلتر رسیده است. البته عوض کردن به موقع فیلتر ها ی پیش تصفیه در عمر مفید ممبران تاثیر گذار است.

معرفی مراحل و فیلترهای تصفیه آب

فیلتر مرحله ی پنجم کربن خطی

پس از آن که آب از فیلتر ممبران عبور می کند وارد مخزن دستگاه می شود. به دلیل راکد ماندن آب در مخزن ممکن است کمی بو و مزه ی بد بگیرد. فیلر کربن خطی در مرحله ی پنجم کار نهایی تصفیه را انجام می دهد و بو و مزه ی بد آب را از بین می برد تا آبی کاملا زلال و خالص وارد فیلتر بعد شود.

فیلتر مرحله ی ششم مینرال یا مواد معدنی

این فیلتر معمولا پوسته ای زرد رنگ دارد که املاح مفید مثل کلسیم و پتاسیم و منیزیم و سدیم را که قبلا توسط ممبران دسگاه از بین رفته بود را دوباره به آب برگرداند. وجود این فیلتر در دستگاه بسیار مهم است چرا که بدون آن آب هیچ خاصیت مفیدی نخواهد داشت.

در دستگاه های اسمز معکوس با مراحل 7 الی 8 نیز سه فیلتر دیگر بنا به خواست مصرف کننده قرار می گیرند. فیلتر قلیایی در مرحله ی هفتم تصفیه وظیفه ی تنظیم سختی آب را دارد و آن را سرشار از آنتی اکسیدان می کند. فیلتر فرابنفش در مرحله ی هشتم دستگاه های فرابنفش باعث گند زدایی و ضدعفونی کردن آب می شود و در نهایت در دستگاه های اکسیژن ساز یک فیلتر مادون قرمز برای افزایش سطح اکسیژن آب قرار می گیرد. از برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی می توان به مینروا، سافت واتر و سی سی کا اشاره نمود که تمامی فیلترهای آنان در بازار ایران موجود می باشد.

زمان تعویض فیلتر های تصفیه آب

  • زمان تعویض فیلتر مرحله اول پروپیلن : هر چهار الی شش ماه

  • زمان تعویض فیلتر مرحله دوم کربن اکتیو:  هر چهار الی شش ماه

  • زمان تعویض فیلتر مرحله سوم کربن بلاک:  هر چهار الی شش ماه

  • زمان تعویض فیلتر مرحله چهارم ممبران: هر یک سال و نیم الی دو سال

  • زمان تعویض فیلتر مرحله پنجم پست کربن خطی: هر یک سال الی یک سال و نیم

  • زمان تعویض فیلتر مرحله ششم مینرال : هر یک سال الی یک سال و نیم

  • زمان تعویض فیلتر مرحله هفتم قلیایی : هر یک سال الی یک سال و نیم

  • زمان تعویض فیلتر مرحله هشتم آنتی باکتریال اکسیژن ساز : هر یک سال الی یک سال و نیم

زمان تعویض فیلتر های تصفیه آب

مرکز خرید اینترنتی فیلترهای تصفیه آب 

شرکت تصفیه آسا فیلترهای تصفیه آب خانگی تایوانی اصل را در ایران عرضه می کند و خرید فیلترهای تصفیه آب را برای راحتی مشتریان فراهم کرده است. شما می توانید با مراجعه به سایت تصفیه آسا، روش تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خود را مشاهده و فیلتر مورد نظر خود را آنلاین تهیه کنید. خدمات تعویض فیلتر این شرکت با قیمت مناسب و کیفیت بالا ارائه می شود. برای دریافت خدمات تعویض فیلتر، می توانید با کارشناسان فروش تصفیه آسا تماس بگیرید.

"لازم به ذکر است که تصفیه آسا در سراسر تهران و کرج خدمات تعویض در محل نیز ارائه مینماید ضمن این که تعویض صافی های دستگاه امری اصولی بوده و نیاز به کربن گیری، هواگیری و آب بندی کامل دستگاه میباشد پیشنهاد میکنیم در صورتی که در این زمینه تخصص و اطلاعات فنی ندارید درخواست خود را ثبت نموده تا در اسرع وقت امر شما انجام گردد."

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید