واکنش امام جمعه اصفهان به اعتراضات این شهر

کدخبر: ۲۳۰۰۵۵
اقتصادنیوز:‌ سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان گفت: راه افتادن در خیابان ها برای اعتراض به مسائل و مشکلات اقتصادی عاقلانه نیست زیرا این رفتارها می تواند مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد.
واکنش امام جمعه اصفهان به اعتراضات این شهر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ ' سید یوسف طباطبایی نژاد ' در خطبه های نماز جمعه اصفهان که در مصلای بزرگ اصفهان برگزار شد با اشاره به مسائل پیش آمده در یک هفته اخیر، افزود: دشمن قصد دارد با اعمال تحریم ها و استفاده از راه های مختلف به اقتصاد کشورمان ضربه بزند و با نا امید کردن مردم آنها را به خیابان ها بکشاند و ایجاد آشوب کند.

وی با تاکید بر اینکه همه این موارد در دستور کار دشمن است، ادامه داد: بسیاری از مردمی که در روزهای اخیر تجمع کردند مطالبات به حقی درباره گرانی ها، تورم و مالیات داشتند اما عده ای نیز از جاهای دیگر آمده بودند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه راه افتادن در خیابان برای افرادی که حرف های به حق دارند، معنا ندارد مگر برای شیاطین، گفت: این مسائل و مشکلات را همه بالادستی ها می دانند و شما آنها را به چه کسانی می خواهید بگویید.

طلاطبایی نژاد با بیان اینکه دولت در مسئله ارز و فروش سکه اشتباه کرد و باعث ایجاد بسیاری از مشکلات شد، افزود: رهبر معظم انقلاب در نامه ای به رئیس جمهوری از وی خواسته است تا گزارشی درباره فروش ارز و سکه خدمت ایشان ارائه کند.

وی ادامه داد: دو تَن از علما یعنی آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله نوری نیز به دولت پیام دادند و مجلس شورای اسلامی نیز سوالاتی را از رئیس جمهوری مطرح کرده که وی باید به آنها پاسخ دهد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، دولت، علما و مجلس به دنبال بر طرف شدن مشکلات مردم هستند، تصریح کرد: دولت باید اشتباهات خود را بررسی و آنها را رفع کند.

به گفته وی زمانیکه بسیاری از نخبگان و نمایندگان مجلس اعتقاد دارند که تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند لازم است که این کار صورت گیرد زیرا آنها موفق نبودند.

طباطبایی نژاد همچنین تاکید کرد که ارز مسافرتی حتی برای سفر حج نیز باید قطع شود و فقط برای موارد خاص مانند بیماران و دانشجویان پرداخت شود.

وی همچنین خواهان جلوگیری از تخصیص ارز دولتی برای واردات کالاهای غیر ضروری یا کالایی که مشابه آنها در داخل تولید می شود، شد و تاکید کرد: اگر مردم احساس کنند که حکومت و دولت سعی دارند وضعیت کشور را بهتر کنند و دولت دقت کند که اشتباه نکند و جلوی قاچاق و تبعیض را بگیرد، با سختی ها می سازند همانطور که با جنگ، ساختند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مردم حرف های به حقی درباره مسائل اقتصادی امروز می زنند، افزود: من از اداره مالیات خواسته ام که به مردم سخت گیری نکنند و کرامت انسانی آنها را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افرادی به دستور کانال های تلویزیونی در خیابان ها به راه می افتند، از خانواده ها خواست که به هیچ عنوان به فرزندان خود اجازه شرکت در این محافل را ندهند.

طباطبایی نژاد همچنین به بخشی از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس این سخنان، قضاوت هایی مبنی بر اینکه بنده طرفدار سرمایه داران و سکه خَرها یا سکه خورها هستم، صورت گرفته است.

امام جمعه اصفهان در خطبه های هفته گذشته نماز جمعه درباره خواست برخی افراد برای برخورد با خریداران سکه و طلا گفته بود: آنها جرمی مرتکب نشده اند دولت برای تامین مالی کشور اقدام به فروش سکه کرده و آنها نیز خریده اند و آن را از کشور نیز خارج نکرده اند. یا من این سخنان را با عجله گفتم یا عده ای به خوبی آنها را گوش نکردند که چنین قضاوت هایی صورت گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید