سیگنال مثبت واشنگتن به بازار سهام/ صعود تاریخی نزدیک است؟

کدخبر: ۶۴۷۵۷۱
اقتصادنیوز: انتشارهای داده‌های مبنی بر افت تورم آمریکا در ماه آوریل و درآمدهای قوی شرکت‌ها سبب شد شاخص "داو جونز" به بالاترین حد تاریخی خود صعود کند.
سیگنال مثبت واشنگتن به بازار سهام/ صعود تاریخی نزدیک است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شاخص میانگین صنعتی داو جونز برای اولین بار در تاریخ 128 ساله‌اش بالای 40 هزار واحد بسته شد؛ نقطه عطفی که با ادامه روند صعودی بازار سهام رقم خورد.

به نوشته بلومبرگ، این شکست ناگهانی در آخرین لحظات معاملات رقم خورد. به دنبال انتشار گزارش‌های مربوط به تورم که امیدها از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تقویت کرد، سهام، طولانی‌ترین هفته صعودی خود را از ماه فوریه به ثبت رساند. درآمدهای قوی نیز در افزایش سودها نقش داشته است، به‌طوری که تمرکز اکنون به سمت نتایج شرکت انویدیاست که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. درحالی که رشد سهام در طول دو روز گذشته سرعت خود را از دست داد، بازار همچنان آماده ثبت بهترین ماه خود در سال 2024 است.

به اعتقاد یک تحلیلگر بازار، بازار روند صعودی خود را حفظ خواهد کرد، و اگر شرایط ایده آل اقتصادی ادامه پیدا کند، زمینه برای حرکت داو جونز تا 42500 واحد تا پایان سال جاری فراهم خواهد بود.

شاخص S&P 500 نیز به 5300 واحد رسید. "شاخص نگرانی وال استریت"، VIX نیز fi کمتر از 12 واحد کاهش پیدا کرد، که کمترین میزان آن از نوامبر 2019 محسوب می‌شود. "سهام مگاکپ" اما عملکردهای مختلفی داشتند، به‌طوری که سهام تسلا رشد کرد، ولی انویدیا کاهش یافت. سهام "شرکت گیم استاپ" به دلیل برنامه‌ریزی برای فروش سهام خود افت کرد. سهام "شرکت ردیت" نیز به دنبال ایجاد شراکت با اوپن ای‌آی رشد کرد. بازده اوراق 10 ساله نیز رشد کرد و به 4.42 درصد رسید.

روند سهام داوجونز

به اعتقاد یک تحلیلگر بازار، به‌نظر می‌رسد بازار روند صعودی خود را حفظ کند، تثبیت قیمت سبب جذابتر شدن S&P 500 می‌شود به‌طوری می‌تواند تا 5400 واحد افزایش پیدا کند. اینکه سرمایه گذاران برای تثبیت احتمالی در اینجا مقاومت می‌کنند یا نه، انتخاب سختی است، ولی به‌نظر می‌رسد هر ضعفی در شاخص موقتی باشد.

بر اساس گزارشی از سیتی گروپ، احساسات سرمایه‌گذاران به سطوحی رسیده است که نشان‌دهنده "نشاط" بازار است، که ناشی از افزایش حجم معاملات در بحبوحه افزایش‌هایی در اوایل این هفته در "سهام‌های میم" مانند "گیم استاپ" و "ای‌ام‌سی اینترتینمنت" است.

تحلیلگران دویچه بانک هدف پایان سال خود برای شاخص S&P 500 را از 5100 به 5500 افزایش داده‌اند، و به چرخه سود قوی و انتظارات برای افزایش اعتماد بازار تا پایان سال اشاره کردند که می‌تواند برای سهام ایالات متحده نویدبخش باشد.

به گفته استراتژیست‌ها، درحالی که ممکن است همه این رشد در سال جاری محقق نشود، اعتماد بازار تا پایان سال درحال افزایش است و از نسبت قیمت به سود سهام حمایت می‌کند. اگر فشارهای تورمی باسرعت بیشتری کاهش یابند یا رشد سودها قوی‌تر باشد، S&P 500 می‌تواند تا پایان سال به 5500 واحد برسد.

براساس داده‌های بلومبرگ اینتلیجنس، تحلیلگران پیش بینی درآمدهای فصل جاری را با بیشترین سرعت در طول دوسال گذشته افزایش داده‌اند، که نشان می‌دهد بدترین رکود سود سهام ایالات متحده ممکن است بطور کامل به پایان رسیده باشد.

شاخص S&P 500 پس از تجربه عقب نشینی 5 درصدی در سال جاری، دوباره رشد کرده است.

به گفته یک تحلیلگر بازار، پتانسیل صعودی همچنان باقی‌ست، حتی درحالی که احتمالا یک خط مستقیم نخواهد بود؛ تا زمانی که وزن شواهد تغییر کند، قوانین بازار صعودی پابرجاست، به این معنا که سرمایه گذاران باید به روند صعودی بازار اولیه پایبند باشند و عقب نشینی‌ها را به عنوان فرصت در نظر بگیرند.

با این حال، به اعتقاد یک تحلیلگر بازار، با نزدیک شدن به پایان فصل درآمدهای قوی، توجه به سمت چشم انداز اقتصادی گسترده‌تر تغییر پیدا می‌کند. به‌نظر می‌رسد که نرخ‌های بهره پایین‌تر به‌تنهایی دیگر برای تقویت بازارها کافی نباشد و نگرانی از مشکلات احتمالی پیش‌رو افزایش یابد. به‌ویژه، سرمایه گذاران اکنون با این معما مواجه هستند که آیا بستر رشد آهسته‌تر می‌تواند تأثیر مخربی بر درآمدها داشته باشد یا خیر.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی