حمله تند نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ترامپ و عربستان‌سعودی؛

ویدئو/ کشور بزرگ‌مان «فاحشه عربستان سعودی» شده است!

کدخبر: ۲۷۸۵۵۹
اقتصادنیوز؛ «تولسی گابارد» یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در واکنش به اقدام ترامپ در وتوی مصوبه کنگره برای توقف حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی در جنگ یمن، با انتشار یک پیام ویدئویی، دولت ترامپ و حاکمان عربستان سعودی را به باد انتقاد گرفت. گابارد گفت ترامپ آمریکا را به «فاحشه عربستان سعودی» تبدیل کرده و حکومت عربستان سعودی را "سلطنت دیکتاتوری"، "اشاعه‌گر افراطی‌ترین و متعصبانه‌ترین قرائت از اسلام" و بزرگترین حامی گروه‌های تروریستی نظیر القاعده و داعش خواند.

به گزارش اقتصادنیوز؛ «تولسی گابارد» نماینده ایالت هاوایی در کنگره آمریکا در این پیام ویدئویی با عنوان «ترامپ "طرح جنگ قدرت‌ها" را وتو کرد تا اربابان سعودی را راضی کند» ضمن تقبیح این اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: ترامپ بار دیگر ثابت کرد که خدمتکار عربستان سعودی است. سلطنت مستبدی که سالانه میلیاردها دلار برای گسترش افراطی‌ترین و متعصبانه‌ترین شکل از اسلام در سراسر جهان هزینه می‌کند. همان تفکری که القاعده و دیگر گروه‌های جهادی را برانگیخته‌ است.

گابارد عربستان سعودی را حامی گروه‌های تروریستی القاعده و داعش دانست و ادامه داد: آنها با حمایت آمریکا یک جنگ مرگ‌بار در یمن به راه انداخته‌اند. ما (آمریکا) در این قتل عام که منجر به قحطی و رنج میلیون‌ها انسان شده است، شریکیم.

این نماینده کنگره کشتار ده‌ها هزار کودک و شهروند بی‌گناه را نتیجه حمایت ترامپ از سردمداران سعودی دانست و وعده داد که در صورت رئیس‌جمهور شدن برخلاف ترامپ به جای منافع دیکتاتورهای سعودی، منافع و ارزش‌های مردم آمریکا را در اولویت خود قرار دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید