«تولسی گابارد» نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰:

ترامپ کشور ما را تبدیل به «فاحشه» عربستان سعودی کرده است!

کدخبر: ۲۷۸۴۵۸
اقتصادنیوز: «تولسی گابارد» نماینده ایالت هاوایی در کنگره آمریکا و یکی از نامزدهای زن دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ با انتشار پیامی ویدیویی انتقادات تندی را به دلیل حمایت «دونالد ترامپ» از عربستان سعودی متوجه وی کرد. گابارد عربستان را «بزرگترین حامی القاعده» و دولت ترامپ را «فاحشه» این کشور خواند.
ترامپ کشور ما را تبدیل به «فاحشه» عربستان سعودی کرده است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «تولسی گابارد» با انتشار پیامی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی در واکنش به انتقاد دونالد ترامپ از «الهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا و ادامه حمایت‌های کاخ سفید از عربستان سعودی گفت: انتقاد رئیس جمهور ترامپ از الهان عمر کاملاً دو رویی بوده است.

وی گفت: ترامپ گفته که ما هرگز وقایع ۱۱ سپتامبر را فراموش نمی‌کنیم و این در حالی است که خود ترامپ بزرگترین حامی القاعده در سوریه بوده است. ترامپ کشور ما را تبدیل به «فاحشه» بزرگترین حامی القاعده یعنی عربستان سعودی کرده؛ کشوری که میلیاردها دلار را هزینه می‌کند تا تفسیر افراطی و خشونت‌آمیز خود از اسلام را در جهان گسترش دهد و این شبیه همان کاری است که القاعده و داعش و دیگر تروریست‌ها برای گسترش کارهای خود انجام می‌دهند.

ویدئو: فاحشه سعودی‌ها شده‌ایم! / حمله تند نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ترامپ و عربستان‌سعودی

تولسی گابارد پیشتر نیز با انتشار پیامی ویدئویی از اقدامات ترامپ در خصوص حمایت از بنیامین نتانیاهو و محمد بن سلمان و همچنین تروریست خواندن سپاه پاسداران ایران انتقاد کرده بود.

تولسی گابارد

*** درباره انتخابات آینده آمریکا بیشتر بخوانید:
«تولسی گابارد» کاندیدای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شد
فهرست نامزدهای حزب دموکرات برای مبارزه با ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰
ویدئو/ بررسی 10 کاندیدای احتمالی دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰
«برنی سندرز» رسماً وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شد
ویدئو/ چالش‌های دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا
«کامالا هریس» برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اعلام آمادگی کرد

به گزارش اقتصادنیوز؛ تولسی گابارد در سال 2002 از ایالت هاوایی به مجلس نمایندگان ایالتی راه یافت.  وی با داشتن 21 سال سن جوان ترین فردی بود که در تاریخ آمریکا توانسته‌بود به این نهاد راه یابد. وی در سال 2004 مجلس را ترک کرد و داوطلبانه به عنوان سرباز به عراق اعزام شد. در سال 2006 از این جنگ بازگشت و با سناتور «دنیل آکاکا» از ایالت هاوایی همکاری کرد و بار دیگر در سال 2009 به عراق بازگشت. 

از زمانی که تولسی گابارد در انتخابات مجلس نمایندگان سال ۲۰۱۲ انتخاب شد، برای مخالفتش ضد مداخله نظامی و تلاش برای براندازی دولت‌های خارجی آمریکا، شهرت یافته است. خانم گابارد که بازنشسته گارد ملی ارتش است، دو بار در خاورمیانه به خدمت گرفته شده است. در همین رابطه او احتمالا به‌خاطر همکاری‌هایش با بشار اسد با پرسش‌هایی روبه‌رو خواهد شد. در ۲۰۱۷ او بدون اطلاع دموکرات‌ها، به منظور ماموریت جست‌وجوی اطلاعات با رئیس‌جمهوری سوریه دیدار کرد. او یکی از حامیان باقی ماندن بشار اسد در قدرت بود. 

تولسی گابارد

گابارد گفته است سیاستمداران قدرتمند توجهی به برادران و خواهران ما در ارتش که قربانی چنین جنگ هایی می شوند و خانواده های آنها توجهی ندارند. آنها تاوان چنین جنگ هایی را می پردازد. در حقیقت، هر یک از شهروندان آمریکایی تاوان چنین جنگ هایی را که از زمان حملات 11 سپتامبر چند تریلیون دلار هزینه داشته است، می پردازد. 

گابارد به عنوان فردی که سابقه خدمت در ارتش آمریکا را دارد گفت، در صورت پیروزی در انتخابات «ارزش های سربازی» خود را به کاخ سفید می آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید