کاهش عرضه این نوع گوشت‌ها در کشتارگاه‌ها

کدخبر: ۶۴۷۵۴۰
اقتصادنیوز: حجم عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به اسفند ۱۴۰۲ در حدود ۲۳ درصد کاهش داشته است.
کاهش  عرضه این نوع گوشت‌ها در کشتارگاه‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، یکی از برنامه‌های پیش بینی شده امسال وزارت جهاد کشاورزی ترمیم گله‌های مولد است تا التهاب بازار تقاضا فروکش کند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران فروردین ماه عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور به ۲۹ هزار و ۵۴۰ تن رسید.

بر اساس نتایج این طرح، سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است. به این ترتیب گوشت گاو و گوساله با ۱۶ هزار و ۸۲۵ تن، ۵۷ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است.

گوشت گوسفند و بره با ۱۰ هزار و ۱۷۹ تن، بز و بزغاله با یک هزار و ۷۷۷ تن و سایر انواع دام با ۷۵۹ تن، به‌ترتیب ۳۴.۵ درصد، ۶ درصد و ۲.۵ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

کاهش عرضه نسبت به سال گذشته

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در فروردین ۱۴۰۳ با ماه مشابه سال ۱۴۰۲ نشان‌دهنده کاهش ۲۵ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار تولید گوشت در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۲ برای گوسفند و بره ۳۱ درصد، برای بز و بزغاله ۱۸ درصد، برای گاو و گوساله ۲۳ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۲۶ درصد کاهش و برای شتر و بچه‌شتر ۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به ماه قبل (اسفند ۱۴۰۲) در حدود ۲۳ درصد کاهش داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی