12 هزار گردشگر برای تور ایران ثبت نام کردند

9 قطار اروپایی در راه ایران

کدخبر: ۱۰۶۰۷۱
با ورود اولین قطار اروپایی به ایران، استقبال از این تورهای گردشگری بیشتر شده و حالا قرار است تا سال 2015 حدود 12هزار گردشگر با عقاب طلایی به ایران سفر کنند.
9 قطار اروپایی در راه ایران

به گزارش «اقتصادنیوز» دو هفته گذشته پیش اولین قطار اروپایی با نام "عقاب طلایی" از مرز ایران گذشت و توانست بیش از 150 مسافر را به شهرهای اصفهان،‌تبریز، زنجان، شیراز ،کرمان ،مشهد و تهران ببرد. 

بازدید دو هفته‌ای مسافران اروپایی به ایران که از کشورهایی همچون آلمان،‌ استرالیا، سوئد، دانمارک،‌ سوئیس و ... آمده بودند روز جمعه با گذشتن از مرز  شمالی کشور(آذربایجان)  پایان یافت.

حالا قرار است حدود 12 هزار گردشگر دیگر از کشورهای اروپایی به ایرن بیایند و این قرارداد تا سال 2015 اجرایی شود. تاکنون سه گروه مسافر اروپایی با قطار لوکساروپا به ایران آمده‌اند که مسئولان در میراث فرهنگی به افزایش میزان گردشگران امیدوارند. 

پور فرج، مدیر عام شرکت گردشگی پاسارگادتور که مسئولیت حضور این گردشگران رابرعهده دارد نیز به «اقتصادنیوز»  گفت که تلاش می‌شود تا مسافران بیشتری با این نوع سفر به ایران جذب شوند.

وی عنوان کرد:در حال حاضر 9 قطار اروپایی دیگر در راه ایران هستند و ثبت نام در حال انجام است و با زمان‌های اعلام شده وارد ایران خواهند شد.

پور فرج افزود: تا سال جدید میلادی 9 قطار دیگر برای ورود به ایران پر شده و درحال حاضر برای سفر به ایران بیش از 12هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و گروه حال حاضر از شرکت‌های بزرگ هستند. آنها می‌خواهند مقدمات سفرهای دیگر به ایران را فراهم کنند تا پس از این گردشگران بیشتری به ایران سفر کنند.

وی معتقد است: امسال حجم گردشگری در ایران افزایش یافته و آنچه که برای این قطار اقدام شده، این است که اگر این تعداد مسافر بدون قطار به ایران سفر می‌کردند امکان فراهم کردن نیازهای مسافران وجودنداشت. این قطارها همانند هتل از همه امکانات برخوردار هستند و مسافران شبها در قطار می‌خوابند  و این قطارحکم هتل را دارد .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید