داستان ازدواج زری خوشکام و علی حاتمی

کدخبر: ۶۴۷۶۷۴
اقتصادنیوز : زری خوشکام هنر پیشه قدیمی ایرانی و همسر زنده یاد علی حاتمی در یک مصاحبه دیده نشده از ماجرای متفاوت ازدواجش صحبت کرد.
 داستان ازدواج زری خوشکام و علی حاتمی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک، زری خوشکام هنرپیشه قدیمی سینمای ایران همسر زنده یاد علی حاتمی کارگردان سرشناس و مادر لیلا حاتمی هنرمند مشهور متاسفانه 27 اردیبهشت 1403 دارفانی را وداع گفت. در این مطلب  به زندگی خصوصی زری خوشکام، ماجرای جالب خواستگاری علی حاتمی از او پرداخته ایم که برای بسیاری از طرفداران خانم بازیگر جالب است.  

زنده یاد زری خوشکام در مصاحبه اش با روزنامه شرق در مورد خواستگاری و ازدواجش با علی حاتمی کارگردان معروف و تنها شرط خانواده اش برای ازدواج این چنین گفت:

خانواده شما و به‌خصوص پدرتان مخالفت یا شرطی برای ازدواج نداشتند؟

شروطی را گذاشتند که علی با جان و دل قبول کرد، از او خواست که دیگر فعالیتی در سینما نداشته باشم و ایشان هم قبول کردند که فقط در فیلم‌های خودشان حضور داشته باشم.

پدرم از ابتدا با ورود من به سینما مخالف بود آن‌روزها اغلب بزرگ‌ترها سینما را جایی ناامن برای فرزندانشان می‌دانستند. وقتی وارد سینما شدم حتی برادرم قهر کرد و بعد از ازدواج با علی با من آشتی کرد. 

 یک هفته مشغول تدارک لباس و مراسم بودیم و بعد هم مراسم عقد خصوصی فامیلی برگزار کردیم. روحشان شاد فقط ناصر ملک‌مطیعی و آقای علی عباسی در مراسم حضور داشتند. آن روز آقای مطیعی سر میزان مهریه‌ای که مادرم اصرار داشت حتما 500 هزارتومان باشد، کلی با مادرم چانه زدند.

 مرحومه زری خوشکام در بخشی از گفتگوی خود در مورد نحوه خواستگاری همسر مرحومش علی حاتمی گفت:به همراه علی حاتمی و کامران قدکچیان به سمت تهران حرکت کردیم. در میانه راه برای رفع خستگی پیاده شدیم و در حال قدم‌زنی بودیم که آقای حاتمی بی‌مقدمه به من گفتند:«زن من می‌شی؟»

 زری خوشکام بازیگر قدیمی سینمای ایران که پس از انقلاب با نام زهرا حاتمی شناخته می شد، متولد 8 دی ماه 1326 در اصفهان بود. تحصیلات خود را در تهران و لندن گذراند و هنرپیشگی را از سال 1350 با فیلم سینمایی آدمک آغاز کرد. در سال 1350 با علی حاتمی (کارگردان) ازدواج کرد و با تولد فرزندش (لیلا حاتمی) برای مدت‌ها از بازیگری کناره گیری کرد. لیلا حاتمی در نهم مهر 1351 به دنیا آمد. لیلا حاتمی و همسرش علی مصفا دو فرزند به نام های مانی و عسل دارند.  

لیلا-حاتمی-مادرش

از آثار مهم او می ‌توان به «خواستگار» و سریالهای «سلطان صاحبقران» و «هزار دستان» اشاره کرد.در سالهای اخیر او در فیلم های «در دنیای تو ساعت چند است»، «طلاخون»، «شعله ور» و «سیمای زنی در دور دست» به ایفای نقش پرداخت.

 زهرا (زری) خوشکام، بازیگر سابق سینما و تلویزیون امروز در سن 76 سالگی و در تاریخ 28 اردیبهشت 1403 چشم از جهان فرو بست. علت فوت ایست قلبی گزارش شده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی