رئیس اتحادیه فروشندگان میوه تهران مطرح کرد:

تغییرات در بازار میوه شب عید امسال

کدخبر: ۱۱۰۴۴۹
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران می‌گوید: امسال مسئول توزیع میوه‌ شب عید به عهده‌ وزارت کشاورزی است و اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران در آن دخالتی ندارد.
تغییرات در بازار میوه شب عید امسال

حسین مهاجران در گفت‌وگو با اقتصاد نیوز، اظهار کرد: تا سال گذشته، اتحادیه‌ فروشندگان ميوه و تره‌بار تهران در توزیع میوه‌ شب عید نقش‌آفرینی داشت و  از این اتحادیه 200 واحد، میوه توزیع می‌کرد. این واحدها با قبول و اجرای شرایط تعیین شده کار می‌کردند و درصد تخلفات نیز در این واحدها بسیار پایین بود.

او افزود: تا زمانی که ما در توزیع میوه‌ شب عید دخالت داشتیم، تمام تلاشمان را می‌کردیم که قیمت‌ها را ثابت نگه‌داریم و شب عید هم قیمت‌ها با درصد پایینی افزایش پیدا می‌کرد و البته مردم و دولت هم از وضعیت راضی بودند.

مهاجران ادامه داد: امسال ولی دیگر در توزیع‌ میوه‌ شب عید دخالت نداریم و تا کنون فقط در این زمینه، در چند جلسه‌ کارشناسی حضور داشتیم. در واقع ما دیگر در این زمینه جلو نمی‌رویم و مردم از بخش خصوصی خرید می‌کنند.

او افزود: وزارت جهاد کشاورزی امسال تامین میوه شب عید را به عهده‌‌‌‌‌ گرفته است و با توجه به اینکه نقش تولید کنندگی دارد، تصمیم گرفته که توزیع را هم خود انجام دهد. اکنون نیز مقداری سیب و پرتقال برای شب عید ذخیره کرده‌ است. خودشان می‌گویند امسال کمبود میوه نخواهیم داشت ما هم امیدواریم که چنین شود و شب عید دچار کمبود میوه نشویم.

او اضافه کرد: اکنون درباره‌ اینکه آیا کمبود پیش خواهد آمد یا خیر و اینکه چطور میوه توزیع می‌شود، ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم بلکه باید کسانی که آمار تولید و مصرف را دست دارند، پیش‌بینی کنند. البته در بسیاری از مواقع بازار شرایط طبیعی خود را طی نمی‌کند و شایعات آن را به هم می‌زند.

رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و تره‌بار تهران بیان کرد: به یاد دارم که در یک مقطع زمانی یک فروشگاه در تهران از فرانسه سیب وارد کرد و اغلب کسانی که از این فروشگاه خرید کردند مصرف کننده‌ واقعی نبودند بلکه عده‌ای آمدند، در صف ایستادند و سیب‌ها را خریدند و با قیمت سه برابر بالاتر ار فروشگاه همان سیب‌ها را به مردم فروختند. باید تصمیم‌گیرندان طوری برنامه‌ریزی کنند که چنین اتفاق‌هایی نیفتد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی