گزارش بازار ارز به روایت «اقتصادنیوز»؛

درجا زدن دلار در منطقه خاکستری/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کدخبر: ۶۴۷۱۳۳
اقتصادنیوز: معامله گران معتقدند که نوسان کاهشی نرخ دلار در چند وقت اخیر ناشی از سیگنال های رسمی و غیر رسمی است که به بازار مخابره می شود و اسکناس آمریکایی در منطقه خاکستری در حال استراحت است و جانی برای صعود ندارد.
درجا زدن دلار در منطقه خاکستری/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش اقتصادنیوز، نگاهی به روند حرکتی قیمت دلار در جریان معاملات نقدی روز چهارشنبه حکایت از نوسان کاهشی نرخ ارز داشت؛ امری که به عقیده فعالان بازار از چند دلیل مهم نشات گرفته است که یکی از این دلایل مخابره سیگنال های رسمی و غیررسمی به بازار است.

همچنین بانک مرکزی از طرق مختلف اقدام به حمایت از ریال کرده است و برخی رسانه‌ها از افزایش عرضه در بازار کشور‌های همسایه مانند عراق و امارات خبر می‌دهند. از سوی دیگر مقامات رسمی بانک مرکزی نیز با اعلام سیاست‌های ارزی جدید خود به بازار سیگنال کاهشی داده اند.

اما در جریان معاملات روز چهارشنبه قیمت دلار هرات با ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه دوم روز در حدود ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید و در نهایت معاملات پشت خطی چهارشنبه شب را با ۵۸ هزارو ۵۴۰ تومان به پایان برد. قیمت درهم امارات نیز روز گذشته با ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان روانه بازار شد و اواسط روز بر روی ۱۶ هزار و ۱۲۰ تومان قرار گرفت که نسبت به روز قبل ۸۰ تومان کاهش داشته است.

در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که مرز حمایتی بازار ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان است و تا زمانیکه این مرز از دست نرود احتمال بازگشت به بالا وجود دارد. به عقیده این گروه از فعالان بازار، اولین مرز روانی دلار ۵۹ هزار تومان و سطح مقاومتی بازار در ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان است. اگر قیمت دلار در زیر ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان تثبیت دهد امکان کاهش کانالی در بازار ارز وجود دارد.

خبر مرتبط
سیگنال شبانه طلا به بازار/ سکه در یک قدمی کانال جدید/ پیش بینی قیمت امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اقتصادنیوز: بنا بر ادعای معامله‌گران به دنبال نوسانات بازار جهانی طلا در روز چهارشنبه، قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب به ۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که در مقایسه با عصر چهارشنبه ۲۰۰ هزار تومان گران شده است. بنابراین باتوجه‌ به شرایط موجود عده‌ای از سکه بازان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت سکه امامی وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی