ورود گردشگران کروز به آب‌های چین بدون ویزا آزاد شد

کدخبر: ۶۴۶۹۹۵
اقتصادنیوز: چین از امروز چهارشنبه سیاستی را اعمال کرد که به گروه‌های گردشگری خارجی که با کشتی‌های کروز سفر می‌کنند، اجازه ورود بدون روادید (ویزا) از طریق تمامی بنادر در امتداد خط ساحلی این کشور را می‌دهد.
ورود گردشگران کروز به آب‌های چین بدون ویزا آزاد شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، اداره مهاجرت ملی چین گفته است گروه‌های گردشگری که هر کدام از دو مسافر خارجی یا بیشتر تشکیل شده‌اند و آژانس‌های مسافرتی چینی ‌آنها را سازمان‌دهی یا پذیرش می‌کنند، می‌توانند بدون روادید و با کشتی‌های کروز از طریق بنادر واقع در ۱۳ شهر چین از جمله شانگهای، تیانجین، گوانگژو، سانیا و غیره وارد این کشور شوند.

این گردشگران نمی‌توانند بیشتر از ۱۵ روز در چین بمانند. بر اساس بیانیه این اداره، گردشگران در مدت اقامت خود در چین، می توانند از استان‌های ساحلی، شهرداری‌ها و مناطق خودمختار و همچنین پکن بازدید کنند.

خبر مرتبط
واکنش پکن تحریم های جدید آمریکا/ چند شرکت چینی در لیست سیاه قرار گرفتند؟

اقتصاد نیوز :پکن اقدام آمریکا برای قرار دادن ۳۷ شرکت چینی در لیست سیاه را محکوم کرد.

اداره مهاجرت ملی چین افزود هفت بندر کشتی‌های کروز به نام‌های «دالیان»، «لیان یونگانگ»، «ونژو»، «ژوشان»، «گوانگژو»، «شنژن» و «بی‌های» به‌عنوان بنادر ترانزیتی بدون روادید برای اتباع ۵۴ کشور جهان تعیین شده‌اند.

این بیانیه تاکید کرد که عبور و مرور مسافران خارجی در این بنادر با کشتی‌های تفریحی تحت سیاست ترانزیت بدون روادید چین تسهیل می‌شود.

خبر مرتبط
چین و هند به اختلافات پایان دادند/ سفیر پکن پس از 18 ماه وارد دهلی شد

اقتصادنیوز: «شو فیهونگ» دیپلمات کارکشته چینی پس از ۱۸ ماه خلا در سفارت چین در هند که به دنبال مناقشه‌های مرزی ایجاد شده بود، کار خود را به عنوان سفیر چین در دهلی‌نو آغاز کرد.

به گفته مائو ژو ، یکی از مقامات ارشد اداره مهاجرت ملی چین، برای ساده‌سازی روند ورود و خروج کشتی‌های کروز، این سازمان تدابیری را با تمرکز بر تسهیل صدور مجوز برای مسافران کروز خارجی، ورود و خروج خدمه و نگهداری کشتی‌های کروز و سایر خدمات اتخاذ کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی